קרב הלוגואים: תפוח ענק נגד אגס פצפון
אפל הגישה תביעה נגד חברה בשם פרה-פיר, שהלוגו שלה הוא רישום של אגס; הטענה: הלוגו בצורת אגס דומה מדי ללוגו התפוח ● מייסדי פרה-פיר: "אנו חשים חובה מוסרית להתמודד מול הפעולה המשפטית התוקפנית של אפל נגד חברות קטנות"
אפל (Apple) הגישה תביעה נגד חברה בשם פרה-פיר (PrePear) שהיא בעצם אפליקציה ושירות שמאפשר למשתמשים לתכנן ארוחות ולמצוא מתכונים. הטענה: הלוגו בצורת אגס של פרה-פיר דומה מדי ללוגו התפוח של אפל. במסמכי ההתנגדות של אפל היא מציינת את הסיבה להתנגדות כ"זכות קדימה וסבירות לבלבול בסימן המסחרי" ו"בלבול כתוצאה מטשטוש הסימן המסחרי" , לפי חוק הסימנים המסחריים.
מייסדי פרה-פיר אמרו, כי "אפל מתנגדת לסימן המסחרי של האפליקציה של העסק הקטן שלנו, פרה-פיר, ודורשת כי נשנה את הלוגו שלנו שיש לו צורה מובהקת של אגס, שנועד לייצג את המותג שלנו בעסקי ניהול מתכונים ותכנון ארוחות".
עוד מציינת פרה-פיר, כי אפל "התנגדה לעשרות אפליקציות של עסקים קטנים עם לוגו שקשור לפרי", וכי רבים מהלוגואים הללו שונו או נזנחו כליל. "רוב העסקים הקטנים לא יכולים להרשות לעצמם עשרות אלפי דולרים שיידרשו להם כדי להילחם נגד אפל", אמר מייסד החברה.
מייסדי פרה-פיר מדגישים שהחברה שלהם היא קטנה מאוד, שעובדים בה רק חמישה אנשים. המאבק המשפטי נגד אפל כבר עלה "אלפים רבים של דולרים", והם נאלצו לפטר אחד מאנשי הצוות בשל נטל העלויות המשפטיות.
"החוויה של להיות מותקף משפטית על ידי אחת החברות הגדולות בעולם היא מפחידה מאוד, על אף שבבירור לא עשינו שום דבר שגוי, ואנו מבינים למה מרבית החברות פשוט ויתרו ושינו את הלוגו שלהן".
עם זאת, החברה מצהירה שהיא חשה "חובה מוסרית להתמודד מול הפעולה המשפטית התוקפנית של אפל נגד חברות קטנות, ולהילחם למען הזכות להשאיר את הלוגו שלנו. אנו מגינים על עצמנו מפני אפל לא רק כדי להשאיר את הלוגו שלנו, אלא כדי להעביר מסר לחברות טכנולוגיה גדולות, שלהצקה והפחדה של עסקים קטנים יש השלכות".
פרה-פיר אף השיקה עצומה באתר Chang.org, תחת הכותרת "הצילו את האגס מהתפוח (משחק מילים עם שם החברה)! להפסיק את ההתנגדות התוקפנית של אפל לעסקים עם לוגו של פרי". בעת כתיבת הידיעה זכתה העצומה כבר לכמעט 23 חתימות. מי שחותם על העצומה מועבר לדף שבו הוא מוזמן לתרום קצת יותר מ-10 דולר כדי לסייע בהליכים.
תגובות
(0)