HP משאירה דלת פתוחה: "בוחנת" את הצעת הרכישה של זירוקס

החברה הודיעה כי היא מנהלת משא ומתן עם המתחרה, שנראית נחושה לרכוש אותה ● בינתיים, היא פרסמה תכנית מוגדלת לרכישה מחדש של מניות ותוצאות עסקיות לא טובות במיוחד

עוד חברה שסובלת ממשבר הקורונה. HP. צילום: BigStock

האם החיזורים של זירוקס מתחילים לשאת פרי? אחרי חודשים שבהם דחתה את הצעות הרכישה שהגיעו ממנה, או התמהמהה בהגשת התשובה, הנהלת HP מאותתת שיש על מה לדבר. בשיחה עם כתבים לאחר פרסום התוצאות העסקיות שלה אמרו שני הבכירים ביותר בחברה כי זו מוכנה "לבחון" את ההצעה של זירוקס, אולם תחת תנאים מסוימים.

לדברי אנריקה לורנס, מנכ"ל HP, החברה "פונה לזירוקס לבחון האם יש קומבינציה כלשהי שיוצרת ערך לבעלי המניות של HP, ומותאמת לאסטרטגיה ולתכנית העסקית שלה". בשיחה שנערכה מאוחר יותר עם אנליסטים, לורנס ציין כי המגעים בין שתי החברות כבר החלו.

ההתעניינות של זירוקס ב-HP, שיש המגדירים אותה כ-"ניסיון להשתלטות עוינת", ארוכה ועיקשת. בתחילה, הצעת הרכישה עמדה על 27 מיליארד דולר, אולם לאחר תשובה שלילית מ-HP, בטענה שמדובר בהצעה שמשקפת שווי נמוך של החברה, זירוקס הקפיצה אותה ל-34 מיליארד. יש לציין ששווי השוק של HP עומד על פי שלושה מזה של זירוקס.

מנגד: צעד שנלחם בתכנית הרכישה של זירוקס

לצד זאת, הנהלת HP הודיעה על צעד שעלול להערים קשיים על מיזוג אפשרי עם זירוקס ואולי אף למנוע אותו: רכישה מחדש מהשנה הנוכחית ועד ל-2022 של מניות בשווי של 15 מיליארד דולר. מדובר ב-10 מיליארד דולר יותר מהתכנית שעליה היא הודיעה בסתיו האחרון.

התוצאות העסקיות של הרבעון הראשון של שנתה הכספית, ש-HP פרסמה אמש (ב'), לא היו טובות, אבל עקפו את תחזיות האנליסטים בסעיף ההכנסות. אלה עמדו על 14.62 מיליארד דולר, לאחר שירדו ב-0.6%, לעומת צפי אנליסטי של 14.63 מיליארד. ההוצאות רשמו ירידה של 0.22% ל-13.75 מיליארד. עם זאת, מספרית, הירידה בהכנסות (של 91 מיליון דולר) הייתה גדולה יותר מזו שנרשמה בהוצאות (של 31 מיליון), מה שהזיק לרווחיות: הרווח התפעולי קטן ב-6.6% ל 865 מיליון דולר וזה הנקי ירד ב-15.6% ל-675 מיליון. תרם לירידה ברווח הנקי זינוק של 52% בחבות המס הרבעונית. הרווח למנייה ירד בכ-10% ל-46 סנט – שני סנט פחות מתחזיות האנליסטים.

נכון לפרסום שעות אלה, לפני פתיחת יום המסחר בוול-סטריט, שער המנייה של HP יורד ביותר מ-2.5%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים