טיק טוק: השנייה ברשימת האפליקציות הפופולריות ביותר ב-2019

היא עברה את פייסבוק, ואת המסנג'ר של פייסבוק, וכעת רק ווטסאפ מקדימה אותה - טיק טוק היא להיט עולמי שאי אפשר להתעלם ממנו עוד

טיקטוק. צילום: BigStock

אפליקציית טיק-טוק – פלטפורמה פופולרית שמספקת אפשרות לייצירת ושיתוף סרטוני לולאה קצרצרים, מבוססי מוזיקה ומאוד טרנדיים, ושהיא בעצם גם מעין רשת חברתית, הנמצאת בבעלות חברת בייט-דאנס הסינית – כובשת את העולם, וכעת זה כבר מוכח מספרית.

טבלת האפליקציות הפופולריות ביותר להורדה ב-2019. צילום: סנסור טאוור

טבלת האפליקציות הפופולריות ביותר להורדה ב-2019. צילום: סנסור טאוור

בשנת 2019 הורדו בסך הכל 28.7 מיליארד אפליקציות מהחניות של אפל, ה-App Store ושל גוגל, ה-Play Store, כך על פי נתונים חדשים שפרסמה חברת סנסור טאוור – קבוצת ניתוח ליישומים לנייד – אודות האפליקציות שהורדו הכי הרבה פעמים בשנת 2019.

מהדו"ח ניתן ללמוד כי TikTok חלפה על פני אפליקציית הרשת החברתית פייסבוק, שהגיעה "רק" למקום השלישי, ועל פני המסנג'ר שבבעלות פייסבוק, שהשיג את המקום הרביעי, וכעת היא מדורגת במקום השני, כשפופולרית ממנה רק אפליקציית המסרים המידיים ווטסאפ, שנמצאת גם היא בבעלות פייסבוק.

הנתונים מראים כי הורדות טיק-טוק הגיעו לשיא של כל הזמנים ברבעון הרביעי של 2019, עם כמעט 220 מיליון התקנות, שייצגו עלייה של 24% לעומת הרבעון השלישי של 2019.

בדצמבר בלבד לטיק-טוק: 40 מיליון הורדות

סנסור טאוור מדווחת גם כי הכנסותיה של טיק-טוק גדלו ב-540% בהשוואה לאלו שהשיג היישום אשתקד. בנוסף היא העריכה כי הכנסות טיק-טוק התקרבו בחודש דצמבר בלבד ל-40 מיליון דולר, וכי באותו חודש מסוים, מדובר היה באפליקציה מספר שבע בעולם (למעט יישומי משחקים), לפי הכנסות.

למרות שהיא מצליחה בכל העולם, כולל בישראל, הרוב המכריע של צמיחת הכנסות טיק-טוק הגיע מסין, כך על פי סנסור טאוואר, שהוסיפה וציינה כי המדינה הייתה אחראית ל-78% מהכנסות TikTok ברבעון הרביעי של 2019. ארה"ב היא המקום השני שממנו מגיעות הכנסות האפליקציה, עם 16% מהנתח שלהן בלבד. רוסיה, טורקיה ואיטליה הן חובבות היישום הגדולות שמגיעות מאירופה ברבעון האחרון. לפי הדו"ח, הודו הייתה אחראי לכמעט 45% מההורדות בפעם הראשונה של TikTokבשנה החולפת.

מה שטיק-טוק, שנקראה בעבר מיוזיקלי, מציעה הוא למעשה כלי להכנת קליפים מוזיקליים קצקצרים, בני 15 שניות, שבהם המשתמש מתעד את עצמו רוקד ומבצע תנועות לקצב השיר או הצלילים שבחר. אחרי הביצוע היוצר מעלה את הקליפ שהכין ליישום, ושם הוא נחשף לרשת חברתית שוקקת של יוצרים כמותו. זה קצר ופופי, קצבי ומשמח, ומתאים מאוד לעידן הנוכחי, והדברים מתבטאים בהצלחה המספרית: טיק-טוק השיגה יותר מ-700 מיליון הורדות לכל אורך שנת 2019, כך על פי נתוני סנסור טאוור, אשר הערכותיה כוללות הורדות עולמיות למכשירי iOS ו-אנדרואיד גם יחד, לתקופה שבין ה-1 בינואר עד ה-31 בדצמבר 2019.

האם פייסבוק תנצח את טיק-טוק באמצעות שיבוטה והכנסתה לאינסטה?

"כשמדובר בהורדות ברחבי העולם, הדומיננטיות של פייסבוק בקרב האפליקציות המובילות הייתה ברורה: פייסבוק פרסמה את ארבעת האפליקציות המובילות בשנת 2016 ו-2017", ציינה Sensor Tower בדו"ח. "במהלך השנתיים הבאות, רק TikTok הצליחה לפרוץ לעמדות הבכירות הללו, והדגימה שעדיין אפשרי לאפליקציות חדשות לצוץ ולהתחרות באפליקציות החברתיות המובילות של מפרסמים כמו פייסבוק וסנאפ (ההורה של סנאפצ'ט – ג"פ)".

למרות ההתלהבות וההצלחה כדאי לדעת כי בשמחה של האפליקציה נקשרו חשדות לכך שהיא אוספת את הדטה של משתמשיה ומעבירה אותם לממשלת סין. בייט-דאנס כמובן הכחישה זאת מכל וכל.

פרט מעניין נוסף הוא שההצלחה הגדולה מייצרת מיד שיבוטים – בנובמבר האחרון הגיחה לאוויר העולם Reels – תכונה חדשה שמיועדת לאינסטגרם, ושכוללת – הפלא ופלא – סרטונים בני 15 שניות שמשתמשים יכולים להתאים למוזיקה ולשתף כסטוריז, באותה דרך שעושה פלטפורמת TikTok. לפיכך, ובהתבסס על ההיסטוריה של שיבוטי תכונות מנצחות ואימוצן לחיקה, לא נופתע אם בסיכמו 2020 נראה איך טיק-טוק איבדה גובה לבסוף לאינסטה בגלל ה"גניבה" הזו. בדיוק כפי שקרה בעבר לסנאפ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים