הממשלה אישרה מענקים לעסקים שימכרו אונליין

בהחלטה לא צוין סכום ספציפי לעסקים שימכרו ברשת, אך יחד עם הרחבת כלי האשראי מדובר ב-2.5 מיליארד שקלים ● זאת, מתוך תוכנית סיוע כללית בסך של 10.5 מיליארד

שר האוצר, ישראל כץ. צילום: קובי קנטור ז"ל

הממשלה אישרה אמש (ב') מענקים לעסקים שיפעלו בחודשים הקרובים בעולם האי קומרס. סכום המענקים הספציפי למסחר המקוון לא צוין, אך עם הרחבת כלי האשראי שהממשלה מתכננת, מדובר ב-2.5 מיליארד שקלים. זאת, מתוך הרחבת תוכנית הסיוע בסך נוסף של 10.5 מיליארד שקלים, שהממשלה אישרה בישיבתה.

המענקים לעסקים שיפעלו אונליין באים על רקע סגירת החנויות הפיזיות, כחלק מההגבלות החמורות המוטלות על המשק בימים אלה. כמו כן, נראה כי הממשלה מנצלת את ההזדמנות על מנת לעודד עסקים להתרחב גם לאונליין.

לצד זאת, הממשלה אישרה את הרחבת המענקים לעצמאים ולעובדים שנמצאים בחל"ת, בסך כולל של 2.3 מיליארד שקלים, 1.5 מיליארד נוספים להחזר הוצאות ארנונה לעסקים, מענקי שימור עובדים בסך של 800 מיליון שקלים והוצאות נוספות שקשורות למאמצים למניעת הרחבת התחלואה בסכום של מיליארד שקלים. בנוסף, שר האוצר, ישראל כץ, צפוי להגיש הצעת חוק להפחתה של 10% בשכרם של ראש הממשלה, השרים וחברי הכנסת, והממשלה מעוניינת להרחיב את ההפחתה לנושאי משרה נוספים במגזר הציבורי, "ששכרם גבוה משכר חברי הכנסת ב-10%", על פי הודעת הממשלה.

מי זכאים להטבות?

הממשלה אישרה את התנאים לקבלת המענקים וההטבות – שנוגעים לכלל הארגונים, כולל למגזר הטכנולוגי: במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר יינתן מענק סיוע להחזר הוצאות לעסקים שחוו פגיעה בגובה של 25% ומעלה במחזור העסקאות שלהם, ביחס לתקופה שטרום התפרצות הנגיף. כמו כן, אושרה הרחבת ההקלה, במידת הצורך, גם בחודשים נובמבר-דצמבר, בהתאם לתנאים שנקבעו.

עובדים שנקלטו על ידי מעסיקים אך אלה נאלצו להוציא אותם לחל"ת בחודש הנוכחי עקב הפסקת הפעילות של בית העסק לא ינוכו ממצבת העובדים שנבחנת לצורך חישוב המענק. זאת, בתנאי שעבדו בחודש הנוכחי לפחות 15 ימים. כמו כן, רף השכר שבגינו עובד ייחשב כמזכה למענק הורד ל-2,500 שקלים.

עוד הוחלט לתת מענק חד פעמי לעסקים שנפגעו כלכלית אף בחרו שלא לפטר או להוציא לחל"ת עובדים. עוסק יהיה זכאי למענק אם המחזור שלו לא עולה על 400 מיליון שקלים ומחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות (ספטמבר-אוקטובר) ירד ב-25% ומעלה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. סכום המענק הוא 5,000 שקלים עבור השארתו של כל אחד מהעובדים.

הממשלה אף החליטה להוריד את רף הזכאות לפטור מדמי ארנונה לחודשים ספטמבר ואוקטובר לאלה מהם שיסבלו באותם חודשים מירידה של 25% במחזור העסקאות.

על פי ההודעה, התוכנית תאפשר "סיוע כלכלי מידי לעסקים ולשכירים שצפויים להיפגע במהלך הסגר הנוכחי. העלות הכוללת של הצעדים, וכן הרחבת המענה לעסקים, שכירים ועצמאים בהתאם לתוכניות הקיימות, מוערכת ב-10.5 מיליארד שקלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים