תקלה במערכות נט-אפ במעבר לשעון חורף; נתוני הקורונה לא עודכנו

התקלה התגלתה עם הזזת מחוגי השעון שעה אחת לאחור, והביאה לניתוק מערכי האחסון ולאובדן היכולת לגבות את הנתונים ● בין הנפגעים: עשרות ארגונים בישראל, כולל גופים אקדמיים ומערכות משרד הבריאות - שעות לפני ישיבת קבינט הקורונה, שבה אמורות להתקבל החלטות חשובות למשק

מעבר לא חלק לשעון חורף. צילום אילוסטרציה: BigStock

תקלה התגלתה אמש (ש') במערכי האחסון של נט-אפ בעשרות ארגונים. עם הזזת מחוגי השעון אחורה, נפלו מערכות האחסון של נט-אפ בעשרות ארגונים בישראל, ביניהם גופים אקדמיים, דוגמת אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה העברית בירושלים, ומערכות המחשוב של משרד הבריאות.

בעקבות התקלה במערכות משרד הבריאות לא התעדכנו הבוקר הנתונים על הנדבקים בקורונה, מספר החולים הקשים ומספר המתים מהמחלה ביממה האחרונה. זאת, כמה שעות לפני ישיבת קבינט הקורונה, שבה עתידות לעלות על השולחן, ואולי אף להיות מוכרעות, החלטות חשובות כגון האם לפתוח את כיתות א' ו-ב' והאם להתיר פתיחת עסקים.

משיחות עם גורמים שהושפעו מהתקלה עולה כי הוא הביא לניתוק מערכי האחסון ולאובדן היכולת של אותם מנהלי תשתיות ואחסון לגבות את הנתונים למשך כמה דקות. כמה ממנהלי התשתיות פנו לאנשי נט-אפ בישראל, כמו גם לאינטגרטורים שלה, דוגמת ווי אנקור מבית חילן. המענה שהתקבל היה כי בחברה מודעים לתקלה, וכי ההנחיה המומלצת היא שיש לנתק את מערכות האחסון מהחשמל למשך כמה דקות ואז לחבר אותן שוב.

כך, מנהל תשתיות בארגון בינוני בישראל אמר לאנשים ומחשבים כי "המערכות נפלו בשתיים בלילה, עת הוחלף השעון. מיד לאחר שקיבלתי התראה על כך, פניתי לאינטגרטור שלי, שאנשיו פנו לנט-אפ העולמית. בדקתי עם עמיתים, שעובדים במגזר שבו הארגון שלי פועל, כדי לוודא שהתקלה לא רק אצלי. התברר כי מדובר בארגונים רבים בארץ. האינטגרטור שלי קיבל את התשובה לפיה לא מדובר בתקלה, אלא ב-'עיכוב', וכי עליי לנתק את כלל מערכות האחסון והגיבוי שלי מהחשמל, להביא להשבתתן למשך כמה דקות ולאחר מכן להחזיר את המערכות לפעילות. לשמחתי, בארגון שלי לא נגרם אובדן נתונים. עמיתים שלי בודקים האם הם איבדו נתונים או לא".

טרם נתקבלה תגובה מנט-אפ.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    לא נעים, מזל שעברנו למערכת אחרת חדשה מבוססת NVMe שהצילנו אותנו ממש לפני תחילת הקורונה.

אירועים קרובים