אקזיט ענק: צ'ק מרקס הישראלית נרכשת ב-1.15 מיליארד דולר

חברת אבטחת המידע מרמת גן, שעד כה הייתה שייכת לקרן אינסייט פרטנרס, נמכרה לקרן אחרת - הלמן אנד פרידמן ● החברה הכפילה את השווי שלה ביותר מפי 10 בחמש שנים

עמנואל בן זקן, מנכ"ל צ'קמרקס. צילום: יח"צ

המשק הישראלי נמצא בתקופה משברית ומעוררת דאגה, אבל חברה ישראלית אחת יכולה לחייך: צ'קמרקס מרמת גן, שעד כה הייתה שייכת לקרן אינסייט פרטנרס, נמכרה לקרן אחרת – הלמן אנד פרידמן, לפי שווי של 1.15 מיליארד דולר; כך פורסם היום (ב').

זוהי הרכישה בסכום הגבוה ביותר אי פעם של חברת אבטחת אפליקציות. עם זאת, לא מדובר ברכישת 100% ממניות החברה: אינסייט פרטנרס תישאר בעלת מניות מיעוט משמעותי בצ'קמרקס.

צ'קמרקס הוקמה ב־2006 במסגרת חממת ניות, שהייתה אז בבעלות האחים עופר ואודי אנג'ל. ב־2011 מכרה קבוצת עופר את החממה לאבי גולדסובל. קבוצת עופר שימרה את אחזקותיה בצ'קמרקס באמצעות חברת XT היי-טק, לשעבר עופר הייטק, והייתה בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה. אינסייט רכשה את השליטה בצ'קמרקס ב-2015, לפי שווי של 100 מיליון דולר – פחות מעשירית משוויה הנוכחי.

מייסד צ'קמרקס וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה, מתי סימן, הוא יוצא יחידת סייבר צה"לית וכיהן בעברו כיועץ אבטחת מידע במשרד ראש הממשלה. מנכ"ל החברה הוא עמנואל בן זקן, שבעבר שימש בתפקידי ניהול פיתוח ב-EPI, שנמכרה למנטור גרפיקס, וב־ARC סמיקונדקטור.

החברה מציעה פתרון לאבטחת אפליקציות, והן המטה והן מרכז הפיתוח שלה נמצאים ברמת גן. יש לה 700 עובדים ויותר מ-1,400 לקוחות אנטרפרייז ב-70 מדינות. על לקוחותיה נמנים חמש מ-10 חברות התוכנה הגדולות בעולם, ארבעה מהבנקים הגדולים בארצות הברית, גופים ממשלתיים ורבות מחברות הפורצ'ן 500. בין השמות הללו ניתן למצוא את סאפ, סמסונג וסיילספורס.

לעומת שחקניות רבות בשוק אבטחת האפליקציות, שמתמקדות בשלב מסוים בתהליך פיתוח התוכנה (SDLC), הפלטפורמה האוטומטית של צ'קמרקס מגלה ומתריעה על פרצות אבטחה בתוכנה לאורך כל שלבי הפיתוח – כבר מכתיבת שורות הקוד הראשונות ועד לשלב הבדיקות. דבר זה חוסך משאבי זמן וכסף רבים לארגונים. הגישה של החברה מספקת לכל מפתח את הכלים לעבוד באופן מאובטח ולתקן את הקוד מפרצות אבטחה עוד מראשית התהליך, ומאפשר למנהלים להבין טוב יותר מה מצב האבטחה של התוכנה שבאחריותם.

"יותר ארגונים ממנפים את פיתוח התוכנה לטובת שינוי העסקים"

על פי ההודעה, העסקה "תחזק את הצמיחה המדהימה של החברה בזמן שבו אבטחת תוכנה מעולם לא הייתה קריטית יותר עבור ארגונים. צ'קמרקס מאפשרת לארגונים לספק תוכנה מאובטחת מהר יותר".

"הרכישה שלנו היא עדות ברורה לצוות הגלובלי של החברה, שהבטיח את עמדת ההובלה שלנו באבטחת התוכנה, כמו גם את התפקיד המשמעותי שיש לטכנולוגיה שלנו בתעשיית אבטחת המידע והגנת הסייבר", אמר בן זקן. "יותר ויותר ארגונים, הרבה יותר מאשר בעבר, ממנפים את פיתוח התוכנה שלהם לטובת שינוי עסקיהם. המנהלים מודעים כיום יותר מאי פעם לסיכונים המוגברים הנגרמים בשל תוכנה לא מאובטחת, שעלולה להיות חשופה ולהיפרץ. הם עושים זאת כדי להקטין את הסיכון, לקבל קוד מאובטח ולהטמיע את האבטחה בכל היבט של פיתוח התוכנה של החברות".

לדבריו, "הרכישה תוביל אותנו לעוד שלב במסע שאנחנו עורכים, בדרך למימוש החזון שלנו – תוכנה שווה אבטחה".

מתי סימן, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של צ'קמרקס. צילום: יח"צ

מתי סימן, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של צ'קמרקס. צילום: יח"צ

בכנס שערכה החברה לפני כמה חודשים אמר סימן כי "כבר כמה שנים אנחנו יודעים שעקב האכילס בעולם הפיתוח הוא פיתוח לא מאובטח. זהו גן העדן החלומי של ההאקרים. אלא שלאיום הזה נוסף פן חדש, והוא הבינה המלאכותית – זו משפרת את יכולות ההאקרים".

לדבריו, "התוכנה נמצאת בכל מקום, וכך ניתן לרוץ אתה על כל מכשיר. השלב הבא הוא בינה מלאכותית בכל מקום – זה העתיד. ישנם מאות סטארט-אפים שמנסים לשנות את העולם באמצעות בינה מלאכותית – בעולמות הרפואה, הבנקאות והאי-קומרס. חברות רבות משתמשות בה על מנת לשפר את מוצריהן ושירותיהן".

סימן ציין כי "אנחנו רוצים לעשות מהפכה בתחום אבטחת האפליקציות, בעזרת בינה מלאכותית. אנחנו עושים תעדוף של איומים, כל הזמן לומדים מה מעניין את מנהלי האבטחה בארגונים. כמו שיש זיהוי פנים, כך ניתן לזהות פגיעויות – לומדים איך הן נראות, ומחפשים אותן ואת הדומות להן. אנחנו מחילים את השינויים ומשליכים אותם ללקוחות הארגוניים. הבינה המלאכותית נמצאת בכל מקום, ההאקרים מנצלים אותה לצרכיהם – וכך גם אנחנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Edith Ohri

    AI augments one's ability in both sides of the cyber war barricade. To be a step ahead, the AI model has to do more! It needs INSIGHT MAKING - be able to serve for making new hypotheses. This is basically what says my "חוק מס' 3 במדע הנתונים החדש" at DWH or "Rule #3 of Data Science: generating insights" at ResearchGate Edith - home of GT data mining

אירועים קרובים