בתוך רבעון: גידול של כמעט פי שניים באיומי הסייבר על ישראל

על פי חוקרי קספרסקי, ברבעון השלישי השנה זוהו בישראל 1.133 מיליון איומי ותקיפות סייבר מסוגים שונים וזאת לעומת 624,513 תקיפות בשלושת החודשים הקודמים השנה

פי שניים מתקפות סייבר ברבעון האחרון בישראל. אילוסטרציה: BigStock
קספרסקי. צילום: BigStock

קספרסקי. צילום: BigStock

ברבעון השלישי השנה זוהו בישראל יותר ממיליון איומי ותקיפות סייבר מסוגים שונים, גידול של כמעט פי שניים לעומת הרבעון השני השנה, כך לפי חוקרי קספרסקי (Kaspersky).

בחודשים יולי-ספטמבר 2020 זוהו 1.133 מיליון איומי ותקיפות סייבר מסוגים שונים בישראל, וזאת לעומת 624,513 תקיפות בשלושת החודשים הקודמים השנה, גידול של 181% – כך עולה מדו"ח Global Security Bulletin שפרסמה ענקית הסייבר הרוסית.

הנדסה חברתית – אפיק פעולה שכיח

הדו"ח, שמציג את מפת איומי הסייבר ואבטחת המידע בישראל ברבעון החולף, מגלה כי השיטות של התוקפים היו ניצול חולשות בדפדפנים לגלישה באינטרנט ותוספים (Plugins) לדפדפן, או תקיפות המנצלות היבטים פסיכולוגיים בקרב המשתמשים – הנדסה חברתית.

על פי החוקרים, השימוש בהנדסה חברתית הוא אפיק פעולה שכיח בקרב האקרים. הם מנצלים את תמימותם של הקורבנות ומבצעים מניפולציות פסיכולוגיות, על מנת לגרום להם להוריד נוזקה למחשב או לסמארטפון שלהם, או לחילופין להזין את פרטיהם בקישורים המובילים לאתרים מתחזים – פישינג (דיוג).

בימים אלה, בהם גלים נוספים של התפשטות נגיף הקורונה מכים ברחבי העולם ומחוללים משבר בריאותי וכלכלי, זיהו חוקרי קספרסקי עלייה בניסיונות הפישינג, כאשר התוקפים מתחזים לגורמים המספקים בדיקות קורונה, מִבצעים על מסיכות וציוד מיגון, ועוד.

עוד עולה מהנתונים כי במהלך אותה התקופה, כ-6.4 מיליון תקיפות שבוצעו ברחבי העולם – מקורן בשרתים הממוקמים בישראל. נתון זה מציב את ישראל במקום התשיעי ברשימת המדינות שמהן יוצאת כמות התקיפות הגדולה ביותר ברבעון השלישי. בראש רשימה זו עומדות ארה"ב וגרמניה, אשר מהשרתים שנמצאים בשטחיהן זיהו החוקרים כי יצאו 30% ו-26.8% מסך איומי הסייבר בין החודשים יולי לספטמבר, בהתאמה. ממשיכים את הרשימה הולנד (9%), רוסיה (4.75%) וצרפת (1.73%).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים