"חיי השחורים חשובים": בזוס "נכנס" בלקוח ובישר שעדיף לאמזון בלעדיו

עקב מחאת ההמונים בארצות הברית, הזועקים נגד אלימות משטרתית כלפי שחורים, שיתף מנכ"ל ענקית הקמעונאות אונליין מייל מלקוח ● הכותב זעם על תמיכת בזוס והחברה במאבק ההולך ומתעצם, והבוס של אמזון פשוט זרק אותו לאלף עזאזלים

ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: מתוך ויקיפדיה

אפילו ג'ף בזוס – האדם העשיר בעולם, ומי שצבע עורו רחוק מלהיות כהה – נרתם למחאת "חיי השחורים חשובים" (Black Lives Matter). ולא רק, אלא שהבוס של אמזון גם מרד באקסיומה "הלקוח תמיד צודק" במהלך האחרון שלו.

חלפו כבר שבועיים מאז שג'ורג' פלויד נחנק למוות על ידי שוטר במיניאפוליס, ארה"ב, במשך שמונה דקות ו-46 שניות, באירוע שתועד, שודר לציבור והצית מחאת המונים ברחבי המדינה, ואף כזו המתפשטת לכל העולם. המוחים מהדהדים את הסיסמה "חיי השחורים חשובים" וסוחפים איתם עוד ועוד פעילים ותומכים, כמו גם תורמים נדיבים למען שוויון זכויות ויחס שלטוני הוגן למוחלשים בכלל, ובפרט לקהילה השחורה.

בזוס – שהונו האישי מוערך נכון להיום בכמעט 150 מיליארד דולרים על פי פורבס – התגייס אף הוא למחאה העצומה. הבוס של ענקית הקמעונאות אונליין, כמו גם בכירים אחרים באמזון, הודיעו כי הם תומכים בתנועת 'Black Lives Matter' בעקבות מותו של פלויד. ולא מדובר רק במילים – ב-3 ביוני בישרה החברה כי היא תתרום 10 מיליון דולר לארגונים העוסקים בקידום צדק ושוויון. בפוסט שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו ב-30 במאי כתב בזוס: "לכאב ולטראומה הרגשית הנגרמים מהגזענות והאלימות שאנו עדים להן כלפיי הקהילה השחורה יש השפעה ארוכת טווח".

חיי השחורים נחשבים - סיסמת המחאה בארצות הברית. מקור: BigStock

חיי השחורים נחשבים – סיסמת המחאה בארצות הברית. מקור: BigStock

הלקוח ממש לא צודק

אלא שבזוס הלך השבוע צעד נוסף ואמש הביע את הסולידריות שלו ושל אמזון עם המחאה באופן שכנראה הפתיע לא מעטים.

ההתבטאות של מנכ"ל אמזון הגיעה אחרי שלקוח זועם שלח אליו מייל, ובו הודיע כי ביטל את הזמנתו לאחר שגילה שבזוס תומך בתנועת המחאה העממית הגואה עקב פרשיית ג'ורג' פלויד. בזוס, לא רק שלא שתק לדבריו הגזעניים של דייב, אלא שהמיליארדר עשה צילום מסך של המכתב ושיתף אותו באינסטגרם.

זעמו של הלקוח, המכונה 'דייב', כמו גם זעמם של לבנים גזענים אחרים, התלקח בגלל הבאנר 'Black Lives Matter' שפורסם באתר אמזון. בהודעת הדוא"ל לבזוס כתב הלקוח כנושא: 'All Lives Matter', וקבע כי עמדתה של אמזון כלפי תנועת המחאה "מטרידה". על אלו השיב לו בזוס: "'חיי השחורים חשובים' לא אומר שחיים אחרים אינם חשובים. 'חיי השחורים חשובים' מדבר על גזענות והסיכון הבלתי-מידתי שבפניו עומדים אנשים שחורים במערכת אכיפת החוק והצדק שלנו".

הלקוח ציין בין היתר במייל שלו: "ברור שאתה לא אידיוט, אחרת לא הייתה לך את ההצלחה הכספית שלך", אך למרות זאת האשים את בזוס "בתמיכה בכ***ם חסרי ערך", וציין שהוא ואחרים עוד יראו את רווחיה של אמזון צונחים.

בזוס ציין בפרסום שלו כי: "היו מספר תגובות מחליאות אך לא מפתיעות בתיבת הדואר הנכנס שלי מאז הפוסט האחרון שלי". הוא המשיך והתבטא באופן נחרץ וקבע: "אסור לאפשר לשנאה מסוג זה להסתתר בצללים. חשוב להראות אותה. זו רק דוגמה אחת לבעיה. ודייב, אתה סוג של לקוח שאני שמח להפסיד".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בוב

    למה אתם בכלל נותנים אפשרות לכתוב תגובות אם אף אחד לא מתכוון לעשות להן מודרציה??

אירועים קרובים