כיצד מתכוננת פייסבוק לבחירות לנשיאות בארה"ב?

החברה הודיעה כי תפעיל כלים שונים כדי למנוע התערבות זרה, מידע שגוי ודיכוי המצביעים

אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) הודיעה כי היא מתכוננת לבחירות בארה"ב בעוד כחודש עם סט ייחודי של מוצרים ומדיניות, שנועדו לעזור לכמה שיותר אמריקנים להירשם ולהצביע ולהגן על טוהר הבחירות באמצעות מאבק בהתערבות זרה, במידע שגוי ובדיכוי המצביעים.

החברה עדכנה הבוקר על היערכותה למגוון רב של תרחישים, שעלולים להתממש ביום הבחירות ובימים שלאחריו. בין הצעדים החדשים שהוכרזו:

היערכות לתוצאות הבחירות – קבלת תוצאות הבחירות עשויה לקחת יותר זמן מהבחירות בשנים קודמות לאור משבר הקורונה והעובדה, שרבים יצביעו דרך הדואר. לכן, החברה נערכת עם שורה של כללי מדיניות ומוצרים, שיאפשרו למנוע הפצת מידע שגוי. כך, למשל, תוויות, שיסמנו תכנים שנויים במחלוקת באשר לתוצאות הבחירות, או תכנים, שינסו לבצע דה-לגיטימציה לתוצאות הבחירות – במידה ואחד מהמועמדים או אנשי הקמפיין שלהם יטענו לניצחון לפני קבלת התוצאות הסופיות – פייסבוק תמקם תווית במעלה הפוסט ותפנה את הקוראים למרכז המידע לבוחר לקבלת מידע מהימן ועדכני.

מרכז תפעול הבחירות – מיד עם פרוץ המגפה הקימה פייסבוק מרכז וירטואלי, שיחליף את המתחם הפיזי בבחירות הקרובות. מרכז התפעול יכלול נציגים מומחים ממגוון תפקידים בפייסבוק, שיבצעו ניטור בזמן אמת כדי לזהות איומים פוטנציאליים ברחבי הפלטפורמות.

איסור תוכן שמטרתו דיכוי בוחרים – בנוסף לצעדים שהחברה נוקטת להסרת קריאות לפעילות לא אותנטית מתואמת או קריאות להבאת נשק למתחמי הקלפיות, החברה תסיר גם קריאות לאנשים לעסוק בסקרים כאשר אלו עושים שימוש בשפה לוחמנית, או כשהמטרה היא הפחדה, הפעלת שליטה או הפגנת כוח על גורמים רשמיים או על המצביעים.

לדברי פייסבוק, בין מרץ לספטמבר 2020 היא הסירה יותר מ-120,000 פיסות תוכן שהתפרסמו בארה"ב והפרו את מדיניות ההתערבות בבחירות של פייסבוק ואינסטגרם (Instagram); הזהירה אנשים מפני יותר מ-150 מיליוני תכנים שנצפו בארה"ב וסווגו ככוזבים או כמטעים-למחצה על ידי בודקי העובדות של צד שלישי; פסלה את פרסומן של מודעות פוליטיות שיועדו לקהל האמריקאי ביותר מ-2.2 מיליוני מקרים, שמפרסמיהן לא השלימו את תהליך ההזדהות הנדרש; והסירה קרוב ל-30 רשתות שהיו מעורבות בהתנהגות לא אותנטית מתואמת, כולל התערבות זרה או ממשלתית ברחבי העולם. חלק מרשתות אלו התמקדו בארצות הברית.

מכלול הצעדים הללו, אומרת פייסבוק, הובילו, בין השאר, לכך, שיותר מ-2.5 מיליוני אנשים נרשמו להצבעה בבחירות דרך הסיוע שניתן בפייסבוק, באינסטגרם ובמסנג'ר. במהלך 2019 אף הוסרו כ-6.5 מיליון חשבונות פיקטיביים, כש-97% מהם זוהו עוד בטרם דווח עליהם, וכן יותר מ-39 מיליוני אנשים ביקרו במרכז המידע לבוחר שהופעל בפייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים