גוגל ביטלה את כנס I/O 2020 שלה – עקב הקורונה

האירוע, שהיה עתיד להתקיים ב-12-14 במאי ולמשוך רבבות, בוטל במתכונתו המלאה ויכלול סוג אחר של מפגשים, ממש כמו ועידת המפתחים F8 של הענקית המתחרה, פייסבוק ● גם Google Cloud Next '20 ישנה מתכונת ויוזרם אונליין

בוטל. Google I/O 2020

אחרי ביטולם של MWC, ועידת מפתחי המשחקים, וכנס ה-F8 השנתי של פייסבוק, הגיע תורה של גוגל להודיע על ביטול הכנסים הבאים שלה.

גוגל חוששת, כמובן, מכך שהאירוע רב המשתתפים שלה, Google I/O, שאמור היה להתקיים במאי במקום משכנו של המטה הראשי של החברה במאונטיין וויו, ישתבש בלאו הכי בשל מגיפה הקורונה, וגם לו יצליח – עלול להוות כר פורה להפצת הנגיף.

הווירוס, המכונה COVID-19, החל אמנם להתפרץ בסין, אבל מאז המגיפה מתפשטת ברחבי העולם וגם בארצות הברית, שחווה בימים אלו גידול בהיקף תפוצתה.

"בגלל החששות סביב נגיף הקורונה (COVID-19) ובהתאם להנחיות הבריאות של ארגון הבריאות העולמי, משרד הבריאות ורשויות בריאות אחרות, החלטנו לבטל את אירוע Google I/O הפיזי באמפי שורליין", כך בישרה החברה בהצהרה באתר האירוע. "במהלך השבועות הקרובים נחקור דרכים אחרות לפתח את ה-Google I/O כדי להתחבר בצורה הטובה ביותר לקהילת המפתחים שלנו".

נגיף הקורונה החדש. אילוסטרציה: BigStock

נגיף הקורונה החדש. אילוסטרציה: BigStock

מחפשת אלטרנטיבות לכנסים הפיזיים

כדאי לשים לב שבדומה לענקית הרשתות החברתיות של מארק צוקרברג ולהחלטתה בנוגע לוועידת המפתחים, גם הענקית ממאונטיין וויו לא מבטלת לחלוטין את כל התכנסויות תחת מטרייתה. החברה רק מנטרלת, או מנסה לנטרל, את המרכיב הפיזי שלהן. במילים אחרות, האירועים לא יקבלו בברכה אף משתתף או אורח מחוץ לחברה, אך עדיין יתקיימו מאחורי דלתות סגורות. גם יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו בחרה באחרונה לנהוג כך, כדי להציג את "מכונית הקונספט" החשמלית החדשה שלה בעקבות ביטול תערוכת הרכב הבינלאומית בז'נבה בשוויץ.

לפיכך, אירוע נוסף של גוגל, שהיה אמור להתקיים מוקדם יותר – ה-Google Cloud Next '20 – בוטל במתכונתו המלאה גם כן. במקרה של הכנס הזה הבהירה גוגל את תכניותיה האלטרנטיביות כבר כעת. היא כתבה באתר הכנס כי האירוע משתנה בגלל ש-"בריאותם ורווחתם של לקוחות Google Cloud, השותפים, העובדים והקהילה הכוללת נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו".

החברה הוסיפה קטע זהה להודעתה על ביטול אירוע I/O 2020, והמשיכה וציינה כי "גוגל ענן החליטה לדמיין-מחדש את Google Cloud Next '20, שעדיין יתקיים" ובישרה כי האירועים במסגרתו יערכו באותם תאריכים, אבל שהכנס יהפוך לתכנית Google Cloud Next '20: Digital Connect, שלהגדרתה יהיה אירוע חינמי, גלובלי, דיגיטלי ראשון מסוגו, אשר "מחבר את המשתתפים שלנו לתכנים של Next '20 וכן מחבר אותם אחד עם השני", אבל במקום באופן פיזי – באמצעות נאומי מפתח, מפגשי הפצה, למידה אינטראקטיבית ודיגיטלית, הפעלות "שאל את המומחה" עם צוותי גוגל – והכל בהזרמה אונליין.

כתוצאה מכך, ועקב החיסכון שבביטול מוקדם של האירועים הפיזיים, גוגל אמרה כי תתרום מיליון דולר לעמותות מקומיות.

כעת נותר רק לחכות ולגלות האם אפל תחליט על קיום ועידת המפתחים העולמית שלה, שמתוכננת לתחילת יוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים