גוגל לכל עובדיה בצפון אמריקה: עבדו מהבית

הקורונה מתפשטת בארה"ב והדאגות גואות ● הענקית ממאונטיין וויו החליטה לבקש מכל עובדיה שלא להתייצב עוד במשרדים, וכן נקטה במספר מהלכים למלחמה בפייק ניוז ● סונדר פיצ'אי המנכ"ל: "זה אחד מאותם רגעים גדולים שבהם נדרשת נכונות לעזור"

ניסיונות לריסון ההתפשטות בארה"ב. נגיף הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

חברת האם של גוגל, אלפבית, ממליצה לכל עובדיה בצפון אמריקה לעבוד מהבית עד ה-10 באפריל עקב נגיף הקורונה, כך על פי הודעת דואר אלקטרונית שהגיעה לידי CNN.

הענקית ממאונטיין וויו הפצירה בעובדיה לעבוד מהבית, במהלך שמטרתו לסייע בריסון התפשטות נגיף הקורונה ביבשת. כאמור, ההנחייה החדשה הוכרזה באמצעות תזכיר פנימי, וחלה כעת על כל העובדים בארה"ב ובקנדה כאחד.

"זה אחד מאותם רגעים גדולים שבהם נדרשת נכונות לעזור", כך אמר סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית. צילום: וויקיפדיה

"זה אחד מאותם רגעים גדולים שבהם נדרשת נכונות לעזור", כך אמר סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית. צילום: וויקיפדיה

מנכ"ל החברה, סונדר פיצ'אי, ביקש מכולם לתרום להתרחקות החברתית. כבר במהלך סוף השבוע הוא עודד את כל העובדים בכמה ממשרדיה הגלובליים של החברה לעבוד מרחוק, אם העבודה שלהם מאפשרת זאת, והתייחס לתאריכים 9 עד ל-13 במרץ. כעת החברה הוסיפה עוד כמה שבועות ליעד הפנייה שהתרחבה לארץ המוצא שלה. 

"שמעתם אותי מדבר על נכונות לעזור בהקשר של רגעים גדולים כקטנים. זה אחד מאותם רגעים גדולים", כתב פיצ'אי בתזכיר הפנימי שנשלח לצוות.

"תרומה להתרחקות חברתית, אם אתם מסוגלים, עוזרת להתפשטות הקהילתית הכוללת, והכי חשוב, תעזור לקזז את עומסי השיא במערכות בריאות קריטיות, וגם תקל עליהן בעבור אנשים הזקוקים לכך. (מבוסס על ייעוץ מומחה). אנא הצטרפו אם אתם מסוגלים", כך הסביר פיצ'אי עוד את ההחלטה בציוץ מאמש בטוויטר.

מהלכים נוספים במסגרת המאבק במגיפה

בנוסף, בתזכיר אחר הקשור באופן הדוק לעניין הקורונה ולהפקעות מחירי מוצרים הכרוכים בנגיף, ציין פיצ'אי שגוגל חסמה את "עשרות אלפי" הפרסומות המנצלות את התפרצות הנגיף. החברה אסרה גם באופן זמני פרסום של מסכות פנים רפואיות, כך דווח ב-CNBC אתמול (ג'). המהלך נבע "מתוך שפע של זהירות", ויחול "באופן זמני", כך אמרה דוברת גוגל בהודעת דוא"ל.

עוד פעולה שנקטה ענקית החיפוש היא הורדת הפרסומות מסרטוני יוטיוב, שבבעלותה, הדנים בנגיף קורונה, כך דיווח בלומברג. יתרה מזאת, החברה התגייסה ונתנה לממשלות ולארגונים ציבוריים לא ממשלתיים שטח פרסום בחינם בפלטפורמת YouTube לצורך הפצה יעילה יותר של מידע לציבור.

אלמנט נוסף בהיערכות המיוחדת – מנוע החיפוש של גוגל יציג כעת גם התראות SOS בעת חיפושים הקשורים לנגיף הקורונה. כך למשל, במדינות מסוימות, חיפוש בגוגל אחר מושג שבו מילות המפתח "וירוס קורונה" מספק קישורים אל משרד הבריאות המקומי ולארגון הבריאות העולמי (WHO).

ולא פחות חשוב – בשל החשש מהפצת פייק ניוז בנושא הכל כך נפיץ, הבטיחה גוגל גם כי "המערכות שלנו נועדו לאתר באופן אוטומטי חיפושים שעשויים להיות קשורים לנושאים כמו בריאות, ולהחיל את אותו הטיפול של העלאת מקורות אמינים וסמכותיים בתוצאות", כך לפי דברי דובר החברה לבלומברג.

בדיווח נפרד של CNBC צוטט תזכיר פנימי מטעם מנהלת הכספים הראשית של החברה, רות פורת. "כאשר החברה שלנו מנהלת את הנושא הזה, חשוב לזכור שמיליוני אנשים וחברות ברחבי העולם סומכים עלינו", אמרה פורת.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים