הממשלה תשקיע 135 מיליון שקלים בהסבת כוח אדם להיי-טק

חברות שעוסקות בהכשרת כוח אדם וחברות היי-טק יקבלו תמריצים של עד 45 אלף שקל על כל עובד שיכשירו וישובץ לעבודה, בשכר התחלתי של 16 אלף שקלים ● המטרה: להביא להשמה של כ-3,000 עובדים בתוך שנה

הזדמנות לחזור לעבוד. צילום אילוסטרציה: BigStock

משרד האוצר ורשות החדשנות משיקים השבוע תוכנית חירום שנועדה לצמצם את מספר המובטלים במשק ולסייע לצמצום המחסור בכוח האדם בהיי-טק. במסגרת התוכנית יינתנו מענקי השמה למעסיקים ולגופי הכשרה בגין הכשרות שיבצעו לעובדים במקצועות מו"פ ותומכי תעשיה. כך, כל גוף שיכשיר עובד להיי-טק יקבל עבורו מענק של בין 32 ל-45 אלף שקלים, במספר פעימות, ובלבד שהשכר ההתחלתי של העובד שהושם יהיה לא פחות מ-16 אלף שקלים בחודש.

הגוף שיבצע את ההשמה יקבל בונוסים נוספים ככל שהמעסיק שאליו נשלח העובד יעסיק את העובד לתקופה ארוכה יותר. היעד של התוכנית הוא לבצע השמה של 3,000 עובדים לענף ההיי-טק בתוך שנה. סך מסגרת התקציב לתוכנית הוא 135 מיליון שקלים, מתוכם אושרו 65 מיליון לשימוש מיידי.

על פי מתווה שגיבש צוות משותף למשרד האוצר ולרשות החדשנות, העדיפות תינתן להכשרה במקצועות DevOps ,SDR, בקרת איכות (QA), מו"פ, סייבר ושירותי IT .

בשונה מתוכניות קודמות, זו הנוכחית מאפשרת גמישות בתהליכי ההכשרה, כגון הכשרה דיגיטלית, או משולבת, עקב מגבלות הקורונה, הכשרה משותפת עם מעסיקים, סטאז' אצל המעסיק, הכשרה משותפת של מספר מעסיקים והכשרת בוגרי ההשמות כפרילאנסרים.

רשות החדשנות ומשרד האוצר יפרסמו בימים הקרובים קול קורא ראשון להשתתפות בתוכנית, שיהיה פתוח להגשת הצעות למשך ארבעה שבועות ויתמקד בתוכניות הכשרה הקצרות משנה, עם פוטנציאל השמה תוך חצי שנה מסיום ההכשרה. כמו כן, יושם דגש על הכשרה והשמה של מבקשי תעסוקה שאינם מועסקים בענף ההיי-טק.

"הזדמנות פז להחזרת אלפי משרות אוף-שור"

אהרון אהרון, המנכ"ל הפורש של רשות החדשנות, אמר כי "התוכנית תאפשר הכשרה והשמה מהירה של כ-3,000 מועסקים כבר בשנה הקרובה, והיא מהווה הזדמנות פז להחזרת אלפי משרות אוף-שור. כמו כן, רוב המענק – 75% – מוענק בגין השמה לאחר תקופת ההכשרה".

לדברי שר האוצר, ישראל כץ, "תוכנית זו תסייע במתן מענה מיידי לאלפי מבקשי תעסוקה במגוון מקצועות טכנולוגיים. זהו חלק ראשון במאבק באבטלה ויהיו חלקים נוספים של הכשרות מקצועיות, כדי שאזרחים רבים יחזרו לעבודה".

שר הכלכלה, עמיר פרץ, אמר דברים דומים וציין כי המשרות שאותן יכולה התוכנית לייצר יהיו "בפריון גבוה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלעד

    לא ידוע לי על מחסור בכח אדם בהייטק. אני מכיר הרבה שמחפשים עבודה.

  2. אלי ויסברט

    מחדל ובזבוז כספי ציבור. טיפול במחלות של "המלחמה הקודמת". כל התפקידים במקצועות שפורטו מבוצעים כבר או יבוצעו באמצעות AI. הגדלת היצע כוח האדם במקצועות אלה תהפוך את המועסקים בחברות שימשיכו להעסיקם לעובדים נחותים בשכר, ותשבש את היציבות בענפי ההיטק. שוב מתעלמים מחזונו של ז'בוטינסקי שהטכנולוגיה מייתרת עובדים ומדרישת ביל גייטס למסות חברות שמעסיקות רובוטים במקום עובדים. קיימת גם התעלמות ממהלכי חברת IBM, להנגשת המחשוב הקוואנטי בענן, וחברת אינטל שנוטשת בהדרגה את ייצור המעבדים הקונבנציונליים. הממשלה צריכה להשקיע בטכנולוגיות הבאות: 1. ייצור מזון במחיר נגיש לרמות האבטלה והשכר הנמוך בעקבותיה, נושא שהופך להיות קריטי בכל כלכלות העולם המודרני. 2. בהפחתת הניידות של עובדים לצורך השגת פרנסה. 3. הכשרה להנדסה בסביבת מחשוב קוואנטי.

אירועים קרובים