תביעה ייצוגית באירופה: סיילספורס ואורקל הפרו כללי ה-GDPR

התובעים באנגליה ובהולנד יבקשו לקנוס את חברות הטכנולוגיה בסכום המוערך בעד 10 מיליארד דולר, עקב השימוש בעוגיות אצל גורמי צד שלישי, לשם מעקב אחר מודעות ומיקוד מודעות למשתמשים

תקנות GDPR. אילוסטרציה: BigStock

תביעה ייצוגית שהוגשה בימים האחרונים באירופה מאשימה את ענקיות הטכנולוגיה אורקל (Oracle) וסיילספורס (Salesforce) בהפרת ה-GDPR – תקנות הגנת המידע של האיחוד האירופי (EU). ספציפית עוסקת התביעה בעיבוד ושיתוף נתוני משתמשים למטרות פרסום.

עמותת קולקטיב הפרטיות (The Privacy Collective), שהגישה את התביעה, טענה כי שתי החברות עושות שימוש לרעה בנתונים האישיים של הצרכנים באמצעות קבצי העוגיות (cookies) של צד שלישי, המשמשים לצורך שירותי תמחור מודעות דינמיות.

התביעה הייצוגית – שהוגשה ביום ו' האחרון באמסטרדם, הולנד, ושתביעה דומה לה תוגש לבית המשפט הגבוה בלונדון, בריטניה, בהמשך החודש – עלולה לעלות לאורקל ולסיילספורס עד 10 מיליארד יורו, או ימצאו אשמות בהפרת כללי ה-GDPR.

בקולקטיב הפרטיות אמרו כי המקרה ההולנדי הוא התובענה הייצוגית הגדולה ביותר שהוגשה אי פעם בהולנד בגין הפרה של ה-GDPR.

אורקל. אילוסטרציה: BigStock

אורקל. אילוסטרציה: BigStock

העוגיות – מספקות אפשרות לטרגט מודעות לפי מידע אישי מאוד

קובצי Cookie כמו אלו שאורקל וסיילספורס עושות בהן שימוש, ככל הנראה, מתארחים באתרי אינטרנט ואז, בהסכמתם, מאוחסנים במכשיר המשתמש כדי לעקוב אחרי התנהגותם של הגולשים אונליין. התובעים אומרים כי המידע האישי שנאסף משותף לאחר מכן על ידי חברות הענק עם מאות חברות אחרות, באמצעות תהליך מתן הצעות מחיר בזמן אמת, ללא הסכמת המשתמש או גילוי נאות הוגן.

סיילספורס. צילום: BigStock

סיילספורס. צילום: BigStock צילום: BigStock

את העוגיות של אורקל וסיילספורס מאחרים מספר אתרים פופולריים, כולל אתר איקאה (Ikea), דרופבוקס (Dropbox), טוויץ' (Twitch) ובוקינג (Booking). קולקטיב הפרטיות האשים את ענקיות הטכנולוגיה בהפרת כללי GDPR בכך שהן, לכאורה, הקלו על מכירות באמצעות מודעות מזיקות, החזיקו במידע אישי של לקוחות ללא הסכמתם ובאופן יזום לצורך שיתוף הדטה האישי באופן עקבי.

"כל מי שאי פעם השתמש באינטרנט נמצא בסיכון מהטכנולוגיה הזו", הסבירו בעמותה. "זה אולי מוסתר ברובו, אבל זה רחוק מלהיות לא מזיק", אמרה ד"ר רבקה רומבול, נציגת התובענה באנגליה ובוויילס. "אם נתונים שנאספו משימוש באינטרנט אינם נשלטים כראוי, הם יכולים לשמש כדי לשמש לשיווק ממוקד במיוחד, שעלול לחשוף קטינים פגיעים לתכנים לא ראויים, לתדלק הרגלים לא בריאים, כמו הימורים מקוונים, או להיטפל להתמכרויות אחרות".

היועצת המשפטית של אורקל, דוריאן דיילי, אמרה כי הפעולה "חסרת ערך" ושהיא על תקן "מסחטת כספים", והאשימה את קולקטיב הפרטיות בביסוס טענתה על סמך "מצג שווא של עובדות מכוונות". לדבריה, "אורקל תגן על עצמה נמרצות נגד הטענות המופרכות הללו", הוסיפה.

דובר סיילספורס אמר כי החברה "לא מסכימה עם ההאשמות ומתכווננת להראות כי הן אינן ראויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים