"הקורונה 'כיווצה' שנים של מהפכה דיגיטלית לשישה חודשים"

דיראג' פאנדי, מייסד משותף ומנכ''ל נוטניקס:  "מצב חדש זה הולך לשנות את הדרך שבה אנו חיים ועובדים: עתיד ה-IT והעבודה משתנים, העתיד של שירותי הבריאות בטלה-רפואה הולך להשתנות בדרכים מהירות, החינוך עומד להיות מומצא מחדש - והכל בגלל מה שקרה בחצי השנה האחרונה בלבד"

דיראג' פאנדי, מייסד דברב.

"מגיפת הקורונה האיצה את השינוי הדיגיטלי. אנחנו מדברים הרבה יותר על IT בלא מגע יד אדם, על המשכיות עסקית, התאוששות מאסון ותנועה מהירה יותר לענן, הזרמת הסביבה המשרדית השלמה אל בתי העובדים – וכל זה קרה בחצי השנה האחרונה. הקורונה 'כיווצה' עשור שנים של מהפיכה דיגיטלית לשישה חודשים", כך אמר דיראג' פאנדי, מייסד משותף ומנכ"ל נוטניקס (Nutanix).

פאנדי שוחח עם עיתונאים אמש (ד') במסגרת הכנס השנתי שערכה החברה, NEXT conference, שהתקיים השנה בראשונה באופן וירטואלי.

"במובנים רבים", אמר, "מצב חדש זה הולך לשנות את הדרך שבה אנו חיים ועובדים: עתיד ה-IT והעבודה משתנים, העתיד של שירותי הבריאות בטלה-רפואה הולך להשתנות בדרכים מהירות, החינוך עומד להיות מומצא מחדש – והכל בגלל מה שקרה בחצי השנה האחרונה בלבד".

"איך הופכים את התשתיות המשולבות באופן עמוק, HCI, את תשתית הענן ההיברידית הזאת לאמיתית יותר?" שאל פאנדי והסביר, כי "הכרזנו לפני כמה שבועות על שיתוף פעולה עם AWS. אנחנו מרגישים שהגיע הזמן לשדרג את זה. הפעלת המערכות שלנו בתוך Azure היא דבר שבאמת מרגש אותנו. עכשיו יש לנו שתי מעצמות ענן ציבורי, שאיתן אנו מריצים את כל התוכנות שלנו ועושים זאת באופן אחוד. אנו רוצים לקחת את תשתית הענן ההיברידית לשלב הבא. מדובר בבניית יישומים באופן מהיר ופשוט יותר, כשכותבים אותם פעם אחת, ואחר כך יכולים להריץ אותם בכל מקום".

"תנו לכאוס למלוך"

"מה שנמשיך לראות בחמש השנים הקרובות הוא צורה אחרת של אוטונומיה, שתאפשר באמת לכאוס לשלוט – ריבוי של עננים, ריבוי של מרכזי עלות, ריבוי של כל מה שעשינו באמצעות כרטיסי אשראי ועוד", צפה פאנדי, "יש דברים בקצה. יש דברים בליבת הענן הפרטי. יש דברים בסוגים שונים של עננים ציבוריים". לדבריו, "ההזדמנות האמיתית של החברות כעת היא להבין 'האם אנחנו באמת יכולים לשלוט בכאוס הזה? האם נוכל להביא את התוכנה, הנמצאת בכל מקום, כך שתפעל בכל מקום? האם נוכל לאגם את העננים תחת התפיסה של ענן היברידי בלחיצה אחת? האם נוכל להביא חוויה ייחודית בין ענן פרטי, ענן ציבורי ומחשוב קצה – עם תוכנה מאוד פשוטה, מאובטחת ושקופה למשתמש?' זה המסע של עשר השנים הבאות".

פאנדי הסביר מה משמעות המושג איחוד תוכנה טהורה. לדבריו, "מדובר בווירטואליזציה של הכל. יש להפוך את הכל לתוכנה טהורה: מחשוב, אחסון, רשת ואבטחה. כך הכל יהיה לנייד. כך נוכל להעביר את רכיבי המחשוב מכל מקום לכל מקום. נוכל לגרור ולשחרר דברים, להעביר דטה סנטר שלם ממיקום אחד למשנהו. הכוח יגיע לא רק מהניידות של האפליקציות, אלא מהניידות של הדטה סנטרים. בסוף, נצטרך לתקנן אותם עם מערך של סטנדרטים. אנחנו לא צריכים אנשים שמבינים רק ב-AWS, או רק ב-Azure, או רק בענן פרטי. זה אותו צוות. הרעיון הוא שיש צוות אחד שעושה הכל".

"נדרשים תקנים כדי להגיע לחוויית משתמש אחודה ומשופרת בכל סביבות המחשוב, ברישוי מסורתי ובענן", סיכם פאנדי, "תשתיות ה-HCI הן הבסיס שהפכו באמת לפלטפורמה. זה לא רק עושה מכונות וירטואליות ואחסון וירטואלי עבור מחשבים וירטואליים וקונטיינרים וניהול פעולות – אלא להריץ כמעט הכל כיישומים. כל זה יפעל משני צידי המתרס: בענן הפרטי כמו גם בענן הציבורי. זו ההגדרה של תשתיות ענן היברידיות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    הכותרת של המאמר הזה והיא בלבד היא המשפט הנכון ביותר שנכתב כאן בשנה האחרונה. היא ההסבר האמיתי לעומק השבר הכלכלי והחברתי כאן בפרט ובעולם בכלל.

אירועים קרובים