אקזיט בצל הקורונה: VMware רוכשת את אוקטרין בעשרות מיליוני דולרים

אוקטרין פיתחה פלטפורמת אבטחה לאפליקציות מבוססות קוברנטיס, ובכך היא מסייעת לפישוט סביבות DevSecOps ומאפשרת לאבטח סביבות ענן ● VMware: "הרכישה תאפשר לנו להרחיב את אסטרטגיית האבטחה הפנימית שלנו לעבר סביבות קונטיינרים וקוברנטיס" ● סכום הרכישה מוערך בכ-20-30 מיליון דולר

VMware - רכישה נוספת. צילום: BigStock

רכישה חמישית של ענקית הווירטואליזציה בארץ הקודש: VMware תרכוש את אוקטרין (Octarine) הישראלית, כך הודיעה אמש (ד') החברה. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו ב-20-30 מיליון דולר.

אוקטרין הוקמה ב-2017 על ידי שלושה יזמים: שמר שוורץ, המשמש כמנכ"ל, חיים הלמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ועדי אשכנזי, האחראי למו"פ. שוורץ, בעברו מנהל פיתוח ב-XIV, מכר ב-2017 את אתר הקולינריה שהקים, EatWith, למתחרה האירופי VizEat.

הנרכשת פיתחה פלטפורמת אבטחה לאפליקציות מבוססות קוברנטיס. כך, היא מסייעת לפישוט סביבות DevSecOps ומאפשרת לאבטח סביבות ענן – משלב הפיתוח של היישומים ועד להרצה שלהם. הנרכשת ערכה סבב גיוס אחד, שבמסגרתו גייסה תשעה מיליון דולרים. יש לה מרכז פיתוח בתל אביב ושלוחה בעמק הסיליקון והיא מונה כשלושים עובדים.

"אבטחת עומסי עבודה היא קריטית להגנה של אפליקציות ונתונים בארגון. בשל המאפיינים הייחודיים של הענן (מהירות, גמישות, יכולת פריסה), מפתחים מרחיבים את השימוש בקוברנטיס ובקונטיינרים בעת הפיתוח", מסרה הרוכשת, "גם עברייני הסייבר אינם נשארים מאחור, והם מאמצים טכנולוגיות חדשות ומחפשים לנצל נקודות תורפה חדשות".

השילוב של פלטפורמת האבטחה של אוקטרין יאפשר ל-VMware לבלום מתקפות בכמה דרכים: מתן נראות מלאה לסביבות ענן באופן שיאפשר לארגונים לזהות ולצמצם את הסיכונים הנובעים מחולשות וממתקפות; מתן אפשרות ללקוחות הארגוניים ליצור ולהחיל מדיניות אבטחה מבוססת תכנים, שתגן על הפרטיות והשלמות של מידע רגיש, לרבות מענה לרגולציות; שילוב של יכולות ניתוח ובקרה במחזור הפיתוח על גורמי הסיכון לאפליקציות עוד בטרם הן נפרסות ועוברות לייצור.

"הרכישה תאפשר לנו להרחיב את אסטרטגיית האבטחה הפנימית שלנו לעבר סביבות קונטיינרים וקוברנטיס", אמר פטריק מורלי, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חטיבת האבטחה העסקית, VMware, "זאת, באמצעות שילוב הטכנולוגיה של אוקטרין  בענן Carbon Black  שלנו. נחולל שינוי באבטחה הפנימית של עומסי עבודה".

כזכור, ענקית הווירטואליזציה רכשה באוגוסט האחרון את קארבון בלאק האמריקנקית, שפועלת בעולם אבטחת הענן, תמורת 2.1 מיליארד דולר.

לפני כן רכשה VMware ארבע חברות בישראל: ב-2008 – את הסטארט-אפ הישראלי B-Hive, תמורת 50 מיליון דולרים. על בסיס הרכישה, הוקם מרכז המחקר ופיתוח שלה בישראל. את nLayers רכשה VMware מהחברה האם EMC ב-2010; את Digital Fuel ב-2011 תמורת 90 מיליון דולרים, וב-2012 נרכשה וואנובה, תמורת 95 מיליון דולר.

ברית אבטחה

ההודעה על הרכישה נעשתה במסגרת הכנס השנתי של VMware לאבטחה, Connect 2020. עוד הכריזה החברה בכנס על הקמת ברית של חברות בתחום של מרכזי תפעול אבטחה, SOC (ר"ת Security Operations Center). החברות בברית הן ספלאנק, יבמ סקיוריטי, כרוניקל של גוגל קלאוד, אקסהבים, וסומו לוג'יק. הברית תביא, לדברי החברה, "להעצמת צוותי ה-SOC, עם נראות, מניעה, ניטור זיהוי ומעקב ויכולות לתגובה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים