גרג קלארק, שעמד בראש סימנטק, מונה למנכ"ל פורסקאוט

טלטלה בחברה הישראלית לשעבר: מייקל דה צ'זרה, המנכ"ל, ושני בכירים נוספים - עוזבים את תפקידיהם ● קלארק מגיע לתפקיד כשעל גבו חטוטרת ניהולית מתפקידו בענקית אבטחת המידע

גרג קלארק, המנכ"ל החדש של פורסקאוט. צילום ארכיון: סימנטק

גרג קלארק, לשעבר מנכ"ל סימנטק, ימונה באוקטובר הקרוב למנכ"ל וליו"ר משותף של דירקטוריון פורסקאוט, הישראלית במקורה – כך הודיעה החברה אמש (ד').

מייקל דה צ'זרה, המנכ"ל הוותיק, יעזוב את תפקידו הנוכחי ויהיה שותף של קלארק לראשות הדירקטוריון. דה צז'רה הוביל את החברה תוך עריכת סבבי גיוס רבים וכן הנפקה ציבורית ראשונה לפי שווי של 116 מיליון דולר באוקטובר 2017, ולבסוף מכירתה לחברת השקעות פרטית.

פרשנים ציינו כי עזיבת המנכ"ל הוותיק ומינוי קלארק הם חלק ממהלך רחב יותר בפורסקאוט, שבמסגרתו יעזבו גם סטיב רדמן, סמנכ"ל לענייני רווחיות (CRO), וג'ונתן קוריני, סגן נשיא עולמי למכירות בערוצים. את קוריני יחליף קית' ווד'רפורד, ששימש בסימנטק מנהל ערוצים באמריקות. קלארק יפגוש בתפקידו החדש עוד בכיר מעברו בענקית אבטחת המידע: ניקולס נוביילו, לשעבר סמנכ"ל הכספים שלה, החל לעבוד ביולי האחרון כמנהל התפעול הראשי ומנהל הכספים הראשי בפורסקאוט. נוביילו וקלארק היו מעורבים בחברת ההשקעות קרוספוינט קפיטל פרטנרס, שחברה לקרן ההון-סיכון שרכשה את פורסקאוט.

על פי אחד האנליסטים, חילופי המנכ"ל נועדו לסייע לפורסקאוט לשפר את ביצועיה הכספיים ולפשט תהליכים תפעוליים מורכבים. כך, ציין, כלי EyeSegment שלה התקשה להשיג נתח שוק מכובד. "ידיו של קלארק תהיינה מלאות עבודה בניסיון להחזיר את אמונם של השותפים והלקוחות של פורסקאוט במוצר של החברה", אמר.

עזיבה באקורדים צורמים

קלארק החל את תפקידו כמנכ"ל בלו קואוט ב-2011, ולאחר שסימנטק רכשה אותה ב-2016 תמורת 4.65 מיליארד דולר החל לשמש כמנכ"ל סימנטק. במאי 2019 הייתה דרמה בסימנטק, כשקלארק עזב לאלתר את תפקידו בחברה, לאחר שלוש שנים. מדובר במנכ"ל הרביעי ברציפות של סימנטק שלא מסיים בנסיבות תקינות את תפקידו. השנה האחרונה של קלארק הייתה קשה: היא כללה חקירת הונאה פנימית, פיטורים, לחץ מצד המשקיעים וירידה של 32% בערך המנייה.

העזיבה של קלארק את סימנטק הגיעה שנה לאחר שהיא חשפה, בדרמטיות ובהפתעה, כי עם פרסום הדו"חות שלה לשנה הכספית 2018, ועדת הביקורת של דירקטוריון החברה פתחה בחקירה פנימית. נושא החקירה, כך נמסר, היה "חששות שהועלו על ידי עובד לשעבר", שם קוד מכובס להונאה חשבונאית או לזיוף מסמכים כספיים הקשורים למכירות. הוועדה שכרה עורך דין עצמאי כחלק מהחקירה ועדכנה את הרשות האמריקנית לניירות ערך (ה-SEC) אודותיה. במקביל, ה-SEC פתחה בחקירה משלה, שסימנטק הבטיחה לשתף אתה פעולה.

השלכות ה-"התנהגות המסוימת"

בסוף ספטמבר 2018 סיימה סימנטק את החקירה הפנימית שערכה ובגינה נדחו הכנסות של 12 מיליון דולר, שהיו חלק מדיווחי הרבעון הפיסקלי שהסתיים במרץ באותה השנה. החברה ציינה ש-13 מיליון דולר שהתקבלו מעסקה עם לקוח דווחו כחלק מסעיף ההכנסות ברבעון האמור. זאת, בעוד שרק הכנסות של מיליון דולר מהעסקה היו אמורות להיות מדווחות בתקופה זו. החקירה של ועדת הביקורת של דירקטוריון סימנטק "זיהתה התנהגות מסוימת, שאינה עולה בקנה אחד עם הקוד, ההתנהלות ומדיניות החברה – והסבה את תשומת לב החברה לפעולות שעליה לנקוט בעקבות זאת", נכתב בהודעה. עם זאת, הוועדה לא המליצה על "כל פעולה תעסוקתית", משמע – פיטורים, של מי מהמנהלים הבכירים של סימנטק בעקבות החקירה.

בנובמבר נתבעה סימנטק על ידי בעל מניות, לאחר ניסיונות החברה למסמס את הנושא באמצעות החקירה הפנימית. אלא שעד להיוודע דבר קיומה של החקירה הנזק כבר נעשה: הדיווחים הביאו מידית לירידה של כ-10% בערך מניותיה, ובסך הכול הפסידה החברה יותר משבעה מיליארד דולר בשווי המניות במהלך התקופה המדוברת, וערכן נותר נמוך בכ-40% בהשוואה לשיא – כך לטענת התביעה. התובע ביקש פיצוי בטענה שסימנטק ומנהליה היו אחראים לאובדן הכסף של בעלי המניות – כסף שאיבדו כתוצאה מהחקירה, שהביאה לירידת המחירים שלהן. עוד נטען כי במטרה להגן על הבונוסים שלהם, הבכירים לשעבר בסימנטק "טיפלו" בספרי החשבונות של החברה והקפיצו את המספרים בדו"חות הרבעוניים.

פורסקאוט

פורסקאוט

חברה בת 20

פורסקאוט הוקמה בשנת 2000 על ידי שישה מייסדים: היו"ר, חזי ישורון; דורון שקמוני; סמנכ"ל הטכנולוגיות, עודד קומאי; דרור קומאי, שמשמש כארכיטקט ראשי; נוגה אלון; ועודד עמיר. היא נוסדה בישראל אך מאוגדת כיום כחברה אמריקנית, והמטה שלה נמצא בסן חוזה שבקליפורניה, שם יושב המנכ"ל.

בתחילת דרכה התמקדה פורסקאוט בפיתוח מוצר הטעיה בסייבר, שהקדים את זמנו. ב-2005 החברה הסבה את הפלטפורמה שלה ל-NAC (ר"ת Network Access Control – בקרת גישה לרשת הארגונית). ב-2010, לאחר הופעת ה-iPad, כשהמוצר נכנס לרשתות ארגוניות וצמחה מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device), ועמה הקצאת הרשאות לפי זיהוי המשתמש, החל ביקוש למוצר הניראות של פורסקאוט. החברה הונפקה בנאסד"ק ב-2017, לפי שווי של 800 מיליון דולר, ובחלוף פחות משנתיים הכפילה את שוויה ליותר מ-1.6 מיליארד. פורסקאוט היא אחת משלוש חברות האבטחה הציבוריות היחידות שהן ישראליות או ישראליות במקורן.

בפברואר השנה הגיעה קרן ההון-סיכון הפרטית אדוונט אינטרנשיונל להסכמה עם פורסקאוט, שלפיה היא תרכוש אותה תמורת 1.9 מיליארד דולר במזומן. אלא שעסקה זו הושהתה והנרכשת והרוכשת תבעו זו את זו. ביולי האחרון הן הגיעו להסכמות על חידוש הליכי האקזיט, שבסופו של דבר בוצע תמורת 1.4 מיליארד דולר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לקוח

    הוא הרס את סימנטק ופגע בשמה באופן אנוש ועכשיו יעשה זאת לפורסקאוט. חבל על חברה כה טובה שמינתה מנכ"ל כה גרוע.

אירועים קרובים