כמעט שנה אחרי שעזב את וואן: שי אוזון מונה למנכ"ל בבילון

המינוי – כחלק משינוי המיקוד של בבילון והפיכתה לחברת IT ● אריק פינטו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, מונה ליו"ר הדירקטוריון של החברה

שי אוזון, מנכ''ל אברא. צילום: ניב קנטור

בבילון, לשעבר חברת אינטרנט, משנה בימים אלה את פניה והופכת לחברת IT ושירותי מחשוב. כחלק מכך, החליט אמש (א') דירקטוריון החברה למנות כמנכ"ל את שי אוזון, שניהל עד לפני כ-10 חודשים את אחת מחברות ה-IT הבולטות בשוק – וואן. החלטה נוספת שהתקבלה היא למנות את אריק פינטו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, ליו"ר הדירקטוריון.

שינוי המיקוד של בבילון והפיכתה לחברת IT באים על רקע הרחבת ההשקעה של קרן אלפא בחברה. כעת היא מחזיקה ב-30% ממניותיה. מניתוח שוק שהקרן ביצעה עולה כי "קיים צורך בהקמת חברת שירותי מערכות מידע חדשה, שתענה לצרכים ההולכים וגוברים מצד ארגונים ליישום מערכות מידע מתקדמות".

על פי הקרן, "תחום מערכות המידע עובר שינוי רדיקלי בכניסת טכנולוגיות חדשות, שמחליפות את המערכות הקיימות בארגונים. על כן, יצירת חברה שתתמחה ביישום טכנולוגיות אלה היא מהלך מתבקש בשוק הישראלי, והצורך בחברה אחת שתדע לתת פתרון כולל ואינטגרטיבי בטכנולוגיות החדשות הנו צו השעה". באלפא צופים כי אסטרטגיה זו תיושם בבבילון וכי "ביחד עם הנהלת החברה תובא לשוק הישראלי חברת מחשוב רעננה, המתאימה לרוח התקופה".

על אוזון אומרים בקרן כי הוא "מביא עמו ניסיון עשיר באיתור חברות טכנולוגיות, רכישתן ושילובן למערך אחד".

"תחום מערכות המידע עובר מהפכה"

אוזון שימש במשך שש שנים כמנכ"ל וואן – קבוצה שלה חטיבות וחברות בנות. הוא הצטרף אליה ב-2002, כאשר קנתה את החברה שהקים, ווייזקום. בעקבות הרכישה הוקמה בקבוצה חטיבת יישומי האורקל One1Up, שאותה הוא ניהל. ב-2011 מונה אוזון למנכ"ל החברה הבת וואן שירותי תוכנה – תפקיד אותו מילא עד שמונה להיות מנכ"ל הקבוצה, במחצית 2013. אוזון החליף בתפקיד את עדי אייל, שמאז שימש כיו"ר הדירקטוריון של החברה ולאחר פרישתו של אוזון חזר להיות המנכ"ל.

כאשר אוזון החל בתפקיד, שווי וואן עמד בבורסה בתל אביב על 400 מיליון שקלים, ועם עזיבתו היא הגיעה לשווי של כמיליארד שקלים. הוא קיבל קבוצה המונה כ-2,700 עובדים ועזב כשהיא בת כ-4,000 עובדים.

אוזון אמר כי "החזון שלי הוא להפוך את בבילון לחברה שתתמחה במתן פתרונות למערכות מתקדמות, עם התמחות בביצוע פרויקטים, שילוב טכנולוגיות חדשות ומתן פתרון כולל ללקוח. תחום מערכות המידע עובר מהפכה של חזרה ל-Best Of Breed, וזה מתאפשר בגלל היכולת הגבוהה של המערכות החדשות 'לתקשר' עם סביבה חיצונית. הדבר דורש מומחיות טכנולוגית גבוהה ושיטות עבודה מבוססות ידע וניסיון ליישום מערכות אלה. בכוונתנו להביא את בבילון להתמחות בכך, באופן שיתרגם לשפה אחת את מגוון הטכנולוגיות השונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים