נס תספק שירותים מנוהלים למערך המחשוב של הגיחון בעשרות מיליוני ש'

החברה זכתה, כך נודע לאנשים ומחשבים, במכרז תאגיד המים והביוב של ירושלים, מבשרת ציון ואבו גוש

חברת הגיחון - תאגיד המים והביוב של ירושלים, מבשרת ציון ואבו גוש

נס תספק שירותי פיתוח, תפעול ותחזוקה למערך המחשוב של הגיחון, כך נודע לאנשים ומחשבים. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו בעשרות מיליוני שקלים, למשך תקופה של שמונה שנים. נס גברה בהתמודדות במכרז של הגיחון על מלם מקבוצת מלם תים, DXC ישראל ו-ONE. עבור אנשי נס יש בזכייה משום סגירת מעגל: לפני עשור שנים נס היא שהקימה את מערכת הבילינג בסאפ של הגיחון, ולפני שמונה שנים מלם זכתה במכרז לתפעול המערכת. 

הגיחון הוא תאגיד המים והביוב של ירושלים, מבשרת ציון ואבו גוש. החברה קמה ב-1996 וב-2003 קיבלה מעמד רשמי של תאגיד מים וביוב. בתקופת הפיכתה לתאגיד ערכה החברה מהלך רחב היקף של החלפת מערכות המחשוב שלה, תוך ניתוקה ממערכות המחשוב של עיריית ירושלים וקליטת מערכת חדשה, מבוססת סאפ. הגיחון מספקת מים לאוכלוסיה של כמיליון נפשות ושירותי ביוב ליותר ממיליון איש.

השירותים אותם תספק נס כוללים תפעול, תחזוקה, שדרוג, פיתוח, תמיכה והדרכה במודל מיקור-חוץ, לגבי כלל תשתיות המחשוב של חברת הגיחון, ובפרט למערכות הליבה של התאגיד, המבוססות סאפ, עם ממשקים למערכות אחרות, לרבות פתרונות של מערכות מידע גיאוגרפיות (GIS). ההסכם ישרת את משתמשי תאגיד המים והביוב.

מטרת המכרז, כך נכתב בו, היא "להעצים את הגמישות של הגיחון. להתמקד בתחזוקת מערכת הסאפ, בפיתוחה ובשדרוגה". עוד נקבע במכרז כי הספקית הזוכה בו תביא לכניסה מתוכננת לפלטפורמת HANA, לאחר שאנשי הגיחון יחליטו על מעבר שכזה.

יעדי הפרויקט של השירותים המנוהלים הם, בין השאר: אפס תקלות; שירות איכותי תוך עמידה בהסכם רמת שירות, SLA; תחזוקה סביב השעון; מניעת תקלות מראש; אופטימיזציה של רציפות השירות; שקיפות של הפעילות; עבודה על בסיס תקנים, שיטות ומתודולוגיות; הקמת שלושה צוותים, ובראשם מנהל הפעילות, מנהל יישומי סאפ ומנהל תשתיות; התייחסות לתקופת המעבר בין שני הספקים – כאל פרויקט לכשעצמו; ניהול אבטחת מידע; ניהול גיבויים ושחזורים. עוד נדרש הזוכה במכרז לספק מומחי IS-U, פתרון ייעודי לגבייה ולחיוב של המערכת, לצד מומחים לממשק המשתמש החדשני של סאפ, UI5.

בעשור הראשון של המילניום נס הטמיעה את מערכת הגבייה של הגיחון. הפתרון שהוטמע היה מערכת סאפ, המיועדת לשירותים ציבוריים, והוא כלל מערכת ניהול כספים, משאבי אנוש, לוגיסטיקה, אבטחה, אבטחת איכות, ניהול קשרי לקוחות, פתרון גבייה (בילינג), פתרון המבוסס על מערכת מידע גיאוגרפית (GIS) ועוד.

לא התקבלה תגובת נס לפרסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים