שמתם לב לעיצוב החדש של פייסבוק? בקרוב הוא יהיה הקבוע

עד ספטמבר הרשת החברתית הדומיננטית תנטוש לגמרי את הלוק הקלאסי שלה, גם בגרסת הניידים וגם באתר ● המראה החדש כולל יותר שטחים לבנים (או שחור אם תבחרו במצב הכהה) עם יותר בולטות לאגף הסרטונים, לשוק ולמשחקים

לבן ורענן? הלוק החדש של פייסבוק שיהפוך לקבוע מספטמבר. צילום: פייסבוק

פייסבוק (Facebook) כפי שאתם מכירים אותה עומדת להשתנות לתמיד. ולא, לא מדובר על שינוי ערכי או מהותי, כמו למשל יותר ביקורת על פייק ניוז והפצת שנאה, אלא על שינוי קוסמטי דרמטי, שאמור כנראה גם להפנות את תשומת הלב של יותר מ-2 מיליארד חבריה ממרבית רחבי העולם אל אגפים ותכנים אחרים שלפעמים מסתתרים בנבכיה.

העיצוב החדש, שהוצג כבר במאי 2019 ב-F8 – כנס המפתחים הגדול של פייסבוק – אבל רק כעת תופס תאוצה בפריסתו, כבר מוצע כברירת מחדל בגרסת האינטרנט של הפלטפורמה, ויהפוך למראה היחיד של פייסבוק מהחודש הבא.

בדף תמיכה של החברה ענו באחרונה לשאלות גולשים ואמרו כי המראה הקלאסי של האפליקציה ייעלם לנצח החל מספטמבר. בתגובה לשאלה כיצד יכול המשתמש לחזור למראה הישן, נכתב בדף התמיכה כי הפלטפורמה תספק אפשרות למשתמשים לחזור לסגנון הקלאסי, אך לזמן קצר, שלאחריו גם אופציה זו תיעלם ולא תהיה זמינה עוד.

נכון לעכשיו אפשר שפייסבוק כבר תציע לכם לעבור לגרסה עם הלוק החדש, אבל כאמור המצב הזה בינתיים הפיך, ולמשתמשים ניתנת האפשרות לחזור לאחור, על ידי לחיצה על כפתור החץ כלפי מטה בפינה השמאלית העליונה של הפלטפורמה, ואז בחירה ב'לעבור לפייסבוק הקלאסית' (או Switch to Classic Facebook). עם זאת, בכל פעם שמשתמש מנסה לחזור אחורה, הוא מקבל הודעה שתוהה מה הסיבה לכך ומבקשת פידבק, כך על פי The Verge. בקשת המשוב שואלת את המשתמש גם איזה סוג של שינויים היה רוצה לראות בעיצוב החדש, אז אם אין לכם כוח לכל השאלות והתהיות הללו מוטב להיות החלטיים ודי.

מראה גוטי כהה או לבן נקי וצעיר יותר?

העיצוב החדש של פייסבוק זורק הצידה את הצבע הכחול שכל כך אפיין את הפיד של הרשת החברתית הגדולה בעולם, וכולל מראה נקי מאוד והרבה שטח לבן, עם בולטות יתר שקיבלו ארבעה מדורי פייסבוק: הקבוצות (Groups); המדור המציע קליפים לצפייה ונקרא Watch; זה של השוק, בו יכולים המשתמשים להציע סחורות שונות, ומכונה Marketplace; ומדור המשחקים (Gaming). המעבר ללוק החדש אמור כנראה לספק למדורים אלו דחיפה, כדי שיותר משתמשים יהיו מודעים אליהם ויגיעו לתכנים המועלים אליהם.

כהה ואפלולי? הלוק החדש של פייסבוק שיהפוך לקבוע מספטמבר. צילום: פייסבוק

כהה ואפלולי? הלוק החדש של פייסבוק שיהפוך לקבוע מספטמבר. צילום: פייסבוק

נושא נוסף שמגיע כחלק מהשינוי העיצובי הוא המצב הכהה (Dark Mode) – מעין גרסת נגטיב של הפלטפורמה, שאמורה להקל על העיניים ואף לחסוך חשמל או סוללה בניידים ובמחשבים של המשתמשים. מוקדם יותר, בחודש מרץ, פייסבוק החלה את הפתיחה של המצב הכהה בעבור משתמשי שולחן העבודה, ובקרוב יוכלו כל החברים בה לבחור לאמץ את המראה ה"גוטי-משהו" אל חיקם.

עכשיו השאלה ביא אם המראה החדש, שבהחלט משווה לפלטפורמהה מעט יותר רוח-נעורים, והבלטת תכונות כמו וידיאו, יצליחו למשוך אל פייסבוק משתמשים יותר צעירים, או למתג אותה כזירה שמתאימה גם לקהל הזה – אם לאו.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מישהו

    חדש? זה כבר כמה שבועות ככה.... טוב שהתעוררתם

אירועים קרובים