שכרה של קרול ברץ ב-2009: יותר מ-47 מיליון דולרים

מנתונים שדווחו לרשות האמריקנית לניירות ערך עולה, כי מנכ"ל יאהו! השתכרה בכל אחד מחודשי 2009 סך של 968,872 דולרים, בתוספת בונוס שנתי מותנה-ביצועים של 1.5 מיליון דולרים, מניות ואופציות בסך 29 מיליון דולרים ופיצוי על עזיבתה את תפקיד מנכ"ל אוטודסק בסך של 2.61 מיליון דולרים ● לעומתה, ג'רי יאנג, מייסד ומנכ"ל משותף לשעבר של יאהו!, נהג למשוך מהחברה משכורת של דולר בשנה

קרול ברץ, מנכ"ל יאהו! (!Yahoo) מצטרפת למנכ"לים שהשתכרו את הסכומים הגבוהים ביותר ב-2009: מנתונים שהוגשו בסוף השבוע ל-SEC – הרשות האמריקנית לניירות ערך – עולה, כי היא השתכרה אשתקד יותר מ-47 מיליון דולרים.

ברץ משכה מהחברה בכל אחד מחודשי 2009 משכורת של 968,872 דולרים. בנוסף, היא קיבלה בונוס שנתי מותנה-ביצועים של 1.5 מיליון דולרים ומניות ואופציות בסך 29 מיליון דולרים. ברץ אף פוצתה על עזיבתה את תפקידה הקודם, כמנכ"ל אוטודסק (Autodesk), בסך של 2.61 מיליון דולרים.

לעומת ברץ, נהג ג'רי יאנג, מייסד ומנכ"ל משותף לשעבר של יאהו!, לקבל משכורת של דולר בשנה. הסיבה לכך היא שיאנג הוא מבעלי המניות הגדולים של החברה. ברץ נכנסה לנעליו של יאנג בינואר 2009, על מנת לצמצם את הפער מול יריבתה החזקה המובילה את שוק החיפוש העולמי – גוגל (Google).

הנתונים על השכר של ברץ דווחו כחודש לאחר שפורסמה רשימת המנכ"לים ששלשלו לכיסם את הסכומים הגבוהים ביותר ב-2009 בארצות הברית. ראשון ברשימה הגיע לארי אליסון מאורקל (Oracle) עם 84.5 מיליון דולרים. במקום השני נמצא ריימונד אליוט, מנכ"ל בוסטון סיינטיפיק (Boston Scientific), שהרוויח אשתקד 33.4 מיליון דולרים. שלישי הגיע ריי איראני, מנכ"ל אוקסידנטל פטרוליום (Occidental Petroleum), עם שכר שנתי של 31.4 מיליון דולרים. מארק הארד, יושב ראש ומנכ"ל HP, הגיע למקום הרביעי לאחר שהשתכר 24.2 מיליון דולרים. סגר את העשירייה הראשונה סם פלמיסאנו, נשיא ויושב ראש יבמ (IBM), שהביא הביתה ב-2009 "רק" 21.2 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים