הסכם בסלקום: 450 עובדים יפרשו מרצון

ההנהלה ו-ועד העובדים הסכימו על פיצויים מוגדלים ואופציות לעובדים שיפרשו ומינוי של נציג מטעם העובדים לדירקטוריון ● המהלך – חלק מתכנית ההבראה של סלקום

מימין: אבי גבאי, מנכ"ל סלקום, ומיה יניב, יו"רית ועד העובדים של החברה, היום (ה'). צילום: יח"צ

450 מעובדי סלקום יפרשו מרצון ונציג של העובדים ימונה לדירקטוריון – כך עולה מהסכם שנחתם היום (ה') בין ההנהלה ו-ועד העובדים של החברה. אותו דירקטוריון אישר את ההסכם בשעות הצהרים.

מדובר במהלך משמעותי ראשון שמבצע המנכ"ל החדש של סלקום, אבי גבאי, מאז שמונה לפני כחודש. הפרישה מרצון היא תולדה של המצב שאליו נקלעה סלקום – חוב של יותר משני מיליארד שקלים, כתוצאה מהתחרות העזה בשוק הסלולר – ומהווה חלק מתכנית ההבראה שבה היא נמצאת. עוד במסגרת התכנית, החברה אמורה להפחית 150 מיליון שקלים בהוצאות השנתיות, והמהלך הנוכחי צפוי לתת את תרומתו לכך.

בתחילה, ההערכות היו ש-1,000 מ-3,100 עובדי חברת הסלולר השנייה בגודלה בישראל (ולא רק סלולר) יפוטרו, ואחר כך דובר על 600-700. אלא שבסופו של דבר הסכימו הוועד וההנהלה על 450 איש – שכאמור, יפרשו מרצון ולא יפוטרו. עובדים אלה יקבלו פיצויים מוגדלים, של עד 20 משכורות – תלוי בוותק שלהם, ואופציות בשווי של 42 מיליון שקלים.

סלקום היא החברה הפרטית הראשונה שבה מכהן נציג העובדים בדירקטוריון. אמנם, הדבר קיים גם בבזק, אבל שם "ירשו" הבעלים את המצב עוד מהתקופה שהיא הייתה חברה ממשלתית.

ההסכם הוא תוצאה של משא ומתן שהתקיים בשבועות האחרונים בין הנהלת סלקום לנציגות ועד העובדים של החברה, בראשותה של מיה יניב. נראה שמערכת היחסים בין ההנהלה והוועד, או לפחות בין יו"רית הוועד למנכ"ל, טובה מאוד. לאחר חתימת ההסכם, השניים הפליגו בשבחים זו על זה: יניב אמרה שכניסתו של גבאי לתפקיד היא "שחר של יום חדש" עבור סלקום, והוא ציין שיניב היא "פרטנרית מצוינת, ואין לי ספק שיחד נרוץ מהר ונעמוד ביעדי התכנית (תכנית ההבראה – י"ה) בהצלחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים