"ניהול נכון של המעבר לענן יזניק את שוק הבנקאות לעולם החדש"

אורלי אברמוביץ', מנהלת אגף המחשוב של בנק ירושלים, מספרת על החידושים ואימוץ הענן במגזר הפיננסי, שהולך ומתחדש אבל עדיין מסורתי ושמרן יחסית

אורלי אברמוביץ', מנהלת אגף המחשוב הפורשת של בנק ירושלים.

"ניהול נכון של תהליכי המעבר לענן יכול לשחרר את הבנקים מכבלי העבר ולהזניק את שוק הבנקאות לעולם החדש", כך אמרה אורלי אברמוביץ', מנהלת אגף המחשוב של בנק ירושלים.

אברמוביץ' השתתפה בכנס ענן היברידי של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ג') באופן וירטואלי. נטלו בו חלק בו נציגי חברות המספקות פתרונות לארגונים במעבר לענן, יועצים ומומחים, ובחלקו השני נערך פאנל מנהלי טכנולוגיה ממגזרים שונים במשק, ששיתפו ידע על פעילות ארגוניהם בתחום הענן.

לדבריה, "עולם הבנקאות מצוי בימים אלה במגמת שינוי. מצד אחד, בנקים קיימים משכבר הימים. אלה מוסדות ותיקים, ולרוב גם שמרנים, שייעודם לשמור על כספו של הציבור ולייצר את האמון בקרב לקוחותיהם שכספם מוגן. מהצד השני, תחום הבנקאות עובר תאוצה מאוד גדולה, עם שינויים שמהווים איום על המודל הבנקאי המסורתי".

"החדשנות המשבשת מביאה לתוך זירת הפיננסים והבנקאות העולמית איומים רבים", הוסיפה. "לזירה נכנסים שחקנים חדשים, חלקם חברות פינטק קטנות וחלקם חברות היי-טק מפותחות, כגון ה-Big 4 (אמזון, אפל, פייסבוק וגוגל). בנקים דיגיטליים חדשים קמים ויש להם מודל תפעולי רזה, שמבטיח מרווח רווחים נכבד. נוסיף לכך את עולם הבנקאות הפתוחה, שרק מלבה את התחום ומאפשר לחברות הפינטק לספק שירותים ולהתחרות בבנקים".

אברמוביץ' ציינה את מערכות הליבה הוותיקות, לעתים פרי פיתוח של עשרות אלפי שנות אדם ובהשקעה גדולה, שקיימות בבנקים רבים, אבל מקשות על השקת שירותים חדשים ומתן זמן מהיר של הגעת מוצרים חדשים לשוק.

מעמד המנמ"ר במגזר הפיננסי

בהתייחסה למעמד המנמ"ר במגזר הפיננסי אמרה אברמוביץ' ש-"המנמ"ר של ימינו נדרש לתמוך בקצבים מואצים של שינויים, שרק הולכים ומתעצמים. הדרישות העסקיות הולכות וגוברות, טעמי הלקוחות משתנים והם נהיים יותר ויותר מתוחכמים, טכנולוגיים ומידיים. הטכנולוגיה הולכת ומשתפרת ומשתנה בקצבים היסטוריים, וגם ה-IT עובר שינויים פנימיים, על מנת להשתפר ולהתייעל כל הזמן. הענן יכול לתת מענה לחלק ניכר מהאתגרים". היא ציינה כי בנק ישראל עדכן את הרגולציה לגבי הענן ולמעשה, אין כיום כמעט חסמים במעבר אליו. "בכך ניתן לאמץ פתרונות בצורה מהירה ולהטמיע פתרונות וכלים שמורכב להטמיע אותם בדרך אחרת".

אברמוביץ' הדגישה שמאחר שבבנקים המסורתיים עדיין משקיעים הרבה בתשתיות ובפיתוח, "אנחנו רואים שיציאה מלאה לענן כתשתית (IaaS) עדיין מתרחשת אצלם לעתים נדירות, בעוד שהרבה פתרונות שבנקים מאמצים הם בעולמות התוכנה כשירות (SaaS). ניתן להתחיל בקטן ולבחור מערכות מדף שלא דורשות שינויים גדולים על מנת להתאימן לארגון. לאחר מכן אפשר להרחיב את הפעילות ולנהל בצורה שוטפת את סיכוני אבטחת המידע והגנת הפרטיות, כמו גם את הסיכונים התפעוליים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    המעבר לענן הוא נכון ורלוונטי בדומה לכל טכנולוגיה מתקדמת אחרת שהמגזר הפיננסי המתבסס על מידע לשירותי מידע חייב לבחון ולאמץ. נכון המגזר הפיננסי שמרני באופיו אולם ה ושא נבחן לחלק מהטכנולוגיות כבר אומצו ויושמו בבנקים גם בישראל. חבל שגורמים מקצוע בתחום כל הזמן מקפידים להציג נושאים האילו זה עתה המציאו את הגלגל

אירועים קרובים