באיזו חברת היי-טק הכי שמחתם לעבוד השנה?

בצל הקורונה, דן אנד ברדסטריט הציגה את דירוג 50 חברות ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בהן לשנת 2020 ודירוג 20 הסטארט-אפים שהכי טוב לעבוד בהם ● אז כיצד החברות התמודדו עם המשבר, ומה הייתה ההשפעה על שביעות רצון העובדים?

באיזו חברה היה הכי טוב לעבוד ב-2020, גם כשכבר לא נפגשנו פיזית במשרד? צילום אילוסטרציה: BigStock

2020 לא הייתה שנה רגילה, בכל מובן שהוא, ולא רק בישראל. משבר הקורונה הכניס אותנו לסגר, בודד רבים, העביר את מועסקיהן של חברות גדולות כקטנות לעבוד מהבית, ושיבש, במובן הלא בהכרח חיובי, את שגרת החיים של כולנו. אבל אף על פי כן, המשכנו לעבוד ולייצר ואף להמציא ולחדש.

האם לתחושת אי הוודאות הכללית הייתה השפעה על הרגשת העובדים בחברות השונות, ובסטארט-אפים החדשים? האם הנאתם ממקום העבודה שלהם פחתה? ולאיפה הם הכי אהבו להשתייך בכל זאת?

דן אנד ברדסטריט הציגה את דירוג 50 חברות ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בהן לשנת 2020 ודירוג 20 הסטארט-אפים שהכי טוב לעבוד בהם – השנה התוצאות מסקרנות אפילו יותר מתמיד.

ממיקוד במשרדים מעוצבים – למיקוד בסביבה הביתית של העובד

אפרת שגב, סמנכ"ל דטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט, אמרה כי "דירוג חברות ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בהן, המתפרסם זו השנה השישית, נערך השנה בצל משבר הקורונה, כאשר אחד הפרמטרים המהותיים ביותר שבדקנו היה כיצד התמודדו החברות עם המשבר, ומה הייתה השפעת הצעדים שנקטו על שביעות הרצון של עובדיהן.

החברות המדורגות הבינו מהר מאוד שמשמעות הדאגה לרווחת העובד בעת הזו, עברה ממיקוד במשרדים מעוצבים עם תנאים מפנקים, למיקוד בסביבה הביתית של העובד – מתן מענה לצרכים הפיזיים בעת העבודה מהבית ותמיכה במשפחות העובדים ובאתגרים החדשים שהתקופה הזאת מספקת. ההתאמה המהירה לצרכי התקופה התבטאה גם בפעילות התרומה לקהילה וההירתמות להתמודדות המדינה עם המשבר, כאשר חברות רבות ביצעו מהלכים מרשימים ומשמעותיים. אין ספק שמשבר הקורונה היווה אירוע מכונן ביחסים שבין החברות לעובדיהן, וראינו באופן בולט שהיכולות של חברות להתנהל בשקיפות ולספק וודאות לעובדיהן בעת הזאת, סייעו בתמורה לחיזוק אמון העובדים ותחושת המחויבות, המהווים פרמטרים משמעותיים בשמירה על שביעות רצון העובדים והצלחת החברה".

אפרת שגב, סמנכ"ל דטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט. צילום: ניב קנטור

אפרת שגב, סמנכ"ל דטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט. צילום: ניב קנטור

התוצאות 

התוצאות שפורסמו מעידות על כמה ענקיות טכנולוגיה שהעובדים שלהן בארץ כבר לא כל כך שבעי רצון מהמעסיקה שלהן כבעבר. בין השאר הסתבר, למשל, כי פייסבוק ממשיכה לאבד מכוחה וצונחת למקום ה-8.

במקום הראשון – מיקרוסופט (Microsoft Israel R&D center) שומרת על מיקומה!

במקום השני – גוגל ישראל (Google Israel) עם עלייה מהמקום ה-3 אשתקד.

במקום השלישי – איירונסורס (IronSource) עשתה קפיצה מהותית בדירוג מהמקום ה-8.

במקום הרביעי – סולוטו (Soluto) ששומרת על מיקומה הקודם.

במקום החמישי – פלייטיקה (Playtika) שגם היא שומרת על מיקומה מלפני שנה.

בין החברות שירדו בדירוג: טבולה (Taboola) – ירידה מהמקום ה- 2 למקום ה-6; פייסבוק ישראל (Facebook Israel) – ירידה מהמקום ה-6 למקום ה-8; נטורל אינטליג'נס (Natural Intelligence) – מהמקום ה-7 למקום ה-11; אפל ישראל (Apple Israel) – ירידה מהמקום ה-10 למקום ה-13; צ'ק פוינט (Check Point) – ירדה מהמקום ה-17 למקום ה-19; סימילר ווב (SimilarWeb) צונחת מהמקום ה-12 למקום ה-29; ועוד.

בין החברות שזינקו בדירוג – סיילספורס (SalesForce) דורגה השנה לראשונה ונכנסה היישר למקום ה-10; חברת פאנאיה (Panaya) – עלתה ממקום 30 אשתקד למקום ה-17 כעת; קבוצת פייבר (Fyber) – ממקום 32 למקום ה- 18, וויקס (Wix) –  מהמקום ה-9 למקום ה-7; אינטל ישראל (Intel Israel) – מהמקום ה-11 למקום ה-9; פאלו אלטו (Palo Alto Networks) – מהמקום ה-15 למקום ה-12.

כניסה ראשונה לדירוג ל- 16 חברות שלא דורגו בעבר –  סיילספורס, NSO, מאנדיי, לייטריקס, מוביט, 888 ישראל, נילסן, סייפליי, וריזון מדיה, אוטודסק ישראל, דינמיק יילד, ארגוס, מרכז הפיתוח של סמסונג בישראל, מעבדת החדשנות של סיטי, GE Digital ווריפון ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים