מחקר: יותר מ-70% מהארגונים בישראל הטמיעו – או יטמיעו – פרויקטי וירטואליזציה

28% כלל אינם מתכוונים להטמיע וירטואליזציה בארגון - כשליש מהם מאחר שהם מאמינים שהטמעה זו תהפוך את ניהול הוצאות התוכנה למורכב יותר ● 53% מהארגונים בארץ כבר מיישמים מודלים של שימוש בתוכנה כשירות ● "יצרני תוכנה לא יכולים להתעלם ממגמת המעבר לסביבת עבודה וירטואלית ומהמספר ההולך וגדל של התוכנות אותן הם רוכשים במודל תוכנה כשירות", אמר שלמה וייס, מנהל פיתוח עסקי בכיר בסייפנט - החברה שמימנה את המחקר

72% מהארגונים בישראל כבר הטמיעו, או יטמיעו בעתיד, פרויקטי וירטואליזציה, למרות החששות המלווים בהטמעת פרויקטים מסוג זה – כך עולה ממחקר חדש שנערך. 28% השיבו, כי הם כלל לא מתכוונים לעשות זאת. עוד עולה מהמחקר, כי בשל מימוש פרויקטים שכאלה שוררת אי ודאות בקרב הארגונים הגדולים בישראל בכל הנוגע לניהול רישוי התוכנות בהן הם משתמשים.

מהמחקר עולה, כי 32% מבין המנמ"מרים שכלל אינם מתכננים להטמיע וירטואליזציה בארגון מאמינים, כי וירטואליזציה תהפוך את ניהול הוצאות התוכנה למורכב יותר, וכרבע מהם מאמינים כי ניהול אבטחת התוכנה יהפוך למורכב יותר. לעומתם, בין אלה שכן הטמיעו פרויקטי וירטואליזציה בארגוניהם, או המתכננים לעשות זאת, יותר ממחציתם, 54%, מעריכים כי ניהול רישיון התוכנה והשימוש בה יהיה פשוט יותר.

53% מהמשיבים ציינו, כי הם כבר מיישמים מודלים של שימוש בתוכנה כשירות (SaaS). עוד עלה מהמחקר, כי 42% מביניהם סבורים שהשימוש בתוכנה כשירות הפך את ניהול רישיון התוכנה והשימוש בה לפשוט יותר.

לעומתם, אלה שטרם יישמו מודלים שכאלה, קרי – 47% מכלל המשיבים, מצביעים על החשש שניהול רישיון התוכנה עלול למנוע לעיתים מארגונים מלאמץ את המודל. 34% מבין אלה שלא יישמו תוכנה כשירות אולם שוקלים את השימוש במודל, או שמעדיפים פתרונות רכישת תוכנה באופן קבוע, השיבו שהם מאמינים שהדבר יגרום בעיות בניהול האבטחה. 21% מהם חשים שהדבר יסבך את ניהול עלות התוכנה.

בנוסף, קיימת בקרב המנמ"רים אי ודאות באשר להשפעת המעבר לשימוש ב-SaaS על עלויות הרישיון. 17% מאלה שלא הטמיעו תוכנה כשירות מאמינים שעלויות הרישיון יתייקרו, 28% מאמינים שהן יישארו כמות שהן, 23% מאמינים שהעלויות יקטנו ו-32% אינם יודעים לומר מה תהיה ההשפעה של המעבר לשימוש בתוכנה כשירות על העלויות.

עוד עולה מהמחקר, כי הניהול והמעקב אחר רישוי התוכנות בארגונים בישראל לוקה בחסר, וכי קיים בלבול וחוסר וודאות בתחום זה. יותר ממחצית מהנשאלים (58%), השיבו שרישוי גמיש הינו שיקול חשוב בעת קבלת החלטות על ביצוע רכישת תוכנות. 51% אינם יודעים היכן נמצאים רישיונות התוכנות שבהם משתמשים. 52% מהמשיבים הודו, כי אין הם יודעים מתי נדרש לחדש את רישיונות התוכנה. כמעט שליש מהנשאלים (30%), ציינו, כי הם לא מפקחים על רישוי התוכנות. זאת, אף על פי ש-59% מהמנמ"רים שנסקרו יודעים שמתפקידם לעשות זאת.

"יצרני תוכנה לא יכולים להתעלם מה-SaaS"

המחקר מומן על ידי חברת אבטחת המידע סייפנט (Safenet) ונערך על ידי חברת ונסון ביוראן (Vanson Bourne). השתתפו בו כ-100 מנהלי IT של ארגוני ענק בישראל, המעסיקים יותר מ-2,500 עובדים. הארגונים היו מחמישה מגזרים מרכזיים: שירותים פיננסיים, קמעונאות והפצה, מסחר, המגזר התעשייתי והמגזר הציבורי.

"יצרני תוכנה לא יכולים להתעלם מהמגמה הניכרת בארגונים הגדולים של מעבר לסביבת עבודה וירטואלית ומהמספר ההולך וגדל של התוכנות אותן הם רוכשים במודל תוכנה כשירות", אמר שלמה וייס, מנהל פיתוח עסקי בכיר בחטיבת ניהול זכויות תוכנה (SRM) בסייפנט. לדבריו, "וירטואליזציה ושימוש בתוכנה כשירות מציבים אתגרי רישוי חדשים בפני מפתחי תוכנות. נוכח חוסר הוודאות הקיים בקרב ארגונים בישראל בכל הקשור לפיקוח על רישוי התוכנות ועל השימוש בהן, מפתחי התוכנות צריכים להצטייד בכלים שיאפשרו להם לנהל בצורה אפקטיבית יותר את רישוי התוכנות, על מנת להתמודד עם פערי הרישוי הקיימים".

"תוצאות המחקר מצביעות כי משתמשי קצה כבר צורכים או מתכננים לצרוך תוכנה דרך מיחשוב ענן וכי רבים כבר העבירו או מתכננים להעביר חלק גדול מתשתיות המיחשוב שלהם למודל של וירטואליזציה", אמר האנליסט פיט ווסטץ' מגרטנר (Gartner). "משמעות הדבר היא שספקי תוכנה שעדיין לא מתכננים להתאים את אסטרטגית הרישוי שלהם לתמוך במנויים או בצריכת תוכנה לפי דרישה יישארו מאחור במירוץ. יתרה מכך, ספקי תוכנה שלא השקיעו בפתרון רישוי המאפשר אישור ופיקוח על היישומים שלהם בסביבה וירטואלית עתידים למצוא שנתח השוק שלהם יצטמצם, ואף גרוע מכך – ששיעור השימוש לרעה ברישיון שלהם יגדל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים