איל וולדמן עוזב את מלאנוקס שייסד – אחרי 20 שנה

וולדמן, ששימש כמנכ"ל ענקית השבבים הישראלית עד למכירתה לאנבידיה לפני כחצי שנה, פורש בלי להסביר בדיוק מדוע ● העזיבה - למרות שמייסד אנבידיה וממנכ"לה, ג'נסן הואנג, הודיע עם החתימה שהוא מקווה שוולדמן ימשיך לנהל את מלאנוקס לתקופה ארוכה

דווקא היה מעוניין שישאר בתפקידו. ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה, ואיל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס הפורש. צילום: יח"צ

חצי שנה עברה מאז יצאה לפועל עסקת הענק בה רכשה אנבידיה (Nvidia) את ענקית השבבים הישראלית מלאנוקס (Mellanox) תמורת 6.9 מיליארד דולר, כדי להציב את ה-DPU של הנרכשת בלב אסטרטגיית הענן שלה, ומעתה והלאה זה יקרה בלי איל וולדמן, ממקימי מלאנוקס, ששימש כמנכ"ל שלה עד למכירה. מאז הרכישה הוא המשיך לנהל בפועל את החברה שהיה ממקימיה לפני 20 שנה, אך השבוע הוא שלח מכתב לעובדים בו סיפר על פרישתו המיידית כבר השבוע.

וולדמן אינו פורש בגלל חילוקי דעות, אלא מוציא לפועל את מה שהחליט עליו כבר בעת המכירה, וזאת למרות שמנכ"ל אנבידיה ומייסדה, ג'נסן הואנג, הודיע עם החתימה שהוא מקווה שוולדמן ימשיך לנהל את מלאנוקס למשך תקופה ארוכה.

אייל וולדמן, פורש מתפקיד מנכ"ל מלאנוקס. צילום: יח"צ

אייל וולדמן, פורש מתפקיד מנכ"ל מלאנוקס. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

"עבדתי קשה כדי להפוך אתכם למצליחים, אישית, מקצועית ופיננסית. אני רוצה להודות לכם על היותכם חלק מהצוות ומהמסע. אני רוצה לאחל לכם הצלחה במסע שלכם עם אנבידיה", הוא כתב בין השאר ליותר מ-3,000 העובדים של החברה, אך גם במכתב הזה לא הסביר במדויק מדוע הוא עוזב.

ייתכן כי אחת הסיבות לכך היא שלמרות שוולדמן הוביל בסופו של דבר את המכירה לאנבידיה, הוא רצה שהחברה תישאר עצמאית, אך הקפיד לציין לאחר המכירה כי מדובר בעסקה מדהימה עבור בעלי המניות, וכן שהוא חושב שהעסקה תוביל את מלאנוקס לעתיד טוב. הוא עצמו קיבל בעקבות המכירה, תמורת המניות שהיו ברשותו, כ-240 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים