עליבאבא משקיעה יותר מ-3.5 מיליארד דולר ברשת מרכולים סינית

הכוונה של ענקית הטכנולוגיה בהשתלטות על רשת הקמעונאות סאן ארט, היא לקדם את יכולותיה והדומיננטיות שלה בתחום מכירת מוצרי הצריכה אונליין במדינה, שהביקוש לו הלך ועלה עקב מגיפת הקורונה

נמצאה אשמה בהתנהלות מונופוליסטית בסין. קבוצת עליבאבא. צילום: BigStock

זרוע ההשקעות של קבוצת עליבאבא (Alibaba Group) הודיעה אתמול (א') כי תשקיע כ-3.6 מיליארד דולר ברשת הקמעונאית סאן ארט (Sun Art Retail Group) – מפעילה מובילה של סופרמרקטים ומרכולים ברחבי סין.

לעליבאבא היו עד כה אחזקות בנפח 36% ברשת, והעסקה הנוכחית תציב אותה במעמד המשקיע העיקרי של סאן ארט, כשכ-72% מנכסיה בבעלותה. סאן ארט היא, כאמור, בין מפעילות הסופרמרקטים הגדולות בסין, עם 486 סניפים במדינה תחת השמות Auchan ו-RT-Mart.

למעשה, עליבאבא תשתלט על רשת הסופרמרקטים המקומית של סאן ארט מהבעלים הצרפתי שלה, ותכפיל את עסקי המכולת שיש לה כעת בסין – תחום שהביקוש לו עלה במהלך מגיפת הקורונה והסגרים שבאו עימה.

עסקה זו מייצגת את רצונה של עליבאבא לשלב כוחות ביתר שאת עם סאן ארט, לשם הגדלת יכולותיה לשווק באופן מקוון מוצרי צריכה ומזון, ובכך להפוך לדומיננטית עוד יותר בתחום הקמעונאות בסין. בעקבות השינוי, עליבאבא תכלול את סאן ארט בדו"חותיה הכספיים שלה, וכן מונה פיטר הואנג ליו"ר סאן ארט, בנוסף לתפקידו הנוכחי כמנכ"לה.

רשת המרכולים מהגדולות בסין. סאן ארט. צילום אילוסטרציה: BigStock

רשת המרכולים מהגדולות בסין. סאן ארט. צילום אילוסטרציה: BigStock

"מגיפת הקורונה מאיצה את הדיגיטליזציה של אורח החיים הצרכני"

העסקה מסמנת את כוונת התאגיד העשיר ביותר באסיה להאיץ את המאמץ לשלוט בגזרת מסחר אלקטרוני נרחבת ביותר שלא נוצלה עד כה. מנכ"לה דניאל ז'אנג, שנכנס לתפקידו בשנת 2015, ואז הפך גם ליו"ר מועצת המנהלים של הקבוצה ב-2018, עם פרישתו של המייסד המיתולוגי ג'ק מא, הפך את ההתרחבות בתחום הקמעונאות הפיזית בכלל, ואת עסקי המכולת בפרט, לחלק משמעותי באסטרטגיית הצמיחה של הענקית, והמאמץ הזה אכן השתלם לו במהלך משבר הקורונה. יצוין בנוסף כי, לסאן ארט יש גם רשת הפצה ואחסון מסיבית, שיכולה מעתה להשלים את המאמצים של עליבאבא בתחום.

דניאל ז'אנג, יו"ר ומנכ"ל קבוצת עליבאבא, אמר כי "ההשקעה האסטרטגית של עליבאבא בסאן ארט בשנת 2017 הייתה צעד חשוב באסטרטגיית הקמעונאות החדשה שלנו". לדבריו, הקשר העסקי שהחל להירקם כבר אז, "שימש בבניית תשתית חזקה ליצירת הזדמנויות וערך בתחום הקמעונאות בסין. בהנחיית המנכ"ל פיטר הואנג, סאן ארט השיגה תוצאות מרשימות בדיגיטיזציה שלה, והמשיכה לסינרגיות מבטיחות עם עסקים בכלכלת הדיגיטל של עליבאבא. מאחר שמגיפת הקורונה מאיצה את הדיגיטליזציה של אורח החיים הצרכני, ופעילות הארגון, מחויבות זו כלפי סאן ארט משמשת לחיזוק חזון הקמעונאות החדשה שלנו, ותאפשר לנו לשרת יותר צרכנים עם חוויה משולבת לחלוטין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים