לארס ביורק, מנכ"ל קליקטק: "שניים מכל שלושה פרויקטי BI בעולם כושלים; המענה הוא פשטות"
לדברי ביורק, שהגיע לארץ לכנס שערכה קליק-ויו ישראל, נוצר מצב פרדוקסלי בארגונים: "מצד אחד יש התפוצצות של נתונים ומידע, אך מנגד - המשתמשים אינם צורכים את הנתונים והמידע" ● "המאפיין את הפתרונות של ענקיות ה-BI הוא שמרנות, קיפאון, חוסר יכולת להתגמש והיעדר מענה מיטבי לצרכי המשתמשים", קבע
"אסופת מחקרים מצביעה על אותו נתון עקבי כבר שנים: רק אחד מכל שלושה פרויקטי BI מצליח – השניים האחרים כושלים. יש לכך סיבה מרכזית אחת: המדובר בפרויקטים מורכבים, שכוללים הטמעת כלים מסובכים ולא ידידותיים. המענה לשינוי של מצב חמור זה הוא פשטות", אמר לארס ביורק, מנכ"ל קליקטק (QlikTech) העולמית.
ביורק היה דובר המפתח בכנס שערכה קליק-ויו (QlikView) ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך הבוקר (ג') במרכז הכנסים אבניו, קרית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה.
צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר
לדברי ביורק, נוצר מצב פרדוקסלי בארגונים: "מצד אחד יש התפוצצות של נתונים ומידע, הגדלים בקצב שנתי של 60%, ומטביעים את הארגון בפריטי מידע אינסופיים. מנגד, המשתמשים אינם צורכים את הנתונים והמידע – אם כיוון שהמערכות מסובכות ואם בגלל שהממשק שלהן אינו ידידותי". כלי הבינה העסקית המסורתיים, דוגמת קוגנוס (Cognos) או הייפריון (Hyperion), אמר ביורק, "הם לא רעים, אבל בגלל שהם מסובכים – הם לא זוכים לפופולאריות בקרב שכבות הארגון השונות, מה שמביא לכך שהם לא מנוצלים, וחבל".
לדבריו, "המאפיין את הפתרונות של ענקיות ה-BI הוא שמרנות, קיפאון, חוסר יכולת להתגמש והיעדר מענה מיטבי לצרכי המשתמשים". התוצאה, הסביר, היא שהשכבה החשובה מכל, של משתמשי הקצה הזוטרים, עושה לבסוף שימוש בטבלאות אקסל, ולא בלוחות המחוונים של כלי ה-BI. "האקסל הוא הכלי היחידי שאתה יכול לשלוט בו, בניגוד למערכות BI ששולטות בך", אמר.
לדברי ביורק, שלוש מגמות החלו להשפיע וישפיעו על עולם הבינה העסקית. האחת היא הצטרכנות של התוכנות הארגוניות. "למה הצרכן הפרטי בבית יכול להפעיל גוגל (Google) ולדפדף בוויקיפדיה (Wikipedia) מבלי צורך בחוברת הסברה, והדבר אינו זהה בעולם התוכנות הארגוניות?", שאל. "המצב הזה חייב להשתנות". המגמה השניה היא הופעת רכיבים חכמים רבים, כגון מחשב כף היד וטלפונים חכמים, שיהוו חלופה זמינה וזולה למחשבים הניידים, ויותקנו עליהם יישומים ארגוניים רבים. מצב זה, אמר, לצד נפיצות הדפדפנים בכל מקום, יניעו את המשך המגמה הקיימת, של עבודה מרחוק ועבודה בכל מקום ועת, ולכך יידרשו יישומים ארגוניים שונים, לרבות אלה של BI.
הוא אמר, כי בין חברות ה-BI, קליקטק היא החברה בעלת שיעורי הצמיחה הגדולים ביותר, ולה יש את מירב ההיבטים של חדשנות. ביורק הציג את החברה שפיתחה את תוכנת QlikView ואשר נמכרת כיום ב-100 ארצות ברחבי העולם. הוא אמר, כי לחברה יש כ-15,000 לקוחות ארגוניים בעולם, ומחזור מכירות שנתי של 150 מיליון דולרים, עם שיעור צמיחה שנתי ממוצע של עשרות אחוזים. לדבריו, "התוכנה מבוססת על טכנולוגית In-Memory BI שזו טכנולוגיה ייחודית: בזמן קריאת הנתונים הגולמיים, יוצרת התוכנה ענן נתונים המכיל קשרים לוגיים מרובים, והיא מאפשרת למשתמשים בלתי מיומנים, לקבל יכולת ניתוח נתונים מתקדמת, כזו שהיתה שייכת בעבר לאנליסטים מקצועיים".
הוא הוסיף, כי "קוביות ה-OLAP הן איטיות, קשות לשינוי, מורכבות להטמעה, ובנויות בצורה היררכית. המערכת שלנו אינה דורשת בניית קוביות OLAP מראש, ולכן היא מאפשרת לנתח ולקבל נתונים, ללא הגדרת צורך מוקדמת".
"אנחנו מתקדמים במהירות ליעד שהצבנו לעצמנו", סיכם ביורק, "והוא לספק גרסאות תוכנה עם יותר ויותר יכולות ניתוח עשירות בעולם ארגוני האנטרפרייז, לצד עבודה פשוטה וידידותית עם מכשירים ניידים ורכיבים נתיקים. כך המשתמשים יוכלו לקבל עומק רב יותר ביכולת השליפה הדינמית של הנתונים. המטרה היא לפשט את הניתוח עבור כל אחד ממשתמשי הארגון. פוטנציאל השוק שלנו רחב ביותר, כי מדובר ביותר ממיליארד מכשירים".
דוברים נוספים באירוע היו יואל סלע ויוגב פלד – מנכ"לים משותפים בקליק-ויו ישראל, וצביקה וינגרט – מנמ"ר לומניס. לאחר מכן פוצל הכנס לשלושה מסלולים מקצועיים: איחוד דו"חות פיננסיים וסאפ; ווב והפצת דו"חות; ופתרונות ארגוניים.
תגובות
(0)