משבר הקורונה: כך נערכו חברות בולטות לעבודה מהבית

מנמ"רים ומנהלי טכנולוגיה בכמה חברות מספרים לאנשים ומחשבים על המהלכים הטכנולוגיים שהביאו אותן להיות מוכנות לעבודה מסיבית מרחוק, לאור המלצות הממשלה להימנע מלהגיע למשרדים

מוצאים עבודה - גם בתקופת הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

התפשטות נגיף הקורונה והסגירה המתגלגלת של המשק בעקבותיו הביאו חברות רבות לשלוח את עובדיהן, או חלק מהם, לעבוד מהבית. המהלך הזה זוכה לעידוד של הממשלה, שקוראת לצמצום התקהלויות בחוץ ובמקומות עבודה והתכנסות שלנו בבתים.

מעבר לעבודה מהבית מצריך היערכות – מבחינת התרבות הארגונית, מבחינה לוגיסטית ומבחינה טכנולוגית. מנהלים טכנולוגיים בכמה ארגונים בולטים סיפרו לאנשים ומחשבים כיצד עשו זאת אצלם.

כיל

מירי מישור, סמנכ"לית בכירה למערכות מידע גלובליות בכיל, ציינה ש-"כיל הנו ארגון גלובלי שמעסיק כ-11 אלף עובדים בארץ ובמדינות נוספות, עם יותר מ-40 אתרים ברחבי העולם. מיד עם ההפנמה של ממדי התפשטות וירוס הקורונה התחלנו בהיערכות להתמודדות עם ההשפעות האפשריות במקרה של התפשטות רחבה של הנגיף באזורים שבהם האתרים שלנו נמצאים – הן בישראל והן מחוצה לה. המטרה בכך היא לאפשר לארגון המשכיות עסקית ככל הניתן".

לדבריה, "האתגר המרכזי המידי, תחת אילוץ אפשרי של בידוד מסיבי של עובדים, הוא התחברות למערכות המחשוב מהבית, כשמדובר בעובדים שמבצעים את מטלותיהם ממחשב נייח במשרד".

מירי מישור, סמנכ"לית בכירה למערכות מידע גלובליות בכיל. צילום: נטלי כהן קדוש

מירי מישור, סמנכ"לית בכירה למערכות מידע גלובליות בכיל. צילום: נטלי כהן קדוש

"במציאות הנוכחית, רכישת מחשבים ניידים לכלל העובדים הינה מהלך מאתגר, בעיקר בשל מגבלות זמנים ותקציב", אמרה מישור. "הוחלט על פתרון המאפשר לעובד גישה מהמחשב הפרטי בביתו באמצעות חיבור מאובטח SSL לרשת הארגונית, תוך שימוש בפתרון סיטריקס הקיים בארגון להפעלת האפליקציות השונות, כגון מערכות ERP או גישה למייל ארגוני. זאת, תוך שמירה על נוחות וחוויית משתמש זהה לזו שיש לעובד במשרד".

"מעבר לכך, אנחנו עוקבים באדיקות אחרי המשך פעילות מערכי ה-IT שלנו במדינות השונות – הן בהיבט התמיכה השוטפת במשתמשים והן בהמשך ביצוע הפרויקטים. במידה שחלק מצוותי ה-IT יהיו בבידוד או שתימנע עבודתם עקב משבר הקורונה, אנחנו פועלים להגדיר את בעלי התפקידים הקריטיים להמשכיות העסקית של הארגון וכן ממלאי מקום, על מנת להבטיח פעילות רציפה ותקינה. בנוסף, במידה שהמצב יחייב היערכות מיוחדת נוספת, אנחנו פועלים כך שצוותי IT יוכלו להמשיך ולהעניק תמיכה במשתמשים לעבודה מהבית, מגבירים את הבקרה על מתן השירות וזמינות המערכות, מעמיקים את הידע ונותנים כלים לביצוע שיחות ועידה, כי הלכה למעשה, אי אפשר לטוס ולבצע ביקורי עבודה", אמרה.

"בראייה עתידית, נבחנים בקפידה פרויקטים מאושרים או קרובים לאישורים, בעיקר בהיבטי לוחות זמנים ותקציב, תחת התנאים שיחייבו המשך מגבלת טיסות, עבודה מרחוק, זמינות חלקית של משתמשי מפתח וכן פערים באספקה או התקנה של ציוד", הוסיפה מישור.

מגדל

תמי אוחנה-קול, מנהלת חטיבת הטכנולוגיות במגדל, סיפרה כי "במסגרת ההיערכות שלנו להתמודדות עם משבר הקורונה, נדרשה חטיבת הטכנולוגיות להיערך למתן שירותי מחשוב, שמירה על זמינות המערכות ותמיכה בעובדי החברה, וכן לאפשר יכולת עבודה רציפה שלהם. לצורך כך, נקטנו במפר צעדים, ובראשם פעילות הסברתית פנים חטיבתית, על מנת לשקף את המשמעויות ודרכי ההתמודדות בקרב העובדים".

"בשלב הראשון", הסבירה, "אפשרנו לעובדים שלא יכולים להגיע למקום העבודה התחברות מרחוק לסביבת העבודה המחשובית ולמערכות המידע של מגדל. בהמשך, מטרתנו לאפשר רציפות עסקית בהינתן הנחיה רחבה של עבודה מהבית לכלל האוכלוסיות – עובדים, תומכים ונציגי שירות".

תמי אוחנה-קול, מנהלת חטיבת הטכנולוגיות במגדל. צילום: באדיבות מגדל

תמי אוחנה-קול, מנהלת חטיבת הטכנולוגיות במגדל. צילום: באדיבות מגדל צילום: יח"צ

"כמו כן", ציינה, "בחנו מימוש של פתרון טכנולוגי מאובטח, להתחברות נציגי שירות לעבודה מרחוק לטובת המשך מתן שירות ללקוחות החברה, וכן בחינת המשכיות הפעילות של ספקים קריטיים לתמיכה בשירותים וברציפות התפעול במערכות. כמו כן, ציידנו עובדים במחשבים ניידים".

מימון ישיר

לדברי עופר גולדברג, מנמ"ר מימון ישיר, "בשבועות האחרונים נחשפנו לעידן חדש של המשכיות עסקית, כאשר אין צורך בהפעלת אתר הגיבוי. עקב האיסור על התקהלות עקב מגפת הקורונה והיערכות לאפשרות לבידוד ביתי של כלל עובדי החברה, מערך ה-IT שלנו צריך להתמודד עם אתגרים טכנולוגיים חדשים ולאפשר תפעול של התהליכים הקריטיים, שנבחנו ונבחרו בתכנית ההמשכיות העסקית של החברה' והפעלתם על ידי העובדים מרחוק, תוך שמירה על כללי הבידוד ואבטחת מידע מרבית. לדוגמה: הפעלת מוקדים מהבית, אנשי שטח, הדפסות, טלפוניה/מרכזיה, הקלטות, גישה לכלל מערכות הליבה ועוד. כל האתגרים הללו דורשים חשיבה יצירתית ומתן מענה הולם ומידי, על מנת לשמור על ההמשכיות העסקית של הארגון".

עופר גולדברג, מנמ"ר מימון ישיר. צילום: קובי קנטור ז"ל

עופר גולדברג, מנמ"ר מימון ישיר. צילום: קובי קנטור ז"ל

הוא ציין ש-"בשבועיים האחרונים נבנתה תכנית מיוחדת בעקבות מגפת הקורונה, שנותנת מענה לעבודה מהבית לאגפים השונים – מוקדים, גבייה, טלפוניה ועוד, על ידי שימוש במערכות הקיימות. מתחילת השבוע, כ-30 עובדי מימון ישיר החלו את עבודתם מהבית לפי התוכנית. אנחנו מאוד מקווים שלא נצטרך להפעיל את התכנית הזאת, אבל ערוכים לנושא".

שבלת ושות'

חיים מאיר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של משרד עורכי הדין שבלת ושות', סיפר כי "האסטרטגיה שלנו בשנתיים האחרונות הייתה לקדם את הפירמה טכנולוגית, כדי לקבל גמישות מרבית בדרכי העבודה, תוך עמידה בדרישות אבטחת מידע מחמירות. ביצענו תכנון אסטרטגי טכנולוגי מקיף והשקענו משאבים משמעותיים. חלק מהפתרונות שיישמנו הם מעבר לענן היברידי. הענן הציבורי מבטיח לנו עבודה יעילה בשימוש בפלטפורמות חיצוניות כמו סיילספורס ו-Office 365, והענן הפרטי מאפשר לנו את העבודה השוטפת מול הלקוחות שלנו מכל מקום בעולם".

חיים מאיר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של משרד עורכי הדין שבלת ושות'. צילום עצמי

חיים מאיר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של משרד עורכי הדין שבלת ושות'. צילום עצמי

"לפיכך, לשמחתנו, אנחנו מוכנים לכל מצב שידרוש שינויים בצורת העבודה, ללא קשר למצב הנוכחי. יחד עם זאת, ערכנו בדיקת עומסים ובדיקות שרידות, שמבטיחות גיבוי להמשך עבודה תקין, מענה רציף ללקוחותינו בכל אמצעי תקשורת רלוונטי ותמיכה של שירותי מערכות המידע של הפירמה בכל מצב שנידרש אליו", ציין.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארז גולדשטיין

    יפה לראות את ההיערכות המרשימה רק אציין ששלוש החברות האלה השענות על טכנולוגיות סיטריקס שאנחנו באינטגריטי תוכנה גאים לייצג בישראל

אירועים קרובים