TCS תקים את התשתית הטכנולוגית של הבנק הדיגיטלי – שיחל לפעול ב-2021

פרויקט הענק יחל בשבועות הקרובים ויתבסס על תשתית הליבה BaNCS מבית TCS ● הבנק של מריוס נכט ופרופ' אמנון שעשוע יושק במחצית השנייה של השנה הבאה ● היקף הפרויקט לא נמסר, אולם על פי הערכות הוא עומד על מאות מיליוני שקלים

עוד שלב בהקמת הבנק הדיגיטלי החדש. אילוסטרציה: BigStock

הבנק הדיגיטלי החדש של מריוס נכט ופרופ' אמנון שעשוע יתחיל לפעול במחצית השנייה של 2021 ואת התשתית הטכנולוגיות שלו תקים TCS מבית טאטא – כך פרסם הבנק היום (א'). היקף הפרויקט לא פורסם, אולם על פי הערכות בשוק הוא עומד על מאות מיליונים שקלים. הפרויקט צפוי להתחיל בשבועות הקרובים.

TCS היא חברת ענק, שמונה כ-450 אלף עובדים ב-46 מדינות ומשרתת יותר מ-300 מוסדות פיננסיים ברחבי העולם. במסגרת הפרויקט בבנק הדיגיטלי החדש יפעלו מאות מתכנתים ואנשי פיתוח בארץ ובחו"ל, ויוקמו מערכות חדישות ומתקדמות על גבי תשתית הליבה BaNCS מבית TCS.

החברה ההודית כבר ביצעה לפני כמה שנים פרויקט ענק טכנולוגי בבנק ישראלי – בנק יהב. שם, היא הטמיעה מערכת מדף, ולא פרי פיתוח עצמי, מה שאפשר לבנק להתנתק ממערכת המחשוב של בנק הפועלים.

ההון העצמי של הבנק הדיגיטלי החדש, כפי שאושר על ידי בנק ישראל, יהיה כ-120 מיליון דולר, מתוכם ישקיעו נכט ושעשוע 60 מיליון דולר, בחלקים שווים – כבעלי שליטה. יתרת ההון תגויס בעתיד הקרוב ממשקיעים פרטיים מהארץ ומחו"ל.

מי בהנהלה של הבנק החדש?

במקביל, ממשיך הבנק בגיבוש השדרה הניהולית שלו, כשהוא צפוי עד סוף השנה לגייס עשרות עובדים חדשים. מנכ"ל הבנק הוא גל בר דעה, ממייסדי פפר מקבוצת לאומי. בר דעה הוא יוצא 8200 ובוגר בית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת קולומביה בניו-יורק, שם הוביל את תחום החדשנות בחברת הייעוץ פרנהייט 212. כיו"ר הבנק מונה שוקי אורן, מי שהיה החשב הכללי במשרד האוצר בשנים 2007-2011. אורן כיהן בעבר כמנכ"ל בנק לאומי שווייץ וכמנכ"ל קרדן אן.וי.

סמנכ"לית הכספים והסיכונים, נטע אברהמוב-ביטן, הייתה עד לאחרונה שותפה וראשת מגזר בנקאות, ניהול סיכונים ורגולציה ב-PwC. קודם לכן היא כיהנה במשך 12 שנים כחברת הנהלה, מנהלת סיכונים ראשית וחשבונאית ראשית בבנק אגוד, ולפני כן כחברת הנהלה ב-UBank. אריק צ'יקוטאי, שפרש באחרונה מבנק לאומי אחרי 20 שנה, יכהן כסמנכ"ל הבנקאות של הבנק החדש. לפני כארבע שנים הוא היה שותף להקמת פפר, ובתפקידו האחרון כיהן כסמנכ"ל הבנקאות והשירות שלו. צ'יקוטאי נמצא בימים אלה בתקופת צינון והוא יצטרף לצוות ההקמה באפריל.

בעל תפקיד נוסף הוא רועי קציר, סמנכ"ל השיווק, המכירות והפיתוח העסקי. הוא עבד יותר מ-15 שנים בבנק הפועלים ובתפקידו האחרון שימש כמנהל מערך המכירות של החטיבה הקמעונאית. לפני שהצטרף להקמת הבנק הדיגיטלי, קציר היה מנהל הסחר והשיווק בשופרסל. סמנכ"לית משאבי האנוש היא דנה מטלון-גורן, לשעבר סמנכ"לית משאבי אנוש וחברת הנהלה בחברות היי-טק גלובליות, ביניהן 888. כסמנכ"ל מערכות המידע משמש גיל רשמן, יוצא 8200, שבתפקידו האחרון ניהל והוביל את המערך הטכנולוגי של פפר.

"יעד מרכזי נוסף בדרך להקמת הבנק"

בר דעה אמר כי "הפרויקט עם TCS הוא יעד מרכזי נוסף בדרך להקמת הבנק הדיגיטלי העצמאי הראשון בישראל. גייסנו חברי צוות הקמה והנהלה מנוסים ומחויבים למשימה. כולם עברו דרך ארוכה ומשמעותית בבנקאות, בפיננסים ובטכנולוגיה, ולכולם דרייב אדיר להקים את הבנק הדיגיטלי העצמאי הראשון בארץ".

איל מוסקל, מנכ"ל TCS ישראל, ציין ש-"אין לי ספק שהחזון של הבנק הדיגיטלי – עידן חדש בבנקאות הישראלית, בו הכוח יעבור לצרכן, עם אפשרויות לחדשנות דיגיטלית מלאה, מקצה לקצה – יחד עם יכולותיה המוכחות של TCS ישראל יחוללו מהפכה צרכנית בעולם הבנקאות והפיננסים בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים