אילו שיתופי פעולה בהיי-טק צפויים בין ישראל לאיחוד האמירויות?

לאחר ששבה מהמשלחת הישראלית הראשונה לאיחוד האמירויות מספרת שי לי שפיגלמן, מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה, על ההתעניינות של האמירתים בהיי-טק כחול לבן ובאילו תחומים עתיד להיות שיתוף פעולה בין שתי המדינות

ההיי-טק הישראלי בדרך לאמירויות - ולהיפך. מקור: BigStock

ישראל ואיחוד האמירויות הערביות יפתחו בקרוב במהלכים במטרה להביא לשיתוף פעולה בתחומי המדע והטכנולוגיה, בהם החלל האזרחי, החקלאות, האנרגיה המתחדשת והמים. כמו כן, גופים שונים באיחוד האמירויות צפויים לבחון השקעות בהיי-טק הישראלי – כך אמרה שי לי שפיגלמן, מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה, שלקחה חלק במשלחת הישראלית שביקרה השבוע במדינת המפרץ הפרסי.

שפיגלמן סיכמה את הסיור בראיון לאנשים ומחשבים באמרה כי "מבחינתי, זאת הייתה חוויה אישית מרגשת, וחשתי שמדובר באחד השיאים של הקריירה שלי. הטיסה הייתה חוויה בפני עצמה – הטיסה הראשונה מישראל לאבו דאבי, המעבר מעל ערב הסעודית והנחיתה בשדה התעופה שם ריגשו אותי, כמו את כל חברי המשלחת. חשתי שאני חלק ממהלך היסטורי, שעליו אוכל לספר בעתיד לילדיי ולנכדיי".

שי לי שפיגלמן, מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה, בביקור באיחוד האמירויות הערביות. צילום פרטי

שי לי שפיגלמן, מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה, בביקור באיחוד האמירויות הערביות. צילום פרטי

עם מי נפגשת שם ועל מה דנתם?
"המפגשים נערכו במסגרת של שישה צוותים שונים משותפים. אני עמדתי בראש הצוות שעסק במדע ובחלל אזרחי. מטעמם היו נציגים של סוכנות החלל ובכירים נוספים, ודנו במשך ארבע שעות על שיתופי פעולה בין שתי המדינות. הם מתקדמים בתחום וכבר שלחו גשושית למאדים, ושר המדע שלנו, יזהר שי, מקדם את תעשיית החלל האזרחית. האמירתים גילו עניין רב בסטארט-אפים הישראליים – בתחום זה ובכלל. כמו כן, דובר על שיתוף פעולה בתחום הלוויינים האזרחיים, חינוך מדעי וטכנולוגי, חברות שעושות מחקרים ועוד. הזמנו אותם להשתתף בשבוע החלל השנתי שלנו, שהפעם יהיה וירטואלי, ויהיה נחמד מאוד אם הם ייענו לבקשתנו".

האם השגתם סיכומים לפעולה בקרוב?
"השיחות היו ברמה ראשונית וסיכמנו שנמשיך את המפגשים, כרגע בזום, כדי לקדם הסכם מסגרת בתחומי המדע והטכנולוגיה בין שתי המדינות, כפי שיש לנו עם מדינות אחרות".

באילו עוד תחומים בהיי-טק הישראלי הם מתעניינים?
"הם מכירים את היכולות שלנו בתחומי החקלאות, הבריאות, האנרגיה המתחדשת וה-IT, והם מחפשים שיתופי פעולה והשקעות בישראל גם בהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים