"ארגונים נדרשים למדיניות IT אחודה בסביבה מרובת עננים"

כך אמר כפיר אלפנדרי, סמנכ''ל מכירות, דל טכנולוגיות ישראל, שהיה דובר המפתח בכנס בכירים שערכו דל טכנולוגיות ישראל ו-VMware ישראל אמש (ב') בתל אביב

כפיר אלפנדרי, סמנכ''ל מכירות מיד-מרקט ב-דל טכנולוגיות ישראל. צילום: ניב קנטור

"עברו הימים בהם הנתונים היו 100% בחצר הבית, או 100% בענן. הענן כאן והוא כאן כדי להישאר. רוב הארגונים כיום פועלים במציאות מאתגרת מחשובית, של עבודה בסביבה מרובת עננים. סביבה שכזו דורשת אחידות בתפעול התשתיות, עם יכולת שליטה אחידה בכל משאבי המחשוב, עם מדיניות IT ומדיניות אבטחת מידע אחודות ומוכללות", כך אמר כפיר אלפנדרי, סמנכ"ל מכירות, דל טכנולוגיות ישראל.

אלפנדרי היה דובר המפתח בכנס בכירים שערכו דל טכנולוגיות ישראל ו-VMware ישראל. המפגש, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (ב') במסעדת לומינה בתל אביב.


צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"על מנת להטמיע אסטרטגיית ענן נכונה", אמר אלפנדרי, "נדרשים אנשי IT בעלי כישורים רב תחומיים: מהבנת צרכי הלקוח העסקיים, ועד מענה של פתרון טכני – מהמסד ועד הטפחות". הוא ציטט מחקר של גרטנר, שנערך בקרב 15 אלף מנמ"רים, ממנו עולה כי 93% מהם יטמיעו את עומסי העבודה שלהם על שני ספקי ענן – או יותר. "בבואנו לפעול בסביבה מרובת עננים", ציין אלפנדרי, "ישנם כמה אתגרים: עומסי עבודה מורכבים והצורך בהגירה של האפליקציות אל הענן; עבודה בעמודים, ב'איים' מבודדים, כשכל אפליקציה נמצאת על ענן אחר ואין ממשקים סדורים ביניהם; קושי לניהול ניטור בקרה של כמה סביבות IT, של כמה עננים ובחצר הבית; לכל ענן יש מדיניות אבטחת מידע שונה, מה שמייצר מורכבות כשרוצים מדיניות אחודה לאורך כל הארגון; מחסור בהון אנושי בעל כישורים לעבודה בעולם החדש, של יכולת לתפעל ולנהל מדיניות כזו; היעדר עקביות ברמת השירות, SLA, היות שלכל ענן יש מדיניות שונה".

"שילוב הפתרונות מבית דל טכנולוגיות", ציין אלפנדרי, "נותן מענה לאתגרים אלה. דל טכנולוגיות, חברה בת שבע חברות, שמה לה יעד אסטרטגי של הגעה לשוק יחד, עם פיתוח משותף של שתי החברות, המייצר אבני בניין טכנולוגיים. Dell-EMC מביאה את פלטפורמת החומרה של EMC, עם תוכנת הניהול VxRail – זהו התקן (Appliance, מערכת אחודה) של מערכת סגורה, המכיל בתוכו דטה סנטר בקופסה, הכולל תקשורת, אחסון ומחשוב. VMware מביאה ל'חתונה' את vCloud foundation, מערכת לניהול הענן". לדבריו, "אין מדובר על שני מוצרים משלימים, אלא מוצרים בעלי מפת דרכים טכנולוגית משותפת, הנסמכת על מו"פ משותף, חלקו הגדול כאן בישראל".

"אנחנו לוקחים פרויקט IT", הסביר, "ומובילים אותו מול הלקוח משלב התכנון וההטמעה, עד ניהול הפרויקט והשירות. כך אנו מסייעים ללקוח לערוך טרנספורמציה דיגיטלית אמיתית אשר מביאה תועלות של ממש לארגונו".

"עד 2023 שוק הענן יגלגל מחזור שנתי של חצי טריליון דולרים" 

ב-2019, אמר אלפנדרי, "שוק הענן גלגל 230 מיליארד דולרים. למרות הקשיים באימוץ מודל ענן היברידי, אנו צופים כי עד 2023 מודל זה יגלגל מחזור שנתי של חצי טריליון דולרים".

"היו לנו עשרות רבות של פרויקטי הטמעת VxRail בשנה החולפת", סיכם אלפנדרי, "ואנו צופים כי המגמה תגדל השנה. בארץ ערכנו פרויקטים רבים בתחום. מרכז המו"פ של דל בישראל הוא השני בגודלו מחוץ לארה"ב, עם 1,200 עובדים – ועובדה זו מסייעת לנו וגם ללקוחות".

שלומי אביב, מנכל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

שלומי אביב, מנכל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

שלומי אביב, מנכל VMware ישראל החדש, אמר כי "המהפכה הדיגיטלית מחוללת שינויים בעולם החומרה, כמו גם בעולם התשתיות האפליקטיביות. העבודה המשותפת של שתי החברות גורמת ללקוחות ליהנות מ: 1+1=3. בימים אלה אנו מסיימים שנה עסקית. זו הייתה שנה מדהימה. תוצאותיה מוכיחות שלמרות שישראל לא בעלת מחזור מכירות ענק, יודעים לייצר פה דברים – שלאחר מכן מחקים אותנו בעולם".

ליאור פוני, מנכ''ל דל טכנולוגיות ישראל. צילום: ניב קנטור

ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות ישראל. צילום: ניב קנטור

ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות ישראל, אמר כי "לפני שלוש וחצי שנים יצאה הודעה על המיזוג בין דל ו-EMC. בתחילה הרמנו גבה איך זה הולך להיות. בחלוף הזמן דל טכנולוגיות הנפיקה לשוק פתרונות טכנולוגיים אחודים, מבית אחד, מהקצה דרך הליבה ועד לענן – פתרונות חומרה ופתרונות אפליקטיביים".

פוני סיים באומרו כי "בשנים האחרונות חווינו גידול דו-ספרתי באחוזים בהיקף הפעילות שלנו, גידול שהיה גבוה יותר מקצב צמיחת השוק. ברמה העולמית, החברה משקיעה 4.5 מיליארד דולרים בשנה במו"פ. בארץ אנו משקיעים לא מעט כסף בפיתוח פתרונות בעולמות האחסון, מדע הנתונים ואבטחת מידע – וזה יתרון גדול מאד ללקוחות המקומיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים