מנהיגי אופן סולאריס מודאגים מעתיד מערכת ההפעלה: אורקל מעכבת את שחרור הגרסה החדשה

אורקל עדיין לא שחררה את גרסה 2010.03 של אופן סולאריס, על אף שהשחרור נקבע לסוף מרץ ● חלק מחברי ההנלה של מערכת ההפעלה מבוססת הקוד הפתוח שוקלים להציע לפצל את בסיס הקוד שלה מזה של גרסת אורקל ● תגובתה של אורקל לא נתקבלה

חבר המנהלים של מערכת ההפעלה מבוססת הקוד הפתוח אופן סולאריס (OpenSolaris) חש דאגה וחוסר נוחות מול שתיקתה המתמשכת של הנהלת אורקל (Oracle) בשאלה מתי תשוחרר הגרסה החדשה שלה. לפחות שניים מהם צוטטו בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית כמי שמשתמשים בדבריהם בהתייחסותם לנושא בקללות (מילת ה-F), וכי הם שוקלים להציע לפצל את בסיס הקוד של אופן סולאריס מזה של גרסת אורקל.

לדברי חלק מהחברים המודאגים, אורקל מעכבת את שחרור גרסה 2010.03 של המערכת מבית סאן (Sun), שאמור היה להתבצע בסוף מרץ. משתמשים במערכת ההפעלה פנו לחבר המנהלים בשאלה מתי תשוחרר הגרסה. אלה פנו לאורקל – אולם לא הצליחו לקבל תשובה לכך.

חבר המנהלים עושה בימים אלה מאמצים לפתח קוד להפצות אופן סולאריס, ומנגד – סאן היא בעלת הזכויות לשימוש בשם המותג. אורקל, שבימים אלה מציינת שנה לרכישת סאן, היא זו שקובעת מה יכיל בסיס הקוד בתצורת ההפצה הרשמית שלו. עם זאת, ניתן יהיה להפיץ אותו גם בהפצות אחרות.

במייל ששלח ג'ורג' שילינג מחבר המנהלים של אופן סולאריס הוא כתב, כי "אל לנו לטמון במצב הנוכחי את ראשינו בחול. עלינו להיערך לפיצול הקוד – אם הדבר יהיה נחוץ". כמה משתמשים החלו, לדברי שילינג, להפגין התלהבות מהרעיון. "אם אורקל לא תמשיך לפתח את אופן סולאריס כפרויקט קוד פתוח", כתב, "פיצול מהקוד הרשמי הוא פתרון נכון ונחוץ לאנשים".

לעומת זאת, חלק מחברי הנהלת אופן סולאריס מבקשים לצנן את הזעם של עמיתיהם, וטוענים, כי עליו לנקוט בגישה זהירה יותר בהתנהלות מול אורקל. לדבריהם, כצעד ראשון לכך, צריך חבר המנהלים למסד ערוץ תקשורת קבוע מול הנהלת החברה. אחד מהם, סיימון פיפס, אמר ש-"הזמן לפיצול עדיין לא הגיע" וציין, כי "אורקל עושה לא מעט בתחום הפיתוח ובתמיכה בקהילה". למרות זאת, פיפס טען, כי שתיקת הנהלת אורקל בנושא, ובכלל זה שתיקתו של לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד החברה, "בלתי מובנת".

לא נתקבלה תגובתה של אורקל לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים