רשימת המפיצות המובילות של דואר זבל – בלי סין; ארה"ב הגיעה למקום הראשון

מדו"ח של חברת האנטי-וירוס סופוס עולה, כי מקורם של יותר מ-13% מדואר הזבל שמופץ בעולם הוא בארצות הברית ● למקום השני הגיעה הודו, ואחריה ברזיל, דרום קוריאה, וייטנאם וגרמניה ● היקף תפוצת דואר הזבל בסין ירד בשנה האחרונה, והיא אף לא נכללת בין 15 המדינות המובילות בתחום

ארצות הברית במגמת עלייה וסין במגמת ירידה ברשימת המדינות המובילות בהפצה של דואר זבל ברחבי העולם – כך על פי דו"ח שפרסמה חברת האנטי-וירוס סופוס (Sophos). מהדו"ח עולה, כי האמריקנים הם המפיצים הגדולים ביותר של ספאם, עם יותר מ-13% מכלל דואר הזבל שמופץ בעולם. במקום השני נמצאת הודו עם 7.3%, ואחריה ברזיל עם 6.8%, דרום קוריאה (4.8%), וייטנאם (3.4%) וגרמניה (3.2%). המדינות הנוספות שמככבות ברשימה הן צרפת, איטליה, רומניה, רוסיה ובריטניה.

עם זאת, "הממצא הבולט ביותר בדו"ח אינו המדינות שמככבות בו, אלא המדינה שנעדרת ממנו", ציין גרהאם קלולי, יועץ טכנולוגיה בכיר בסופוס. כוונתו היא לסין, שעלתה בחודשים האחרונים לכותרות לאחר שגוגל (Google) דיווחה על "מתקפה מתוחכמת וממוקדת" נגד שרתיה, שעל פי כתובות ה-IP שמהן בוצעה המתקפה – מקורה במדינה זו. לעומת זאת, בדו"ח של סופוס צוין, כי "לפחות ב-12 החודשים האחרונים היה ההיקף של דואר הזבל שהופץ מסין במגמת ירידה".

ארצות הברית דורגה במקום הראשון ברשימת תפוצת דואר הזבל גם בדו"ח שפרסמה לא מכבר סימנטק (Symantec). שם היא הגיעה ל-24% מכלל הספאם שמופץ בעולם. אחריה באותה רשימה הגיעו ברזיל, הולנד, הודו וגרמניה.

על פי סופוס, תעבורת דואר הזבל מגיעה ל-97% מתעבורת האי-מיילים ברחבי העולם – דבר שיוצר עומס כבד על תשתיות הטלקומוניקציה. מלבד זאת, חלק ניכר מהודעות הספאם משמשות להפצת מזיקים – בין אם במתכונת של קובץ נספח עוין ובין אם בצורה של קישור לאתרי אינטרנט זדוניים. הודעות אלה נועדו לנצל פרצות במחשבי היעד, בין השאר כדי לצרף אותם לרשתות של תוכנות רובוטיות שמשמשות להפצה של דואר זבל נוסף. כך נוצר מעגל קסמים, שתוצאתו כמויות הולכות וגדלות של ספאם.

חדשות טובות, אולי, ניתן למצוא בכך שבעוד שב-2008 וב-2009 עסקו שורות הנושא של דואר הזבל בחששות מהמיתון, הרי ששורות הנושא ב-2010 מעידות על התאוששות כלכלית, וכוללות, בחלק מהמקרים, הצעות עבודה כוזבות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים