כיצד הבינה המלאכותית מסייעת לחבילות להגיע אלינו מהר יותר?

שי גוטמן, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות ב-UPS, מספר על השפעתן על פעילות חברת המשלוחים הגדולה - בתקופת הקורונה ובכלל

שי גוטמן, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות ב-UPS ישראל. צילום: יניב פאר

"העולם שלנו חווה תמיד שינויים הנובעים גם מחדשנות טכנולוגית, אבל אנחנו מבינים שמשבר הקורונה מאיץ תהליכי שינוי בצורה מהירה ביותר, וזה גורם לשינוי הרגלים ומכריח את כולנו לפתיחות מחשבתית, כי אי אפשר ללכת אחורה", כך אמר שי גוטמן, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות ב-UPS ישראל.

גוטמן דיבר בכנס Data Analytics של אנשים ומחשבים, שנערך היום (א') בפורמט וירטואלי. בכנס השתתפו מנהלים בכירים בתחומי הבינה המלאכותית והביג דטה, ומנמ"רים שמיישמים אנליטיקה בארגונים שלהם.

"ארגונים מעדיפים להישען על הקיים וגם על ניסיון העבר, וזה קצת מטעה", ציין גוטמן. "לא שהעבר אינו חשוב, אבל זה מטשטש את הצורך הקריטי להיות מוכן להתמודד עם משברים שצצים ולכן, תמיד צריך לחשוב מחוץ לקופסה".

"נטל תפעולי שעלול ליצור צוואר בקבוק"

בדבריו הציג גוטמן את UPS ישראל, שמזה 25 שנים היא זכיינית של החברה העולמית. החברה היא שחקנית מרכזית בתחום שרשרת האספקה ומספקת תהליכים ושירותים לוגיסטיים, עם מוטת שליטה על כל העסקים שנוגעים בכך.

אחד התחומים הבולטים שבהם פועלת החברה הוא האי-קומרס. "אנחנו מכירים את אפקט אמזון", אמר גוטמן. "כדי לסבר את האוזן, בבלק פריידי האחרון היקף הפעילות בישראל היה 750 מיליון שקלים ובעולם מדובר על טריליוני דולרים. זוהי מסה ענקית, שמייצרת נטל תפעולי שאם לא יודעים לתת לו מענה, הוא עלול ליצור צוואר בקבוק שיפגע בכל השוק".


צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

גוטמן ציין כי UPS משרתת הן לקוחות ארגון לארגון (B2B) והן לקוחות ארגון לצרכן (B2C) וציין כי יש הבדלים משמעותיים בין שני סוגי לקוחות אלה, ולכולם צריך לתת מענה. "בנקודה הזו נכנסות הקריטיות של הדטה והיכולת של הארגון למנף אותה כדי להשיג יעילות תפעולית מקסימלית ושירות מהיר ללקוח", אמר.

"כמות הנתונים שאנחנו, ב-UPS, מריצים בכל שנייה היא בלתי נתפסת, והיא זו שיוצרת את האתגרים של היעילות התפעולית", הוסיף גוטמן. כדוגמה הוא מציין את ניהול השליחים. לדבריו, "זה דורש טיפול ברמת ניווט נכון של כל הרחובות והיעדים שאליהם השליחויות שאנחנו מוציאים צריכות להגיע, אינטגרציה עם כל מקורות המידע, כדי לייצר אופטימיזציה בתהליכים אלה, שמשמעותם חיסכון בדלק וחברה ירוקה יותר, והכל כאשר מדובר במסות ענקיות של מידע ופעילות".

"שימוש חכם בדטה חכם נעשה בכל שלבי האספקה ללקוחות, לרבות הדרישות שלהם, איתור חנויות וסקרים שוטפים האם הלקוחות מרוצים מאספקת החבילות", ציין.

גוטמן סיפר בהמשך על פלטפורמה שבשימוש UPS, שיודעת לשייך כתובות בצורה אוטומטית, על סמך אלגוריתם חכם, מבוסס בינה מלאכותית. "ללא מערכת זו היינו צריכים לבצע טיוב נתונים ידני – דבר שהיה גורם לקריסה. בעזרת המערכת, אנחנו מגיעים ל-99% דיוק בכתובות – הן בארץ והן בחו"ל", אמר.

אתגר אחר הוא ניהול יעיל של תהליך השילוח של החבילה, מהרגע שהיא נוחתת בארץ ועד שהיא מגיעה לבית הלקוח. גוטמן סיפר על מערכת שפותחה ב-UPS, שיודעת לבצע אופטימיזציה של תהליכים מורכבים וארוכים אלה. "המערכת הזאת כבר פועלת על 20% מהמשלוחים המבוצעים דרכנו ובקרוב היא תשרת את כלל הפעילות של החברה. המשמעות היא חסכון ענק במשאבים ושיפור השירות", אמר גוטמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים