כיל נכנסת להיי-טק – רוכשת את גרוורס הולדינגס האמריקנית בכ-30 מ' דולר

עסק הליבה של כימיקלים לישראל הוא בכלל ייצור אשלג ודשנים אחרים, אבל כעת היא מאמצת לחיקה חברה מהתחום הטכנולוגי ● מנכ"לה, רביב צולר, בא מהענף הטכנולוגי, חי ומבין ב-IT ● הנרכשת והרוכשת - שתיהן מספקות תשומות לענף החקלאי

רביב צולר, מנכ"ל כיל. צילום: ניב קנטור

כיל (כימקלים לישראל), חברת בת של החברה לישראל שעסק הליבה שלה הוא ייצור אשלג ודשנים אחרים כמו פוספט, מגנזיום, ברום ותרכובותיו – וזה במסגרת חברות הבנות מפעלי ים המלח, תרכובות ברום, רותם אמפרט נגב ופריקלאס ים המלח, ועוד חברות מחוץ לישראל – החליטה לנסות את מזלה בהיי-טק.

החברה רכשה את חברת ההיי-טק האמריקנית גרוורס הולדינגס בסכום שמעורך בכ-30 מיליון דולר.

כיל

כיל

למרות שהיי-טק ודשנים אולי לא הולכים יחד, יש פוטנציאל לסינרגיה מסוימת בין הרוכשת והנרכשת, שכן שתי החברות מספקות תשומות לענף החקלאי. כיל מספקת דשנים לצורך דישון הקרקע ועל ידי כך לשפר את היבולים, ואילו Growers Holdings היא פלטפורמה שאוספת ומעבדת נתונים חקלאיים בתחום מזג האוויר, מחירי סחורות, וכדומה, כדי לאפשר לחקלאים לקבל החלטות עסקיות המבוססות על מידע בזמן אמת. הרכישה בא בהמשך לשיתוף פעולה בין החברה ו-AWS בפיתוח פלטפורמה דומה למה שהם רוכשים מגרוורס, שכן מדובר בהקמת פלטפורמה שתיקח נתונים מהשטח, שיעניינו את החקלאים, וזאת באמצעות קבלת מידע מהאינטרנט, וממקורות אחרים, בכלל זה האקדמיה.

הרכישה של החברה האמריקנית, ושיתוף הפעולה עם אמזון, לא צריך לבוא בהפתעה גמורה – מנכ"ל כיל, רביב צולר, בא מהענף הטכנולוגי, חי ומבין ב-IT. הוא היה מנכ"ל נס טכנולוגיות, וביטוח ישיר – אמנם חברת ביטוח אבל כזו המבוססת על תשתיות טכנולוגיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים