הכוכבת של הקורונה טסה לשמיים: רבעון של עליות לזום
החברה שרבים מאתנו זכו להכיר בחודשים האחרונים סגרה את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה של יותר מפי שניים בהכנסות וזינוק של למעלה מפי 12 ברווח הנקי ● שער המניה שלה טיפס מאז המשבר פי שלושה
זום היא אחת המרוויחות הגדולות מהקורונה. רובנו השתמשנו במהלך המשבר, וחלקנו עדיין משתמשים, בתוכנת הווידיאו קונפרנס – בין אם זה לפגישות עסקיות, לצרכים חברתיים ואפילו לאימוני כושר. לכן, אין זה פלא שהיא נוסקת לשמיים ופרסמה אמש (ג') דו"חות כספיים שהחברות הגדולות יכולות להתקנא בהם, כולל חברות ענק שמרוויחות כמעט בכל רבעון.
המניה של זום בוול-סטריט נסקה בחודשים האחרונים, מאז שהקורונה פרצה לחיינו: בעוד שהיא סגרה את ינואר עם שער של כ-73 דולר, נכון להיום היא עומדת על כ-208 דולר – זינוק של כמעט פי שלושה. מאז סגירת המסחר בוול-סטריט אמש היא רשמה עלייה נוספת – של קרוב ל-2%, נכון לפרסום שורות אלה. העלייה הזזאת מעידה על שביעות רצון של המשקיעים מהדו"חות של החברה: גם ההכנסות שלה ברבעון הראשון של 2020 עלו פי שלושה, אבל זה כלום לעומת הרווח הנקי, שצמח ביותר מפי 12. כך, בעוד שההוצאות שלה גדלו ב-53% ל-304.8 מיליון דולר, הכנסותיה טיפסו ב-169% ל-328.2 מיליון. נתון מעניין הוא שהרווח הנקי היה קרוב יחסית לסך ההכנסות: הוא עמד על 278 מיליון דולר. באופן טבעי, גם בעלי המניות של זום נהנו מהחגיגה: הרווח שלהם למניה קפץ פי…, תחזיקו חזק, 36.55.
שווי השוק של החברה נכון להיום עומד על כ-58.7 מיליארד דולר – לא הרבה יחסית לחברות ששוות יותר מטריליון דולר, כמו אמזון, אבל הרבה מאוד יחסית לחברה שרבים מאתנו לא שמעו עליה עד לפני מספר לא רב של חודשים.
יותר מ-300 מיליון משתתפים בפגישות זום – רק באפריל
מספר הלקוחות של הפלטפורמה זינק ברבעון ב-354% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועומד על 265.4 מיליון. מספר המשתתפים בפגישות זום באפריל בלבד עמד על יותר מ-300 מיליון ובחברה מעריכים, נכון לפעילות שלה באותו החודש, שהזמן הכולל של הפגישות שיבוצעו באמצעות הפלטפורמה שלה ב-2020 כולה יעלה על שני טריליון דקות. זום הרוויחה גם מהמעבר ללמידה מרחוק: למעלה מ-100 אלף בתי ספר משתמשים בפלטפורמה שלה.
עוד נתונים כספיים: ההוצאות הגולמיות של החברה זינקו ברבעון ב-330.3% ל-103.7 מיליון דולר, הרווח הגולמי צמח ב-129.3% ל-224.5 מיליון, הרווח הגולמי השולי עמד על 68.34% והרווח התפעולי זינק ביותר מפי 15. בהתאם לעליות ברווחים, חבות המס של החברה טיפסה ביותר מפי שישה.
אריק יואן, מנכ״ל זום, הגיב על הדו"חות באמרו כי "מגפת הקורונה הגדילה את הביקוש לפתרונות של החברה, לאחר שאנשים מכל רחבי העולם הטמיעו אותם בעבודה, בלימודים ובחייהם האישיים״. לדבריו, "עובדי החברה הקדישו את עצמם במהלך המשבר לתמיכה במספר הולך וגדל של לקוחות משלמים, כמו גם במספר חסר תקדים של משתמשים בחינם". מספר עובדי זום עומד, נכון לימים אלה, על 2,800.
תגובות
(0)