ג'ולט מגייסת 14 מיליון דולר – וצפויה לפתוח 25 קמפוסים חדשים

הסטארט-אפ מתל אביב, שקורא תיגר על המוסדות האקדמיים, יפתח ממש בקרוב סניף במנהטן, נוסף על עשרת הסניפים שיש לו בישראל ובלונדון ● בסך הכל גייסה החברה 23 מיליון דולר ולדבריה, היא כבר מחזיקה ב-15% מהשוק

מימין: ליאור פרנקל, שותף בג'ולט, ושלושת מייסדי החברה - רועי דויטש, ניצן כהן ארזי ונדב לשם. צילום: עומר הכהן

הסטארט-אפ הישראלי ג'ולט, שמציע תכנית לימודים אלטרנטיבית במנהל עסקים (שנקראת "אל-תואר"), מודיע היום (ב') כי גייס 14 מיליון דולר. הסכום מיועד להמשך פיתוח התכנית של החברה ולפתיחת קמפוסים נוספים.

את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן בלדרטון קפיטל, לצד הקרנות הילסוון קפיטל מעמק הסיליקון ואוקטופוס ונצ'רס מבריטניה, שכבר השקיעה בחברה. בסך הכל גייסה ג'ולט 23 מיליון דולר.

ג'ולט הוקמה ב-2015 על ידי רועי דויטש, שמשמש כמנכ"ל החברה, ניצן כהן ארזי ונדב לשם, ואל השלושה הצטרף ליאור פרנקל כשותף. היא השיקה את הקמפוס הראשון שלה לפני כשנתיים בתל אביב, ובתקופה קצרה יחסית זו צמחה למספר הקמפוסים שלה כיום, שעומד על 10, מהם שבעה בארץ ושלושה בלונדון. בימים אלה ג'ולט עומדת בפני השקת קמפוס במנהטן ובמהלך השנה הקרובה היא מתכוונת להשיק 25 קמפוסים במקומות שונים בעולם.

לפי ג'ולט, הלימודים שהיא מציעה מאפשרים לסטודנטים יתרונות בקריירה, בפרט בבואם להתקדם במקום העבודה שלהם. זאת, במקום הלימודים האקדמיים, שלדבריהם הם יקרים, מאטים את הקריירה של הסטודנטים ולא מעניקים להם את הכישורים הנדרשים בעולם התעסוקה החדש. בחברה מכוונים לפונים ללימודי תואר שני, בעיקר במנהל עסקים. כחלק מכך, לפני כחצי שנה, ובמטרה להתחרות במוסדות האקדמיים, היא השיקה את תכנית "אל-תואר" במנהל עסקים. על פי ג'ולט, התכנית כבר מחזיקה ב-15% מהשוק. לדבריהם, בחודשים האחרונים, מאז השקת הקמפוס הראשון בלונדון, הצטרפו יותר מ-2,000 סטודנטים למנהל עסקים ללימודים בתכנית שמציעה החברה.

מה לומדים בג'ולט – ואיך?

ג'ולט מציעה תכנית שניתן ללמוד בחלקים או במלואה, ושמעניקה לסטודנטים כישורים מעודכנים ורשת קשרים שחשובה להשתלבותם בתעשייה. בחברה ציינו כי הם הרבה יותר זולים מהאקדמיה ומחיר התכנית שלהם עומד על 20 אלף שקלים, לעומת עשרות רבות של אלפי שקלים, ולעתים אפילו יותר מ-100 אלף, במוסדות האקדמיים. הם הוסיפו כי ניתן ללמוד רק חלקים מהתכנית, שרלוונטיים לשלב ההתפתחות הנוכחי בקריירה שלהם.

התכנית נבנתה על בסיס מחקר כישורים שכלל אלפי משרות עסקיות בעולם ההיי-טק, לצד סקר מעסיקים נרחב. היא נערכה על ידי ועדה אקדמית שמורכבת מ-12 ישראלים בכירים בעולם ההיי-טק, בוגרי תכניות תואר שני יוקרתיות, שמחזיקים בתפקידים בכירים בחברות כגוגל, אמזון ומיקרוסופט. בין חברי הוועדה ניתן למנות את ליאור לטווק, בוגר הארוורד, מקרן ההשקעות של מיקרוסופט; יניב ריבלין, בוגר הארוורד ומנכ״ל בירד ישראל; עופר מהולל, בכיר בגוגל ישראל; וד״ר טל זרנקין, שעמד בראש תכנית ה-MBA באוניברסיטת רדפורד בארצות הברית.

בין הנושאים הנלמדים: ניהול ומנהיגות, פיתוח כישורים אישיים, לימודי דטה, פיננסים, ניהול מוצר ושיווק ומכירות. את התכנים מעבירים מומחים בינלאומיים מחברות בולטות דוגמת גוגל, נטפליקס וטסלה. זאת, באמצעות שיעורים בשידור חי המועברים בקמפוסים של החברה. בג'ולט אומרים כי התכנים נלמדים בשיטת הסטארט-אפ, על בסיס מתודות עסקים של עולם ההיי-טק, מה שמבטיח לימודיים פרקטיים, בצורה אפקטיבית וכאלה שמתעדכנים מידית לפי השינויים בשוק.

"יש בועת השכלה גבוהה", אמר דויטש. "הנתונים מראים שיותר משלושת רבעי מהבוגרים סבורים שההשכלה היקרה שרכשו באקדמיה לא סיפקה להם את הסחורה. האמון של סטודנטים ושל השוק ביכולות של האקדמיה נמצא בצניחה מתמדת. בחרנו להתחיל מקריאת תיגר על התואר השני במנהל עסקים – שם הצלחנו להוכיח בזמן קצר שתכנית קצרה יותר, זולה יותר ואפקטיבית יותר יכולה לספק תוצאות טובות יותר. לפי קצב הצמיחה הנוכחי, נהפוך בשנתיים הקרובות לבית הספר הגדול ביותר למנהל עסקים בישראל ובבריטניה בשנתיים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוני

    יש בועה, אבל כל היועצים מהארוורד...

אירועים קרובים