עוד אקזיט: נט-אפ רוכשת את ספוט תמורת 450 מיליון דולר

הטכנולוגיה של ספוט מנתחת את מחירי שירותי הענן שהספקיות המובילות מציעות ברגע נתון ומבצעת את הרכישה באופן אוטומטי

מימין: לירן פולק ועמירם שחר, מייסדי ספוט. צילום: יח"צ

אקזיט כחול לבן: נט-אפ הודיעה אמש (ד') כי היא רוכשת את ספוט הישראלית. היא לא מסרה את סכום העסקה, אולם על פי ההערכות בשוק, הוא נע סביב 450 מיליון דולר. הנרכשת, שפיתחה מערכת לניהול אופטימלי של משאבי ענן, נקראה עד לא מכבר ספוטינסט.

עילת הרכישה, לפי נט-אפ, היא לבסס את מעמדה כמובילה בתחום התשתית המונעת על ידי אפליקציה (Application Driven infrastructure). העסקה צפויה להיסגר במחצית הראשונה של שנת הכספים של נט-אפ, והיא מותנית באישורים רגולטוריים ובתנאי סגירה מקובלים.

ספוט מונה כ-200 עובדים וגייסה כ-50 מיליון דולר. מרכז המו"פ שלה ממוקם בתל אביב, ויש לה משרדים בלונדון ובסן פרנסיסקו. החברה הוקמה ב-2015 על ידי עמירם שחר, בוגר ענף הפעלה בממר"ם, שמשמש כמנכ"ל החברה, ולירן פולק, ארכיטקט הפתרונות הראשי שלה.

ניתוח מחירי שרתי הענן ורכישה אוטומטית

הסטארט-אפ הישראלי מסייע ללקוחות הארגוניים לצרוך שירותי ענן תוך מקסום היתרונות בהיבט העלות-תועלת. הוא עושה זאת על ידי ניתוח סטטיסטי של מחיר השרתים בקרב ספקיות הענן המובילות, דוגמת AWS, גוגל קלאוד ו-Azure של מיקרוסופט. אלה מציעות לעתים שירותים במחירים זולים באופן מיוחד, במקרים שבהם יש להן דטה סנטרים שלא מנוצלים באופן מלא. ענקיות הענן מאפשרות ללקוחותיהן לרכוש שרת על בסיס משאבי מחשוב פנויים, עם הצעות מחיר בזמן אמת. כך, ניתן לרכוש שרתים במחיר נמוך מהרגיל, עם נטילת סיכון לגבי הזמינות של השרת – שיכול להירכש בינתיים על ידי לקוח ארגוני אחר.

ספוט פיתחה אלגוריתם לחיזוי, שלומד את תשתית הענן של הלקוח הארגוני, ולימוד מכונה הוא שמבצע עבורו, באופן אוטומטי, את רכש השרתים. כך, ניתן לחסוך חלק ניכר מעלויות צריכת שירותי הענן. האלגוריתם שפיתחה ספוט עוקב בכל עת אחרי המחירים של השרתים בענן והזמינות שלהם, ומוצא את משאבי המחשוב הזולים המוצעים על ידי ספקיות הקלאוד הגדולות.

על פי נט-אפ, "תשתית המונעת על ידי אפליקציה מתרגמת את דפוסי העומסים של האפליקציה ומיישמת את הרמה הטובה ביותר האפשרית של ביצועים ועלויות לצרכי אחסון ועיבוד. זאת, תוך שמירה על הסכם רמת השירות (SLA) והסכם רמת היעד (SLO) שנחתמו עם הלקוח הארגוני. נט-אפ, בשיתוף עם התשתית מונעת האפליקציה של ספוט לאופטימיזציה מתמשכת, תסייע ללקוחות לחסוך עד 90% מעלויות העיבוד והאחסון בענן, שמהוות כ-70% מכלל הוצאות הענן, והדבר יאיץ את אימוץ הענן הציבורי".

"בעננים הציבוריים הקיימים כיום, מהירות היא שם המשחק. יחד עם זאת, הבזבוז בעננים הציבוריים הנובע ממשאבים מושבתים ומשאבים עודפים שהוזמנו הוא משמעותי והופך לבעיה בקרב הלקוחות, שמאטה את קצב האימוץ של הענן הציבורי", אמר אנתוני ליי, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל שירותי ענן ציבורי בנט-אפ. "השילוב בין פלטפורמת האחסון המשותפת של נט-אפ לבלוקים, קבצים ואובייקטים לפלטפורמת העיבוד של ספוט יספק פתרון לאופטימיזציה מתמשכת של עלויות עבור כל עומסי העבודה – הן בענן והן במערכות המסורתיות".

"ספוט רוצה לשנות את האופן שבו חברות צורכות שירותי תשתית בענן, עם שימוש באנליטיקה ובאוטומציה, כדי לספק את התשתית האמינה ביותר, בעלת הביצועים הטובים ועם יחס העלות-תועלת הטוב ביותר עבור כל עומס עבודה בכל ענן", ציין שחר.

רכישות קודמות של נט-אפ בישראל

זו אינה הרכישה הראשונה של ענקית האחסון בישראל. בנוסף לפעילות השיווק והמכירות שלה בארץ, נט-אפ מחזיקה פעילות מו"פ בתל אביב, שמתבססת על הרכישה של הסטארט־אפ הישראלי אונארו, שבוצעה ב-2008. ב-2005 קנתה נט-אפ את טופיו, אך סגרה כשנתיים לאחר מכן את הפעילות שהתבססה על רכישה זו.

במאי 2017 קנתה נט-אפ את פלקסיסטור בעשרות רבות של מיליוני שקלים. הנרכשת פיתחה תוכנה שמשתמשת באחסון לא נדיף כמערכת האחסון העיקרית, כך שהביצועים שלה יהיו דומים במהירות שלהם לאלה של זיכרון פלאש. המוצר שלה הוא זיכרון מוגדר תוכנה (SDM – ר"ת Software defined memory), שעוצב כך שיספק יכולות קיבולת הקרובות לאלה שיש בזיכרון. בדרך זו, לקוחות ארגוניים יכולים לטפל בהיקפי אחסון גדולים ובניתוח ביג דטה – במהירות.

כעבור שנתיים, במאי אשתקד, נט-אפ רכשה את קוגניגו תמורת 70 מיליון דולר. חברת האבטחה הנרכשת פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לזיהוי איומים ולהגנה על מידע רגיש. היא מסייעת לארגונים להלום את דרישות הרגולציות השונות להגנה על המידע ועל הפרטיות, בכך שהיא מגנה על הנתונים המבוזרים של הארגון – בחצר הבית ובענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים