גוגל עדיין לא מוכנה עם פורטל הקורונה – זה שעליו בישר טראמפ

הענקית ממאונטיין וויו הודתה שהיא אכן מפתחת פורטל מיוחד, שיספק מידע ומעקב בנוגע לקורונה והתפשטותה בארה"ב, אחרי שטראמפ הודיע זאת לפני שגוגול הייתה מוכנה לצאת בבשורה לאומה ● טראמפ טען שזה יקרה מהר, אבל הענקית הודיעה על עיכוב

מתי יעלה הפורטל הארצי למידע על הקורונה של גוגל וארה"ב? אילוסטרציה: BigStock

גוגל הודיעה כי היא ממשיכה לעבוד על אתר המידע הלאומי אודות נגיף הקורונה (COVID-19), אך מתעכבת בהעלתו לאוויר. הפורטל המתוכנן אמור לסייע לאנשים בארצות הברית לבדוק את הסימפטומים שלהם, לברר על בדיקות ולעקוב אחר ההתפשטות הכוללת של הנגיף באזור, כמו גם להישאר מעודכנים במידע על ההתפתחויות השונות בנוגע למגיפה שהרשויות מעוניינות להעביר לציבור.

החברה נכנסה לסחרור בעבודות הפיתוח של הפורטל האמור בגלל מידע לא נכון ששיתף ממשל טראמפ בשבוע שעבר. זה קרה כשנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הצהיר במסיבת עיתונאים שערך ביום ו' שאתר שכזה מוקם על ידי גוגל ככל הנראה בטרם היות החברה מוכנה לצאת בבשורה הזו לאומה.

כתוצאה מכך, בתחילה גוגל הכחישה את הדברים של טראמפ ואמרה שלא מדובר באתר לאומי אלא שאחת מחברות הבת שלה, ורילי, מקימה אתר קטן בענייני קורונה, שיעמוד לשירות אנשים המתגוררים באזור המפרץ בסן פרנסיסקו, ועורכת לו פיילוט. בכך טענה למעשה גוגל שהנשיא הציג למעשה מידע שגוי.

מאחור יותר בסוף השבוע החברה שינתה את הצהרתה, ואמרה כי אכן פורטל לאומי נמצא בשלבי פיתוח. לדברי טראמפ, מנכ"לה, סונדר פיצ'אי, אפילו התנצל בפניו, לא ברור בדיוק על מה, אבל ככל הנראה על התקרית בכללותה.

למעשה קשה לדעת האם מדובר בבשורה מוקדמת מדי או שמה שאירע הוא שכתוצאה מדברי הנשיא הענקית נדרשה לפתוח אתר שיספק את רצונו/צרכיו של הממשל האמריקני, או שאכן פורטל שכזה כבר "התבשל בסירים" בעת שהנשיא הצהיר עליו. בכל מקרה, טראמפ טען ביום ו' ש-"זה ייעשה מהר מאוד, בניגוד לאתרים של פעם". אבל כעת נמסר כי האתר צפוי להיות מושק רק בהמשך השבוע, לאחר שהחברה נתקלה בכמה נושאים וכתוצאה מכך נוצר עיכוב קל בלוח הזמנים.

דובר גוגל מסר ל-The Verge כי החברה נאלצת לעכב את ההשקה, מכיוון שקרה כל כך הרבה ביממה האחרונה, ולכן החברה רצתה להבטיח שיש לה את המידע המעודכן ביותר לגבי מה שצריך להיבנות אל תוך האתר.

למרות הדיווחים שטענו תחילה, בהתבסס על דברי הממשל, כי האתר יבצע גם סריקה של בדיקות הקורונה ותוצאותיהן וכן הדרכה והכוונה היכן לבצע שכמותן בכל רחבי ארה"ב ומי נדרש לשכומתן, כעת נטען, למשל ב-CNN Business, שעדיין לא נראה כי גוגל מפתחת כלי בפריסה ארצית לטעמים הללו. במקום זאת, האתר של גוגל צפוי להציג מידע על האופן בו אמריקנים יכולים לגשת למרכזים, שם יחליטו האם הם נדרשים לבדיקה. בנפרד הוא עתיד לספק מידע מפורט אחר אודות אתרי בדיקות מקומיים. CNN טוען כי גוגל עדיין ממתינה למידע נוסף על שני אלו, בטרם השקת האתר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים