ארה"ב: ג'ף בזוס פותח גן חינמי לילדים ממשפחות מעוטות יכולת

סופסוף האיש העשיר בעולם עושה מעשה פילנתרופי מובהק - במסגרת פועלה של הקרן שייסד, Bezos Day One Fund, תושק באוקטובר Bezos Academy - רשת גנים חינמית ● הגן הראשון ייפתח בעיר מדרום לסיאטל, שבה חיה אוכלוסיה ענייה, ומיועד לגילאי 3-5

ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: מתוך ויקיפדיה

מייסד ומנכ"ל ענקית הקמעונאות אונליין אמזון (Amazon), ג'ף בזוס, שהוא גם האיש העשיר בעולם, אינו אדם ששמו נקשר מיידית לפילנתרופיה. אך ברבות השנים הלחץ הציבורי והעמדה הדומיננטית שלו, כולל הונו הלא נתפש כמעט – שעומד נכון להיום על 185 מיליארד דולר, על פי מדד העושר של בלומברג – עשו את שלהם, ולבסוף הודיע בזוס על פתיחת קרן ייעודית למטרות נדבנות בשם Bezos Day One Fund. ההכרזה הייתה כבר לפני כשנתיים אבל רק כעת בזוס פורע את הצ'ק הראשון המשמעותי במסגרת היוזמה.

אתמול (ג') הכריז היזם והמיליארדר על גן ילדים (או כמו שהוא מכונה בארה"ב 'קדם בית ספר' – preschool) חינמי לנזקקים, שהוא חלק מרשת בשם Bezos Academy, ועשה זאת בפוסט באינסטגרם (Instagram). היוזמה הזו זיכתה אותו ב-150 אלף לייקים, אבל כנראה שתצבור בעבורו עוד לא מעט נקודות זכות בעתיד לבוא.

 

האקדמיה של בזוס היא רשת גנים חינמיים ראשונה מסוגה שמיועדת במיוחד לילדים המגיעים ממשפחות עניות, ושתפעל בעבור בני ובנות הגיל הרך (בגילאי 3-5). הגן הראשון באקדמיה יושק באוקטובר בעיר מדרום לסיאטל.

"הגן הזה הוא רק ההתחלה", כתב בזוס בפוסט שלו. "Bezosacademy@ תיפתח ב-19 באוקטובר. הגן הזה ב-Des Moines, וושינגטון, הוא הראשון מבין רבים מגני ילדים בחינם שנפתח לילדים מוחלשים", הרחיב בזוס והבטיח.

"נשתמש באותה מערך עקרונות שהניעו את אמזון"

האיש שהביא לעולם את אמזון הענקית הודיע לראשונה על כוונתו להקים רשת גנים חינמית כבר בנובמבר 2018, כאשר השיק את הקרן בהשקעה של שני מיליארד דולר. לקרן שני סדרי עדיפויות: מתן כספים לעמותות המסייעות למשפחות חסרות בית ( (דבר שהיא כבר מבצעת בפועל) ), ובניית רשת לחינוך ילדים צעירים ממשפחות מעוטות יכולת. רשת הגנים תיפתח תחת זרוע Day 1 Families Fund של הקרן, שנועדה ספציפית על מנת לסייע למשפחות נזקקות.

על פי אתר יוזמת Bezos Day One Fund, הצוות שלהם בחר להציב את הגן דווקא ב-Des Moines, שהיא כאמור עיר מדרום לסיאטל, מקום משכנו של מטה אמזון הראשי, בהתבסס על רמות הכנסה הרווחות במקום. מדובר בגן שבו בני ובנות הגיל הרך ילמדו לכל אורך השנה, במשך חמישה ימים בשבוע. באתר היוזמה נכתב עוד כי "קרן האקדמיות של Day 1 בונה ארגון להשקת רשת גנים לגיל הרך, באיכות גבוהה ומלגה מלאה בהשראת מונטסורי, בקהילות מוחלשות". כמו כן צוין כי "תהיה לנו ההזדמנות ללמוד, להמציא ולהשתפר. ונשתמש באותה מערך עקרונות שהניעו את אמזון. (העקרון – ג"פ) החשוב ביותר מבין אלה יהיה אובססיה אמיתית ועזה ללקוחות. הלקוח שישרת צוות המיסיונרים הזה הוא בפשטות: ילדים בקהילות מוחלשות ברחבי הארץ".

שיטת מונטסורי המוזכרת על ידי הקרן היא גישה חינוכית לילדים, המבוססת על מחקריה וניסיונה של הרופאה והמחנכת האיטלקית מריה מונטסורי, מהמאה ה-19. השיטה גובשה על בסיס תצפיות שערכה על ילדים שלהם ניתנה סביבת למידה חופשית. השיטה מונחית על בסיס התפישה שיש לראות בילד את מי שטבעו הפנימי ינחה אותו להתפתחות מושלמת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים