ישראל בלכמן, בלינק: "בעידן הרשתות החברתיות, הצרכן סומך על חברים יותר מאשר על מותגים"

"אסור לזלזל במשחקים לילדים - זו הפעילות הרווחית ביותר ברשתות החברתיות", אמר בלכמן, המשמש כסמנכ"ל האסטרטגיה של בלינק, במסגרת כנס רעננה למדיניות ההיי-טק הלאומית ● גל מור, יזם ויועץ לאסטרטגיות אינטרנט: "בפועל, נושא הפרטיות מטריד את הגולשים ברשת הרבה פחות מכפי שהעניין משתקף בתקשורת"

"כיום, העסקים נדרשים להתמודד עם צרכן מסוג חדש – מתוחכם יותר, מוצף במידע ובהיצע של מוצרים, וכזה הסומך על חברים יותר מאשר על מותגים", כך אמר ישראל בלכמן, סמנכ"ל האסטרטגיה של בלינק. בלכמן דיבר במסגרת כנס רעננה למדיניות ההיי-טק הלאומית, שנערך בקרית האוניברסיטה הפתוחה בעיר.

לדברי בלכמן, "הרשתות החברתיות הביאו לשינוי דרמטי בדרך שבה אנשים צורכים תוכן. כיום, התקשורת בין אנשים היא הבידור החדש". בלכמן ציין, כי "אסור לזלזל במשחקים לילדים – זו הפעילות הרווחית ביותר ברשתות חברתיות". הוא הוסיף, כי "המשימה של אנשי השיווק היא לא להמציא מחדש התחכמויות פרסומיות, אלא לגרום לצרכנים לדבר על המוצרים שלהם. אחת הדרכים לכך היא לתת ללקוחות תחושה של שותפים. דוגמה לכך ניתן ללמוד מהמקרה של סטארבקס (Starbucks), שמייצרת כיום קוביות קרח מקפה בזכות רעיון שעלה בפייסבוק (Facebook)".

גל מור, יזם, יועץ לאסטרטגיות אינטרנט ועורך הבלוגים חורים ברשת ו-The Wadi, התייחס לנושא הפרטיות ברשת וטען, כי הדבר אינו מטריד את המשתמשים: "הנושא נמצא בדיון בכלי התקשורת, בעיקר אצל עיתונאים מבוגרים. בפועל, לרוב המשתמשים לא אכפת שג'ימייל (Gmail) סורק את המיילים ומציע פרסומות רלוונטיות. ככל שאדם מתקדם יותר בשימוש ברשתות החברתיות, הפרטיות פחות חשובה לו. פייסבוק מאפשרת לאתרים חיצוניים לקחת מידע שלמדו עלי, ולתת לי פרסומות בהתאם. גוגל (Google) אפשרה, באמצעות באזז (Buzz), לדעת היכן נמצאים בכל רגע נתון המשתמשים בטלפונים חכמים. תמורת שירות חינמי יעיל, אנשים מוכנים לוותר על הפרטיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים