מי יהיה המנמ"ר הבא של הפניקס?

חברת הביטוח החלה לחפש מנמ"ר חדש, לאחר ששלמה שמאי סיים אתמול (ג') את תפקידו, שבו כיהן 11 שנים ● בראיון פרישה הוא מדבר על המעבר של הפניקס לחברה דיגיטלית ועל אתגרי המנמ"ר במגזר הפיננסי

שלמה שמאי, מנמ"ר איילון חברה לביטוח. צילום: ניב קנטור

שלמה שמאי, מנמ"ר ומשנה למנכ"ל הפניקס, סיים אתמול (ג') את תפקידו בחברה לאחר 11 שנים. טרם נמצא לו מחליף. הוא טרם הודיע לאן הוא עובר, אולם מקורות בענף אומרים שהוא נשאר בתחום הפיננסי.

שמאי הגיע לפניקס ב-2009, לאחר 25 שנות עבודה בבנק הפועלים, שם מילא שורה של תפקידים, ביניהם מנמ"ר הבנק בניו-יורק ולאחר מכן מנהל אגף הפיתוח. מחליפו בבנק הפועלים היה לוי הלוי, שלאחר מכן שימש מנמ"ר בנק דיסקונט וכיום הוא מכהן כמנכ"ל כאל.

"לאחר 11 שנים מרתקות של עשייה ושותפות מלאה של אגף מערכות המידע בהצלחת הפניקס, החלטתי שהגיע הזמן לעבור לאתגר הבא", אמר שמאי. "אני פורש בסיפוק, באהבה רבה ל-500 עובדיי, לחבריי להנהלה ולקולגות הרבים שלי בענף. אין ספק שעברתי תקופה מאתגרת ומרתקת".

"להערכתי", ציין, "ההישג המרכזי של האגף שבראשו אני עומד הוא העברת הפניקס מחברה שלפני 11 שנים עבדה במודל עבודה ישן לחברה מודרנית, עם המעבר לדיגיטל. באמצעות הממשק בין טכנולוגיה לעסקים, התאפשר לגורמים העסקיים אצלנו להביא את החברה למקום שבו היא נמצאת, בצמרת טבלת חברות הביטוח. נוצר בשוק הביטוח ראש חץ של שלוש חברות מובילות, כאשר הפניקס נמצאת במקום הראשון בכל מדד אפשרי, וזה דבר שלא היה לפני 11 שנים".

הוא ציין כי "הקמנו ערוץ ביטוח דיגיטלי, באמצעות חברה חיצונית, שאפשר לנו לתפוס נתח שוק משמעותי בעידן החדש של הביטוח". לדבריו, זו ההוכחה החותכת ביותר לחשיבות הקשר וההלימה בין טכנולוגיה לעסקים – נושא שהוא דוגל בו ומדבר עליו כמעט בכל פורום.

לגבי מחליפו, שמאי אמר כי "התפקיד של המנמ"ר הוא התפקיד הכי קריטי כיום במגזר הפיננסי בכלל ובמגזר הביטוח בפרט. הוא חייב להבין את הביזנס, לעבוד עם כל המחלקות העסקיות ולהפנים שלא הוא הסיפור, כי אם עליו לאפשר לארגון לממש את היעדים העסקיים שלו ולעולם לא להוות מכשול".

בראיון עם שמאי שפורסם באנשים ומחשבים בחודש ספטמבר הוא ציין כי המהפכה העיקרית שאירעה בעולם הביטוח היא המעבר למיקוד סביב הלקוח, באמצעות היכולת להתאים אישית את המוצרים לפרופיל שלו ולא למכור מוצרים לקהילות גדולות שאינן הומוגניות. הוא אמר כי אחד הגורמים לכך הוא הגברת התחרות בענף, בין היתר בזכות הרגולציה, שאתגרה את החברות לפתח מערכות שיאפשרו להתמודד עם התחרות.

"הבנקאות הדיגיטלית – תפיסה לא נכונה של המעבר לדיגיטל"

שמאי גם סבור שיש תפיסה שמפרשת לא נכון את הטרנספורמציה הדיגיטלית בענף הביטוח והפיננסים בכלל – תפיסת הבנקאות הדיגיטלית. להערכתו, האתגר של כל חברות הביטוח בשנים הבאות הוא אוטומציה של תהליכים במערכות הליבה ומסביב לה – אתגר שחברות הפיננסים בעולם מתמודדות איתה ו-"תהיינה חייבות למצוא לזה פתרון בעשור הקרוב".

על פי דירוג דן אנד ברדסטריט, הפניקס היא השלישית בגודלה בשוק הביטוח, אחרי הראל ומגדל. באוקטובר השנה אישרה רשות שוק ההון את מכירת השליטה בחברה לצמד קרנות הפרייבט אקוויטי האמריקניות סנטרברידג' וגלטין מידי קבוצת דלק, שהחזיקה במניות השליטה בפניקס בשנים האחרונות.

מנכ"ל החברה החדש הוא אלי יונס, לשעבר בכיר באוצר, ויחד עם צוות בכיר הוא מחפש מועמדים שיחליפו את שמאי. לאנשים ומחשבים נודע כי נעשתה פנייה למספר מנמ"רים בכירים, חלקם כיהנו בעבר במגזר הפיננסי, אבל, כאמור, עדיין לא נבחר המחליף.

שמאי הוא הוותיק מבין המנמ"רים בחברות הביטוח הבולטות. מנמ"ר הראל ומשנה למנכ"ל החברה הוא אייל אפרת, מנמ"רית מגדל היא תמי אוחנה קול, שגם היא משנה למנכ"ל, מנמ"ר מנורה מבטחים הוא משה מורגשנטרן וכסמנכ"ל מערכות המידע של AIG משמש גיל טמיר, שהחליף את איריס נחשוני, שעברה לאורמת.

משרות פתוחות נוספות

שנת 2020 נפתחת, אפוא, עם מספר משרות של מנמ"רים פתוחות. מלבד הפניקס, יש משרה פתוחה באחת מחברות הביטוח המוכרות, גם פז מחפשת מנמ"ר ושתי משרות פתוחות נוספות הן בממשלה, שם לא ניתן לכנס ועדות מכרזים, עקב המצב הפוליטי והעדרה של ממשלה מתפקדת. אחת המשרות הממשלתיות שטרם אוישה היא מנמ"ר משרד הכלכלה, במקום שמעון ברונר, שפורש לגמלאות בקרוב. המכרז להחלפתו פורסם מזמן, אבל טרם נתקבלה החלטה. גם תפקיד מנמ"ר הביטוח הלאומי פתוח – במקום יהודה סרוסי, שיצא לחופשה בתחילת ספטמבר, כפי שהודיע מראש, אולם עד היום טרם נמצא לו מחליף. מספר מנמ"רים בכירים אחרים במגזרים שונים במשק צפויים להודיע על קידום ושינוי תפקיד בהמשך השנה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רועי

    מה דעתנו? פיננסי? אחד התחומים המשעממים ביותר עלי אדמות!!! אין כמו תעשייה, קמעונאות ושיווק.

אירועים קרובים