מחר: דיון מהיר בכנסת על העסקת חרדים בענף ההיי-טק

הרקע לבקשה הוא דו"ח היי-טק במגזר החרדי שיזמו ארגון קמא-טק וארגון IATI, שהוגש לא מזמן לנשיא המדינה ומצא כי חרדים מהווים כ-3% מסך כל העובדים בענף ● זהו נתון המלמד על שיפור ניכר במצב, אולם עדיין, לדעת חברי הכנסת, הוא מועט מדי

יותר פגיעה כלכלית כתוצאה מהתוכנית המשפטית של הממשלה = פחות חרדים בענף ההיי-טק?

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בראשותה של ח"כ עינב קאבלה, תדון מחר (ג')* בשתי הצעות שהגישו חברי הכנסת משה ארבל (ש"ס) ואריאל קלנר (הליכוד) לדיון מהיר בנושא: עידוד העסקת חרדים בענף ההיי-טק.

הרקע לבקשה הוא דו"ח היי-טק במגזר החרדי, שהוגש לא מכבר לנשיא המדינה רובי ריבלין, שיזמו ארגון קמא-טק וארגון IATI, ושהציג לראשונה את מפת העסקת חרדים בענף. הדו"ח מעיד על כך שמספר החרדים המועסקים בהיי-טק עומד על 9,700 – כ-3% מסך כל העובדים בענף. זהו נתון שמלמד על שיפור ניכר בשילוב החרדים בתחום, אולם עדיין, לדעת חברי הכנסת, הוא מועט מדי, משום שהפוטנציאל גדול בהרבה.

בדברי ההסבר לבקשה לדיון כותבים חברי הכנסת ארבל וקלנר בין היתר: "למרות הנתונים המעודדים בדבר השתלבות בענף כפי שעולה מהדו"ח, עדיין קיימים פערי שכר משמעותיים המפלים לרעה את העובדים החרדים שמשתכרים בממוצע פחות ממחצית השכר הממוצע בענף", כך כתב ח"כ ארבל שהוסיף כי "עידוד שילובם של חרדים וחרדיות בתעשיית ההיי-טק הינו צורך לאומי שיש בו כדי לעודד צמיחה ותעסוקה וחשיבותו גדולה שבעתיים בעת הנוכחית בצילו של משבר כלכלי עולמי".

משה (מוישי) פרידמן, מנכ"ל קמא-טק. צילום: יניב פאר

משה (מוישי) פרידמן, מנכ"ל קמא-טק. צילום: יניב פאר

בדיון ישתתף בין היתר משה (מוישי) פרדימן, מנכ"ל ומייסד ארגון קמא-טק, שיזם והקים את הארגון במטרה לעודד יזמות ושילוב חרדים בטכנולוגיה. 

בפוסט שפרסם פרידמן בסוף השבוע בפייסבוק הוא סקר את הרקע להקמת העמותה. "כשעלו שאלות כמה חרדים עובדים בהיי-טק, כמה נשים וכמה גברים, כמה חרדים מקימים סטארט-אפים, וכן הלאה, לא הצלחנו לקבל נתונים מסודרים בשום מקום", כתב פרידמן. "לאורך השנים, כאשר פעלנו ובנינו תכניות שונות של הכשרה, השמה, יזמות, וכו' והתחיל להיות אצלנו מסד נתונים של אלפי חרדים בוגרי התכניות שלנו, זרועות הממשלה השונות התחילו לפנות אלינו. ככל שהזמן עבר התחדדה אצלנו ההבנה שחייבים ליצור מסד נתונים מרכזי. גם אנחנו, כארגון שפועל בתחום ורוצה לקדם יוזמות שונות, גם זרועות הממשלה, ארגוני מגזר שלישי נוספים וגופים פילנתרופים – כולם רוצים נתונים מסודרים ומהימנים, כדי שיוכלו לפעול באופן אפקטיבי".

*הדיון יתקיים אם הכנסת לא תפוזר הלילה, אם יערך – אנשים ומחשבים ישתתפו בו כדי לדווח על תוצאותיו

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים