אברהם מינס – איש השנה בהיי-טק החרדי

מינס, מנכ"ל הרשות לניהול המאגר הביומטרי, קיבל את התואר בוועידה השנתית של ההיי-טק החרדי ● מנימוקי הזכייה: "מינס נחשב לאחד מפורצי הדרך של הציבור החרדי לתעשיית ההיי-טק, היזמות והחדשנות בישראל"

אברהם מינס עם התואר. צילום: אליס מינס

אברהם מינס, מנכ"ל הרשות לניהול המאגר הביומטרי במשרד הפנים, נבחר באחרונה כאיש השנה בהיי-טק החרדי. הוא נבחר על ידי מארגני הוועידה השנתית של ההיי-טק במגזר החרדי, שנערכה בירושלים.

מינס מכהן בתפקידו הנוכחי מ-2017. בתפקידיו הקודמים הוא הוביל את החדשנות הטכנולוגית והעסקית בעמידר, כיהן כבכיר בקבוצת ישראכרט, כסמנכ"ל טכנולוגיות ומערכות מידע בחברת השילוח הבינלאומית DHL וכמנמ"ר אגד תעבורה, ועבד בחברות היי-טק בארץ ובארצות הברית.

בנימוקי הזכייה צוין כי "מינס נחשב לאחד מפורצי הדרך של הציבור החרדי לתעשיית ההיי-טק, היזמות והחדשנות בישראל". על פי הוועדה שבחרה אותו, "כבר מצעירותו נטה מינס לעיסוק במתמטיקה ומדעים מדויקים, תוך שאיפה למצוינות, שבאה לידי ביטוי עת פיתח מערכות טכנולוגיות משוכללות עבור חיל האוויר ובכל תפקידיו בעולם העסקי".

"עקב הישגיו המיוחדים הוא זכה במספר תחרויות יוקרתיות ותארים על ניהול מצוין, ראוי לחיקוי", הוסיפו חברי הוועדה. עוד הם ציינו כי גם בתפקידו הנוכחי, במגזר הציבורי – כמנכ"ל הרשות לניהול המאגר הביומטרי, "מינס מיישם דפוסי עבודה של חברת היי-טק לכל דבר, ומנחיל לעובדיו את עקרונות המצוינות, הדבקות במטרה והמקצועיות, כפי שמקובל בכל חברת היי-טק".

"יש הרבה מה לשפר לקבלת הציבור החרדי בהיי-טק"

ועידת ההיי-טק החרדי נועדה לעודד את היזמות ואת המצוינות במגזר זה, ולהפגיש בין אנשי היי-טק ויזמים חרדים לראשי הענף בישראל. הוועידה נערכה בשיתוף פעולה בין מספר גופים שעוסקים בעידוד היזמות בקהילה החרדית: ביזמקס – מרכז חדשנות לחרדים, קרן קמ"ח – קידום מקצועי חרדי, אתר כיכר השבת, הרשות לפיתוח ירושלים, קרן אחים גלובל, וכן משרדי ממשלה, הג'וינט וגופים נוספים.

אברהם מינס עם יעקב אפשטיין, מנכ"ל אתר כיכר השבת (מימין), ויחיאל אמויאל, מנכ"ל מרכז כיוון. צילום: אליס מינס

אברהם מינס עם יעקב אפשטיין, מנכ"ל אתר כיכר השבת (מימין), ויחיאל אמויאל, מנכ"ל מרכז כיוון. צילום: אליס מינס

בדברי התודה שלו בוועידה אמר מינס כי "שילוב הציבור החרדי בתעשיית הטכנולוגיה העילית הוא צורך לאומי ואתגר מרכזי של חברות ההיי-טק, של המדינה ושל הציבור החרדי".

הוא סיפר שכאשר נתבקש, לפני 13 שנים, להקים את מרכז התעסוקה במקצועות ההיי-טק לנשים חרדיות, הוא התייעץ עם הרב עובדיה יוסף והרב אהרון יהודה לייב שטינמן ז"ל, שבירכו ועודדו אותו, למרות העובדה שמדובר בחשיפה לרשת האינטרנט, על כל המשתמע מכך בציבור החרדי.

"עם השנים הגעתי למסקנה שפרנסה ועיסוק בתעשיית ההיי-טק מתאימים מאוד למגזר החרדי – הן לנשים והן לגברים שבחרו מרצון לצאת לשוק העבודה ולא להמשיך ללמוד תורה בכולל כל היום. גם לתעשיית ההיי-טק מתאים מאוד שהציבור החרדי ישתלב בו", אמר מינס. הוא ציין ש-"בשנים האחרונות, תעשיית ההיי-טק הכירה באיכויות של אנשי ההיי-טק החרדי, אבל אסור שהכרה זו תישאר ברמה ההצהרתית".

"בעבר היו הרבה חסמים, דעות קדומות והתנגדויות משני הצדדים, שהיקשו על התהליך של השתלבות החרדים בתעסוקה איכותית במגזר ההיי-טק", הוסיף מינס. "הציבור החרדי הצליח להסיר הרבה מהם. גם תעשיית ההיי-טק עשתה צעדים, אבל עדיין יש לה הרבה מה לשפר בנושא, ויפה שעה אחת קודם. גם לנציבות שירות המדינה יש מה לקדם בנושא, למשל להוריד את תנאי הסף שיש לקבלה למשרות רבות – של תואר אקדמי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים