שייקספיר בקצרה: "רומיאו ויוליה" יעלה כציוצים בטוויטר
חברת הפקות בריטית וה-Royal Shakespeare Company העלו סרטון ליו-טיוב ובו גרסה ראשונית של ההצגה, כאשר ההמשך ייכתב על ידי השחקנים באמצעות הרשת החברתית ● הקהל יוכל לעקוב אחר המתרחש באמצעות הטלפונים הניידים, ואף להשפיע על העלילה ● המנהל האומנותי של ההפקה אמר, כי "מדובר בתיאטרון גלובלי"
שייקספיר – גרסת המאה ה-21: הפקה חדשה של "רומיאו ויוליה", ההצגה המפורסמת של המחזאי הבריטי, מועלית בימים אלה לא על בימת הקובנט גארדן או התיאטרון השייקספירי, אלא כסרטון ביו-טיוב (YouTube) וכציוצים בטוויטר (Twitter). מהלך זה מבוצע בשיתוף פעולה בין Royal Shakespeare Company לחברת Mudlark, שעוסקת בהפצת תכנים תרבותיים בטלפונים סלולריים.
החברה כבר שחררה גרסה ראשונית של ההפקה, והשחקנים משפרים אותה בימים אלה דרך הציוצים. ההפקה האינטרנטית תועלה במשך חמישה שבועות, ותערב את הקהל, שיוכל להשפיע עליה.
במסגרת ההפקה, מפרסם כל אחד מהשחקנים, באמצעות הציוצים, מידע איפה הדמות שאותו הוא משחק נמצאת בעלילה של המחזה.
היריבות בין משפחות מונטגו וקפיולט מתחילה בגרסה המקוונת של "רומיאו ויוליה" בשנת 2000, בעקבות תאונת דרכים שמתרחשת בעיירה אנגלית, ונמשכת מאז.
יוליה, שמגולמת על ידי שרלוט ווייקפילד, עומדת להגיע לגיל 16, ומתלבטת בחשבון הטוויטר שלה, תחת הכינוי @julietcap16, האם לארגן לעצמה מסיבת יום הולדת. היא מעלה ליו-טיוב סרטון ובו נראה חדר שינה טיפוסי של נערה בגילה. רומיאו נכנס לרשת החברתית הפופולרית קצת אחריה, משום שהוא "עסוק מדי במשחקים ב-Xbox שלו". מכאן תמשיך העלילה להתפתח, בין היתר על פי רצונם של המצייצים בטוויטר והצופים ביו-טיוב.
"אין לנו מושג מה יקרה בחמשת השבועות הללו", אמר צ'ארלס האנטר מ-Mudlark. "אנחנו חוגרים את חגורת הבטיחות שלנו".
מייקל בויד, המנהל האומנותי של Royal Shakespeare Company, הוסיף ש-"הרצון שלנו הוא לקרב את הקהל לשייקספיר, ולהביא לשיתוף פעולה בין הקהל לשחקנים". לדבריו, "טלפונים ניידים לא צריכים להוות אנטיתזה לתיאטרון. הניסיון הדיגיטלי הזה… מאפשר לשחקנים 'להציג' בזמן אמת ולהגיע לקהל בכל מקום שבו הוא נמצא. זה תיאטרון גלובלי".
תגובות
(0)