"דור ה-Z מחפש לא רק לעבוד – אלא גם לתרום ולהשפיע"

המעסיקים צריכים להתחיל לחשוב על העובדים שלהם כעל לקוחות קצה, לאפשר מוביליות בתוך החברה ולהיות פתוחים למודלים חדשים של העסקה – כך עולה מרב שיח שעסק בעולם העבודה החדש

רוצים להעסיק עובדים מדור ה-Z? למומחים יש כמה עצות עבורכם. אילוסטרציה: BigStock

דור ה-Z מחפש לא רק לעבוד ולהתפתח בקריירה, אלא גם להשפיע על העולם ולשנות אותו לטובה, תוך כדי עבודה – כך אומרים מומחים ובכירים מתעשיית הטכנולוגיה של עולם העבודה החדש.

הדברים נאמרו במסגרת רב שיח שהתקיים באחרונה במפגש ועדת ההיגוי של כנס Innov8work של אנשים ומחשבים, שיתקיים ב-1 וב-2 באפריל באולם האירועים לאגו בראשון לציון. במפגש השתתפו: אורית גולובינסקי, מנהלת מוצר בגיטלאב; תמי זילברמן, האחראית על המכירות, ועדי ינוביץ', סגן נשיא להצלחת לקוחות בהיי-בוב; אבי גולן, סגן נשיא להנדסה ומנהל ישראל בזיפ ריקרוטר; בלה בנגייב, שותפה מייסדת, וליטל פלדמן, שותפה במיז דיגיטל; אוהד פרנקפורט, שותף וסמנכ"ל התפעול של אלוויישן אקדמי; עו"ד עמית עכו, שותף במשרד עורכי הדין קן-תור & עכו; חיים כהן מינץ, סגן נשיא למכירות ופיתוח עסקי בטרנדמון; רפאל לוין, סגן נשיא לשיווק בפפאיה גלובל; נדב לשם, מייסד שותף של ג'ולט; יעל רבינוביץ', שותפה באג'יילספארקס; ודוד זקס, מנכ"ל משותף של טומובוקס.

מה עושה כל אחת מהחברות הללו? גיטלאב מנהלת מאגרי גיט של קוד פתוח מבוסס רשת, עם תכונות מעקב באמצעות ויקי ו-CI/CD מובנה; היי-בוב מציעה פלטפורמה לניהול, הכשרה ופיתוח עובדים, תוך מיצוי הפוטנציאל שלהם במקום העבודה; זיפ ריקרוטר מפגישה בין מיליוני מעסיקים ומחפשי עבודה, באמצעות המובייל והאימייל; מיז דיגיטל מתמחה בגיוס כוח אדם להיי-טק, ומציעה שירותים בתחומי משאבי האנוש וההדרכה, תוך התמקדות בבניית תכניות גיוס הון אנושי לסטארט-אפים; אלוויישן אקדמי הוא בית ספר המספק הכשרה לכל הגילאים במקצועות של המאה ה-21; משרד עורכי הדין אקו-קנטור מתמחה בדיני ניוד מומחים; טרנדמון מייצרת פתרונות לאופטימיזציה וניהול של תוכן שיווקי; המוצר של פפאיה גלובל הוא פלטפורמת HRIS לניהול גלובלי של כוח אדם, שכר ותשלומים; ג'ולט מציעה לימודים שאמורים לקדם את הקריירה והשיקה לא מכבר אל-תואר במנהל עסקים; אג'יילספארקס מספקת שירותי הדרכה, ייעוץ והערכה אג'יליים לחברות ולארגונים טכנולוגיים; וטומובוקס פיתחה מנועי שיחה מבוססי בינה מלאכותית ליצירת מעורבות לקוחות באמצעות פלטפורמות להעברת מסרים.

ליטל פלדמן, שותפה במיז דיגיטל. צילום: יניב פאר

ליטל פלדמן, שותפה במיז דיגיטל. צילום: יניב פאר

לדברי פלדמן, העובדים הצעירים שואלים כבר בראיונות על איזון בין העבודה והבית ויכולת ניידות, במטרה להבין את התרבות הארגונית עוד לפני שהם מתקבלים לעבודה, אולם המעסיקים לא שקופים ולא ששים לספק מידע זה.

יעל רבינוביץ', שותפה באג'יילספארקס. צילום: יניב פאר

יעל רבינוביץ', שותפה באג'יילספארקס. צילום: יניב פאר

רבינוביץ' אמרה ש-"הצעירים רוצים ליצור אימפקט, להרגיש שהם משפיעים על האנושות ולעשות טוב במובן הכי ישיר וכן של המילה. זה מחייב את הארגון להטמיע גישות אג'יליות לא רק בתחום פיתוח התוכנה, אלא להתייחס לעובדים כאל לקוחות פנימיים, לדאוג לחוויה שלהם ולהיות מספיק רספונסיבי, כדי שהעובד ירגיש שותף לפעילות הארגון. על הארגון להרגיש את העובדים ולהגיב להם".

הכשרת ג'וניורים ובני הגיל השלישי

נושא נוסף שעלה במהלך הרב שיח הוא המחסור בכוח אדם מיומן בתחום המחשוב, בפרט כאשר הטכנולוגיה משתנה כל הזמן. לדברי פרנקפורט, יש ארגונים שפותרים את הבעיה באמצעות גיוס עובדים ללא ניסיון (ג'וניורים) לתפקידי פיתוח, נתונים ומוצר. "מענה נוסף למחסור הוא הכשרת אוכלוסיות כמו נשים חרדיות וגברים ערבים. כיום, אחד הטרנדים החמים הוא גיוס של עובדים מהגיל השלישי להיי-טק – עקב העלייה בתוחלת החיים והעובדה שבני גילאים אלה לא זקוקים לפיתויים כמו בני דור ה-Z, שמחליפים עבודה תוך שנתיים, ולא צריכים איזון בין הבית לעבודה", אמר. הוא הוסיף שכדי לשמר את העובדים הללו נדרשים תהליך מתמיד של הכשרה בתוך הארגון ויכולת ניידות פנימית בין תפקידים.

אבי גולן, סגן נשיא להנדסה ומנהל ישראל בזיפ ריקרוטר. צילום: יניב פאר

אבי גולן, סגן נשיא להנדסה ומנהל ישראל בזיפ ריקרוטר. צילום: יניב פאר

גולן אמר כי "צריך למפות את הכישורים שיש בארגון ולדאוג להציג את ההזדמנויות לאנשים הנכונים. יש סטארט-אפים בתחום הכשרת עובדים שמתמחים בנושא, דוגמת ג'ולט, שגייסה מאז היווסדה 23 מיליון דולר".

עו"ד עמית אקו, שותף במשרד עורכי הדין אקו-קנטור. צילום: יניב פאר

עו"ד עמית עכו, שותף במשרד עורכי הדין קן-תור & עכו. צילום: יניב פאר

גם ניוד העובדים ומגמת העבודה מרחוק נדונו במפגש. עו"ד אקו דיבר על היבטי המיסוי ותכנון הנסיעות של עובדים במסגרת עבודתם ונתן את הדוגמה של פפאיה גלובל. רמי לוין, סמנכ"ל השיווק של החברה, ציין שהיא עושה לשם כך שימוש בבלוקצ'יין.

אורית גולובינסקי, מנהלת מוצר בגיטלאב. צילום: יניב פאר

אורית גולובינסקי, מנהלת מוצר בגיטלאב. צילום: יניב פאר

גולובינסקי אמרה ש-"בגיטלאב, כל העובדים עובדים מהבית, אפילו המנכ"ל. השעות גמישות ויש ימי חופש ללא הגבלה. אחד האתגרים הגדולים ביותר שלנו הוא הבדידות של העובדים והצורך בלשמר אותם למרות זאת".

חיים כהן מינץ, סגן נשיא למכירות ופיתוח עסקי בטרנדמון. צילום: יניב פאר

חיים כהן מינץ, סגן נשיא למכירות ופיתוח עסקי בטרנדמון. צילום: יניב פאר

ייחודיות מקומית – חיבור גלובלי

כמו כן, דובר באירוע על ההשפעה של הביזור הגדול של העובדים ברחבי העולם. כהן מינץ אמר ש-"הקמה של צוותים מרוחקים היא נושא כואב: איך מגייסים את האנשים המקומיים במדינות שונות ושומר אתם על קשר בצורה הדוקה ושוטפת? זה אתגר".

לדברי ינוביץ', "צריך לתת לעובדים ברחבי העולם את הייחוד שלהם וחיבור לחברה הגלובלית. יש לגייס את העובדים כך שיתאימו לתרבות הארגונית – ולא להפך".

זקס החרה החזיק אחריה ואמר כי "החברות צריכות להטמיע את ערכי הליבה שלהן בקרב העובדים. לכל חברה יש DNA שעליה להעביר להם. אמזון עושה את זה – היא מציבה רשימה של ערכים שאנשים חיים ומתים עליהם".

מסיכום של המפגש עולה שעולם העבודה החדש נשען על כניסתן של אוכלוסיות חדשות עם צרכים שונים, מה שמחייב מעסיקים להתאים את תהליך הגיוס, ההכשרה והגדרת התפקידים עבורן. כך, רצוי שהמעסיקים ישימו את הדגש גם על מילוי הרצון של עובדי דור ה-Z לעשות טוב במסגרת תפקידם. כמו כן, המעסיקים צריכים להתחיל לחשוב על העובדים שלהם כעל לקוחות קצה, לאפשר מוביליות בתוך החברה ולהיות פתוחים למודלים חדשים של העסקה.

מעסיקים, מועמדים לעבודה או "רק" מתעניינים בעבודה בעולם החדש? הירשמו לאירוע Innov8work של אנשים ומחשבים, עם הקוד PC25, ובואו לשמוע ולפגוש את בכירי תעשיית עולם העבודה החדש.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ראובן ראול גל

    מעניין . מוכן להגיע לכנס בכוונה להשיג עבודה.

אירועים קרובים