מיהם בעלי המניות של חברות ה-IT הגדולות?

נייס, מטריקס, טאואר, טלדור, בזק, פרטנר ועוד - מערכת אנשים ומחשבים מרכזת עבורכם את כל בעלי המניות של חברות ה-IT והתקשורת הגדולות שנסחרות בבורסה בתל אביב

בעקבות עסקת הענק: המניות של טלדור ו-וואן חוגגות. אילוסטרציה: BigStock

ההיי-טק הוא אחד הענפים הצומחים בארץ ובעולם, מה שמניב לא מעט רווח לחברות ולבעלי המניות שלהן. תחומי ה-IT והתקשורת, שהם בין התחומים הבולטים בעולם ההיי-טק, לא שונים מכך, בפרט בעידן שבו ארגונים עוברים יותר ויותר לדיגיטל, יש התפוצצות נתונים ונראה שה-"ביג" ב-"ביג דטה" יהיה עוד מעט לשון המעטה, ואולי אף יהיה צורך במונח חדש. לכן, מסקרן לדעת מיהם אותם מרוויחים גדולים, ומי קצת פחות, כלומר – את זהות בעלי המניות בחברות ה-IT והתקשורת הציבוריות הגדולות בישראל. בשביל זה אנחנו כאן.

הטבלה שלפניכם כוללת את זהות בעלי המניות של אותן חברות, שנסחרות בבורסה בתל אביב. מנייס ועד מטריקס, מטאואר ועד טלדור, מבזק ועד פרטנר, וכל מה שבאמצע, היא מרכזת עבורכם את השמות של אלה ששולטים על החברות המובילות בענף – בין אם הם חברות, אנשים פרטיים או אחרים.

הרשימה מעלה כמה נתונים מעניינים: למשל, שבארבע חברות – נייס, בזק, אודיו קודס וטאואר – בעל השליטה הוא הציבור. בנייס הנתון מגיע לכדי יותר מ-90% מהמניות. כמו כן, ואולי מטבע הדברים, רשימת בעלי המניות בחלק מהחברות כוללת תאגידי ביטוח ופיננסים כמו הפניקס, אקסלנס, אלטשולר שחם והבנקים דיסקונט ומורגן סטנלי. כמצופה, בחלק מהחברות יש מניות למנכ"לים ולבכירים אחרים בהן, אלא שהשיעור שלהם בקרב בעלי החברה יחסית קטן, שלא לומר זניח. כך, דוד מזרחי, מנכ"ל בזק, מחזיק רק ב-0.0002% ממניות חברת התקשורת הבולטת במדינה. האדם הפרטי שאוחז בשיעור הגבוה ביותר מהמניות בחברה שלו הוא יעקב ולטר מא.מ.ת מיחשוב, עם 17.86%, ובולטים ברשימה גם שלמה איזנברג, היו"ר הוותיק של מלם תים, עם 14.48%, ושבתאי אדלסברג, מנכ"ל אודיו קודס, עם 14.44% מהן.

הטבלה המלאה לפניכם:

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    אתם לא רציניים, שווי שוק במיליוני שקלים? באלפי מיליוני שקלים? במבחן בפיזיקה היו מורידים נקודות כשטועים או שוכחים יחידות מידה. הורדתי לכם!!!

אירועים קרובים