מיקרוסופט מתעצמת בגיימינג: רכשה את זנימקס מדיה ב-7.5 מיליארד ד'

הנרכשת היא החברה האם של בטסדה - סטודיו משחקים, שמאחוריו כותרים מהבולטים בעולם, ביניהם: Doom, Elder Scrolls, Starfield ו-Quake

עוד חיזוק ל-Xbox שלה והשפעה נוספת בתחום הגיימינג. מיקרוסופט. צילום: BigStock

חברת מיקרוסופט (Microsoft) הגדילה את אחזקותיה בתחום הגיימינג ורכשה את זנימקס מדיה (ZeniMax Media) – החברה האם של סטודיו המשחקים המצליח בטסדה (Bethesda). מאחורי בטסדה עומדים כמה ממשחקי הווידיאו האהודים ביותר כיום, ביניהם למשל: Quake, Fallout, Elder Scrolls, Wolfenstein, ו-Doom.

כפי שדיווח בלומברג לראשונה אתמול (ב'), העסקה צפויה להיסגר במחצית השנייה של שנת הכספים 2021.

הרכישה כוללת עוד חברות בת רבות מלבד בטסדה, ביניהן: id Software, ZeniMax Online Studios, Arkane, MachineGames, Tango Gameworks, Alpha Dog ואולפני Roundhouse.

"כל העבודה הנהדרת שלהם כמובן תמשיך ותגדל, ואנחנו מצפים להעצים להם את המשאבים והתמיכה של מיקרוסופט, בכדי להגדיל את החזונות היצירתיים שלהם ליותר שחקנים בדרכים חדשות בשבילכם", כך כתב ראש תחום Xbox, פיל ספנסר, בפוסט אודות הרכישה שהועלה לבלוג החברה.

שליטה על משחקים חדשים שיצאו בעתיד

הרכישה האחרונה הזו מגיעה אחרי משחקים קודמים של בטסדה שהגיעו ל-Xbox Game Pass – שירות מנויים למשחקי וידיאו שמציעה מיקרוסופט לשימוש עם קונסולת ה-Xbox One שלה וב-Windows 10 – והיא מעניקה לענקית הטכנולוגיה מרדמונד שליטה על משחקים חדשים שיצאו בעתיד לכותרים מגה-פופולריים, כמו סטארפילד (Starfield) – המשחק האפי המתרחש בחלל.

אחד הכותרים המצליחים של בטסדה. Fallout. צילום: BigStock

אחד הכותרים המצליחים של בטסדה. Fallout. צילום: BigStock

על פי הדיווח של The Verge, מיקרוסופט אומרת כי משחקי בטסדה העתידיים, כולל סטארפילד, יושקו ב-Xbox Game Pass ביום בו יגיעו ל-Xbox או למחשב האישי.

מיקרוסופט ידועה בעיקר כענקית תוכנה, אבל היא בפועל חברה עצומה, ששוויה הנקי הגיע לטריליון דולר כבר באפריל 2019. באמתחתה ובבעלותה נמצאים לא רק ה-Xbox, אלא גם יותר מ-23 אולפני משחקים, מה שהופך אותה לחברה שעתידה להשפיע משמעותית על הדור הבא של משחקי הווידיאו. עד כה פורטפוליו מפתחי משחקי הווידאו של מיקרוסופט כלל בין השאר את אולפני מוג'אנג (שעומדים מאחורי המשחק המצליח מיינקראפט), את Obsidian Entertainment, Rare ו-Ninja Theory. הרכישה של מיקרוסופט את זנימקס מראה עד כמה היא מעוניינת לחדור עוד לתחום הגיימינג, ומעידה על כך שהיא עומדת ככל הנראה להעמיק את השקעתה בו עוד יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים