טוויטר הסתירה ציוץ של טראמפ והזהירה: מנסה להניא אנשים מלהצביע

הרשתות החברתיות סוערות מתמיד לפני הבחירות שיערכו בנובמבר בארה"ב ● הרשת המצייצת בחרה אתמול (א') שלא להסיר תוכן שפרסם הנשיא האמריקני, המתמודד על קדנציה שנייה, ובמקום הוסיפה לו אזהרה-מסתירה שהוא מנסה לחבל בהליך ההצבעה

סולק מטוויטר בגלל הפצת פייק. נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. אילוסטרציה: BigStock

לנוכח התקרבות הבחירות לנשיאות ארה"ב, פרסם אמש (א') נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, המתמודד שוב לתפקיד, ציוץ ובו טען כי תיבות הדואר מסוכנות. מדובר בתיבות הדואר הרגילות, שדרכן ניתן להצביע בארה"ב תמיד אבל שאמורות לספק ליותר מצביעים אפשרות לשלוח את מעטפותיהן בבחירות הללו, בגלל הצורך בריחוק חברתי בחלק מחלקי המדינה מוכת הקורונה.

טראמפ הזהיר כי התיבות הינן "אסון לביטחון הבוחר" והוסיף כי הן "אינן מחוטאות" מפני קורונה. הוא צייץ: "אז כעת הדמוקרטים משתמשים בתיבות דואר, המהוות אסון לביטחון הבוחר. בין היתר הן מאפשרים לאדם להצביע מספר פעמים. כמו כן, מי שולט בהן, האם הן ממוקמות באזורים רפובליקניים או דמוקרטיים? הן לא מחוטאות מקורונה. הונאה גדולה!"

בתגובה לפרסום החליטה טוויטר שלא להסיר את הציוץ, אלא להסתיר אותו בהודעת התרעה.

באזהרה שהוצמדה לפרסום של הנשיא נכתב כי הוא מפר את כללי הרשת החברתית לגבי אחריות אזרחית ואחריות בחירות, אך החברה הוסיפה והסבירה כי "יתכן שהאינטרס של הציבור יהיה שהציוץ יישאר נגיש". פעולתה זו של טוויטר הותירה למעשה את האפשרות של המשתמשים לראות את הציוץ, כמובן, וכן להעניק לו לייק, להגיב עליו, ולעשות לו ריטוויט בתגובה, אבל האפשרות לצייץ אותו מחדש כפרסום נפרד נחסמה.

החברה הסבירה בעמוד הבטיחות שלה, Twitter Safety, את המהלך וכתבה כי "פרסמנו הודעה למען האינטרס הציבורי בציוץ זה, בגין הפרת מדיניות היושרה האזרחית שלנו, בגין טענות בריאותיות מטעות שיכולות להניא אנשים מהשתתפות בהצבעה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. leading

    Wow! Finally I got a weblog from where I be able to in fact take useful facts regarding my study and knowledge.

אירועים קרובים