"הרחפנים מחליפים אמצעים מסורתיים – והתחום ימשיך 'לטוס'"

"טכנולוגיות ויישומים חדשים בתחום יאפשרו לעשות יותר, למשל בכל הנוגע למשלוחים, לרבות כאלה דחופים, סיוע למטוסי ריסוס, בדיקה של פני השטח ועוד", כך אמר רן קליינר, ממייסדי גאדפין

רן קליינר, ממייסדי גאדפין. צילום: ניב קנטור

"רחפנים הולכים ומחליפים פעולות שמבוצעות בדרך כלל באמצעים מסורתיים, וזו הסיבה שאנחנו צפויים לראות התרחבות משמעותית בשימוש בהם. גורם נוסף לכך הוא כניסה של טכנולוגיות ויישומים חדשים, שיאפשרו לעשות יותר, למשל בכל הנוגע למשלוחים, לרבות כאלה דחופים, סיוע למטוסי ריסוס, בדיקה של פני השטח ועוד. אין ספק שהתחום הזה ימשיך 'לטוס'", כך אמר רן קליינר, ממייסדי גאדפין ויו"ר כנס אנשים ורחפנים הרביעי ברציפות של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ב') באולם האירועים אווניו בראשון לציון.

לדבריו, "הרחפנים הם כלי שמאפשר ביצוע אחר, ובדרך כלל יעיל ומהיר יותר, של משימות".

קליינר ציין שכבר כיום רואים שימוש הולך וגדל ברחפנים בגופי חקירות, באכיפה, בשיטור ובביון. "נעשה בהם שימוש נרחב בקליטת מידע מחיישנים לצורך יצירת תמונת מצב עדכנית בזמן אמת, והנתונים המתקבלים מוזרמים למערכות שליטה ובקרה, כדי לספק תמונה מדויקת. בעולם תוכן זה, המיקוד הוא על ביצוע כמה שיותר פעולות אוטונומיות ופישוט של פעולות מורכבות. גם בתחומים הללו גילו שהרחפן הוא כלי עבודה שעוזר לבצע ביעילות רבה יותר עבודה מסורתית", הוסיף.

צילום: ליטל רובינשטיין

כמו רבים אחרים בענף, גם קליינר הודה שיש עדיין חסמים, אבל לדבריו, הגופים הרלוונטיים בתחום פועלים יחד עם הרגולטור כדי להסיר אותם עד כמה שניתן. "אני מעריך שבשנה הקרובה נהיה עדים לפריצת דרך ברגולציה על תחום הרחפנים בעולם, כולל בישראל. זו תהיה פריצת דרך שתביא עמה הרחבה משמעותית בשימוש ברחפנים, ואולי אפילו בערוצי פעילות שאנחנו לא מזהים כיום. שילוב הטכנולוגיות עם הסדרת האסדרה ירחיב את השימוש בהם", סיכם קליינר.

אייל רגב, מנכ"ל גאדפין. צילום: ניב קנטור

אייל רגב, מנכ"ל גאדפין. צילום: ניב קנטור

אייל רגב, מנכ"ל גאדפין, ציין כי "העולם הולך לקראת קישוריות, וזה קורה ברמה הכי שורשית שלו. לקראת ההשקה של הדור החמישי של הסלולר, אפשר לומר שהמהפכה הזאת הולכת ומושלמת. אולם, נוצר פער בין החיבוריות בעולם הדיגיטלי לעולם הפיזי, ולפער הזה אנחנו נכנסים".

"יש צורך עצום בעולם הלוגיסטיקה לסגור את הפער הזה, כדי לקשר טוב יותר בין גופים ולחבר את הפריפריה למרכז. עד כה זה לא קרה כי לא הייתה הטכנולוגיה שמסוגלת לספק את המענה לצרכים האלה. אלא שעכשיו קיימת היכולת לחבר את העולמות הפיזיים וליצור רשת שמחברת ביניהם", אמר.

תוך כדי דבריו, הוא חשף את הרחפן החדש של החברה, Spirit One, שאותו תיאר רגב ככלי תובלה טהור עם יכולת טיסה אוטונומית. "זה סוג של הגשמת חלום", אמר. "החברה שלנו, וכך גם הרחפן הזה, בנויה על שתי 'כנפיים', שאותן צריך כדי להתרומם: הכנף הימנית היא של אהבה והתלהבות והכנף השמאלית היא מסגרת וחוקים, ויש צורך בשתיהן".

"ה-Spirit One הוא כלי פורץ דרך במספר תחומים: בטווח טיסה, במערכות אבטחה, בעמידות לרוחות חזקות ועוד. מטרתו לשרת העברת חבילות לטווח ארוך, ובמיוחד לחבר את הפריפריה למרכז. הוא יכול לטוס מאות קילומטרים", הוסיף רגב.

ה-Spirit One של גאדפין. צילום: ניב קנטור

ה-Spirit One של גאדפין. צילום: ניב קנטור

"ככלל", ציין, "הוא יכול לטוס כשצריך, ולרחף כשצריך יש לו אזור מטען יחסית גדול ואין לו שום בעיה לטוס בדיוק בתוך הנתיבים שנקבעו. לכן קיבלנו את כל האישורים לטוס מעל אנשים, והוא גם יוכל להשתלב עם מערכת UTM שתהיה בעתיד".

לדברי רגב, ה-Spirit One עונה לצרכים של העולם המקושר. "הכלי הזה הוא בעצם רשת שמקשרת בין מפעלים, בין מרפאות לבתי חולים, בסטנדרטים הכי גבוהים שיש, בהתאם לאתגר של העולם המקושר. בדרך להשקתו היו הרבה אתגרים שהיינו צריכים להתגבר עליהם – ובראשם הבטיחות, כי בעולם הזה הבטיחות היא הדבר הכי חשוב שיש והיא זו שתקבע אם הרחפן יתקדם או ייתקע", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים